Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJohan Laursen Redigeret for ca. et år siden
1
Fremtidens fagforening - hvad har det med miljø at gøre?
2
Opfindelse VækstNedbrydning Drift Genopfindelse INTET ER KONSTANT
4
Virksomhed Uddannelse IDENTIFIKATION ER VIGTIG
5
Dårligt resultat Succes Uvæsentlige opgaver Væsentlige opgaver Godt resultat Spild Utilfredse medlemmer Utilfredse tillidsfolk OPGAVEPRIORITERING
6
SYNLIGHED OG TROVÆRDIGHED Troværdighed Synlighed PARAT
7
IDENTIFIKATION Brand Beskytte Mindske risiko Styrke Udvikle Troværdighed Konstant på prøve Plads til en fejl Medarbejdere Fastholde Skabe forståelse Tiltrække Skabe stolthed Oplevet Bad Guy Oplevet Good Guy Forklarer Skal forholde sig til følsomme emner Fortæller Kan vælge emner selv
8
IDENTIFIKATION Værdier som organisationen ønsker at bevæge sig væk fra Værdier som organisationen ønsker at bevæge sig henimod Værdier som organisationen ønsker at bevare Ineffektive Reaktive Ofre Pamper Amatører Engagement Seriøse Vindere Folkelige Smart Proaktive Innovativ Aggressive Åbenhed Fleksibilitet Nærhed ”Klassens frække dreng” Charmerende Gennemslagskraft Professionel Succes Åbenhed Ideologiske Opposition Gammeldags Fleksibel Miljø Selvstændighed
9
ARBEJDSDELING Rollefordeling PersonLokaltRegionaltNationaltServicens strategiske rolle Imageskabende Loyalitetsskabende Aktivitetsskabende Grundlæggende service
10
Sagsbehandling Arbejdsmiljø A-kasse Forhandling Information IT Administration BRUGERSTRUKTUR
11
SERVICEORGANISATIONDELTAGELSESORGANISATION Service ”Value for money” Forsikringsselskab Salgsteknikker, rabat- og discountordninger Professionelle ansatte laver alt arbejde Serviceorganisationen bygger på professionalisme Deltagelse Politik Hjælp til selvhjælp Hvervning/organisering Aktive medlemmer Deltagelsesorganisationen bygger på aktivisme. SERVICE ELLER DELTAGELSESORGANISATION?
12
OPBYG RELATIONER INDEN DU FÅR BRUG FOR DEM …
13
…ELLERS BLIVER DU OVERRASKET
14
Jeg skifter job og dermed fagforening Jeg får dårlig service Jeg forstår ikke det jeg modtager Jeg er uenig med foreningen – f.eks. politisk Jeg kan ikke se hvad jeg får for pengene Jeg kan selv Jeg betaler for meget Hændelser der giver mulighed for ”exit” ”KERNEKUNDE ELLER CASHCOW ?
15
Ambassadør program Ikke-brugere af services Utilfredse medlemmer Tilfredse medlemmer Brugere af services Dialog program Rednings- program Loyalitets- program PROGRAMSTRATEGIER
16
Nærhed Hastighed Det personlige møde Civilsamfundet IT, Call Centre ”Systemet”
17
Loyalitet Engagement De fortabteDe trofaste Zapperne De solide Ambassadørerne
18
1.Fokus på kerneydelser 2.Fællesskab og individualitet er hinandens forudsætninger 3.Uafhængig af andre end medlemmernes interesser 4.Ven med medlemmerne og ikke systemet 5.Debat frem for fortielse 6.Lav en uundværlighedstest 7.Alle valgte og ansatte i fagforeningen skal ha’ en værge DOGMEREGLER
20
Legitimitet er svaret
21
PARAT skal lyse op – uden at blænde
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.