Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Eventhub / Mec og Sæther Nordic A/S. Hvem er jeg Lasse Nadelmann IT-Chef / Sæther Nordic A/S Startet i 2012 hvor jeg så m3 for første.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Eventhub / Mec og Sæther Nordic A/S. Hvem er jeg Lasse Nadelmann IT-Chef / Sæther Nordic A/S Startet i 2012 hvor jeg så m3 for første."— Præsentationens transcript:

1 Eventhub / Mec og Sæther Nordic A/S

2 Hvem er jeg Lasse Nadelmann IT-Chef / Sæther Nordic A/S lana@saether.dk Startet i 2012 hvor jeg så m3 for første gang!

3 Sæther Nordic A/S Historie Sæther Nordic Gruppen er distributør af mere end 60 kendte, internationale kosmetik- og parfumemærker i Norden. Virksomheden blev grundlagt i 1983 af Ellinor Sæther og har siden sin spæde start med kun 15 medarbejdere været kendetegnet af en kraftig vækst. Gruppen har i dag godt 220 medarbejdere og havde i 2014 en omsætning på 632 mio. kr. IT / Logistik foregår fra lokaliteterne i Farum Ca 700 Faste dører i DK, og 500 i SVE (Salgssteder)

4

5 Udfordringen! Vi skal hver dag blive Bedre, Billigere og Hurtigere til vores arbejde.

6 Setup Iseries M3 v. 10.0.5 (DATA EJER) Overvågning StritSec (IT-Danmark) Grid v. 10.1.11.0.47, Eventhub v. 2.0.30 og Eventanalytics v. 2.0.30 LSO v. 10.0.5 Merit Portal (Salgssystem på Ipad) Apport Warehouse system Voice Pluk (MS Sql) DialogData (VIS / BI) Reporting Services MS Sql (egne rapporter + Samkøring af data)

7 Udfordringen APPORT Skifter fra Plukliste pluk til Voice pluk. 1 Ordre af gange -> 4-16 ordre af gangen Emballage beregning for reducering af fragt omkostninger. Viden om hvor meget, Hvor hurtigt og hvor farligt. Sam plukke ordre til samme kunde efter givent regelsæt. (M3 styrret) Rigtige labels på plukkasser efter kunde ønsker, eks SSCC koder, og hurtigere nemmere muligheder for at lave ændringer. Dataopsamling af stregkoder til brug for Gråt marked.

8 Udfordring Teknisk Hvilket system ejer data! Hos os M3 for stamdata, herunder mål og beskrivelser. Apport for antal Hvor kan data opdateres og hvordan. Lokationer Apport, M3 ved ikke hvor varen fysisk er. Har kun antal og Lager. Hvad er bedst ingen data eller forkerte data. Systemmæssige - Stopklodser hvis der ikke er data nok. Svind på lager, hvordan registreres dette, og Stopklodser.

9 Varestamdata To-vejs telegram ved ændringer MMS001 -> ændringer på varestamkort sender telegram afsted til Apport. Hvornår er det en ændring når man skifter skærmsekvens eller når man lukker varen MMS015 -> M3 tilpasning for alternative enheder med underliggende tabel for højde, brede, dybde og vægt af Kasse, Colli, Palle Lag og Palle… På de vare hvor dette er relevant, igen sendes ændringer automatisk telegram til Apport

10 Indkøbsordre Alle ændringer på en indkøbsordre generere nyt telegram der overskriver gammel indkøbsordre i Apport.

11 OBS – MEC - OBS Mec er og bliver kritisk men pas meget på de events der sættes op, Vores gik fra Ca 30.000 Finished i Message Count til Ca 250.000. Vi fik daglige alarmer fra STRITSEC om at nu havde vores CPU ligger på 99% i min 15 min… pga MEC Vores problem var at vi pr vare har 5-6 enheder og 6 lagre, så hver gang vi opdatere en vare kom der 30-36 telegrammer, Så prøv at lave en masseopdatering, samt hvis Apport opdaterede, var der jo sket en ændring i M3 der genererede nye telegrammer. I dag stabiliseret på ca 45.000

12 Fremtiden Finans vil gerne bruge eventhub, overfor revision Hvem retter Debitors betaligs betingelser og vilkår. Hvem retter Kreditors konto nummer. Hvem ændre egne standard information, Kontonumre ect. Hvem slukker og tænder Eventhub Og sikkert meget mere

13 Fremtiden Drift Sikkerhed ved Kopiering af vare, felter der skal være der / eller ikke må kopieres. Informationer ang. Farligt gods, skal være udfyldt inden vi kan lave ordre på varen. Så vores fokus er på at sikre stabilitet ved automatiserede check, og at alle data er opdateret i begge systemer. Kunde krav til ekstra labeling, emballage eller anden mærkning så dette plukkes med i ordren automatisk. Eks næste slide.

14 Eksempel Kunde skal have indlægssedler med på et fremmedsprog. Eventhub sikre på vare at denne ekstra ting plukkes med. Ved automatisk at tilføje varen på ordren. Det er nemmere tilføje et felt / vælge et der ikke bruges, som eventhub kan checke på end at lave en alm modifikation.

15 Hvad har vi lært En god idé tager tid. Vi aftalte at vi skulle være live i Januar ved bestilling i September, Det var vi også bare året efter. Ca 15 md fra Start til det virkede. Dyrt, selvom vi oprettede en sag på fejlen var det nemmere at sende en mail til den konsulent som nu sad med fejlen, hvilket betød en diskussion om hvorvidt det var fakturer bart. Smart, det sparre os ca. 2 timers manuelt arbejde i IT afd. Vi slipper for at manuelt sende telegrammer imellem vores systemer.

16 Hvad kan det så ikke. Vi har stadig udfordringer med varer som ikke bliver oprettet rigtigt. Disse kan der ikke genereres telegrammer på. Morgen check, Virker det ? Vi går i systemet HVER ENESTE morgen og checker om det nu virker, Life

17 Personlig holdning Udfordringen situationen Der er for få konsulenter der kender produktet og ved hvad samspillet Eventhub / Mec egentlig kan. Kræver bedre kendskab til kundens forretning for at kunne løse opgaver med eventhub end traditionel tilretning. Ca 80% af vores til rettelser ved sidste opgradering i 2012 kunne være løst af Mec / eventhub

18 Konklusion Smart produkt, ville være startet forfra hvis jeg vidste hvad jeg ved i dag. Kæmpe udfordring på konsulentsiden. Som pga erfaring vil tage år at løse. Vi bruger stadig mange lærepenge på at det ikke lige sættes rigtigt op første gang.

19 Spørgsmål


Download ppt "Eventhub / Mec og Sæther Nordic A/S. Hvem er jeg Lasse Nadelmann IT-Chef / Sæther Nordic A/S Startet i 2012 hvor jeg så m3 for første."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google