Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

For større butikker og varehuse

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "For større butikker og varehuse"— Præsentationens transcript:

1 For større butikker og varehuse
Jubilæumsevent For større butikker og varehuse

2 Indhold Side 3 Side 4-6 Side 7 Side 8-9 Side Side 13 Side 14 Side 15 Side 16 Side 17 Side 18 Side 19 Side 20 Side 21 Side 22 Side 23 Side 24 Side 25 Side 26 Formål, indhold og økonomi Historie-væg Skattejagt for børn Cirkel Kaffe Medlemsbod FDB møbler Bod med mormormad-smagsprøver Kåringen af den bedste mormorret Dit madmanifest Film og foredrag Jubilæumsreception Kitler Skabelon – invitation til jubilæumsevent Skabelon – pressemeddelelse til jubilæumsevent Skabelon – invitation til skattejagt Skabelon – pressemeddelelse til skattejagt Skabelon – invitation til reception Skabelon – pressemeddelelse til reception Skabelon – tale til reception Version 11/03/2016

3 Coops 150-årsjubilæum Formål:
Drejebogen giver inspiration til, hvordan der kan sættes fokus på Coops 150-årsjubilæum med aktiviteter. Hvem: Primært Kvickly-kæden, hertil større SuperBrugsen-butikker. Coop har fem eksemplarer af kampagneelementer, hvormed 140 butikker i løbet af efteråret kan booke dem til fejring af jubilæet. Indhold: Det er muligt at låne kampagneelementer i tre dage, som omfatter: Historie-væg (fylder ca. 16 m2) Mit madmanifest-afstemningsmodul (fylder ca. 2 m2) App-skattejagt for børn (posterne fylder samlet ca. 4 m2) Tre FDB-møbler, (fylder ca. 3 m2) 5 moderniserede kitler Rekrutteringskit Cirkel Kaffe elipser Økonomi: Udgiften for butikken ved lån af kampagneelementer vil være kr. (ex. moms), hvilket finansierer transport og opstilling. Kontaktperson: Kontaktperson for opstilling af kampagneelementerne er Naima Yasin, projektleder Coop150, som kan kontaktes via og tlf.nr Ansvarsfordeling mellem Coop, kæden og den enkelte butik: Coop: sørger for… Kæden: det er den enkelte kæde, der har ansvaret for at koordinere brugen af kampagneelementerne mellem kædens butikker Butikken: skal sørge for plads til kampagneelementerne samt strøm Version 11/03/2016

4 Historie-væg Version 11/03/2016

5 Historie-væg Beskrivelse:
Historie-væggen er en sjov interaktiv aktivitet, hvor kunderne får føle-, se- og høresansen i brug, når de går på opdagelse i milepæle fra Coops historie. Man kan læse små anekdoter og fakta samt røre ved udvalgte tegninger/billeder, der starter lyde og reklamefilm Krav til væg: Væggen måler 3,5m x 2,5m x 2,7m (højde) Det er vigtigt, at der er ca. en meters arbejdsrum rundt om væggen Strøm: adgang til 220v stik/3ampair Adgangen til strøm skal helst ske fra loftudtag for at undgå befærdet gulv, gælder også for POS’er Ansvarsfordeling: Coop Coop sørger for at stille alt til rådighed og mandskab til opstilling og installering af væggen samt nedtagning Butikken Butikken skal kun sørge for, at der er den nødvendige plads og adgang til strøm Anbefaling: Hvis muligt, gør plads til, at væggen kan blive placeret ved retrovarer og POS’er Version 11/03/2016

6 Samlet oversigt for væg
Væggens turné: Man kan få den i tre-fire dage, som er inkl opsætning+nedtagning Nordjylland: Uge 33-35 Østjylland: Uge 35-37 Vestjylland: Uge 37-38 Sydjylland: Uge 38-39 Fyn: Uge 39-40 Sjælland: Uge 41 Nordsjælland: Uge 42 København: Uge 43-45 KBH’s omegn: Uge 43-45 Bornholm: Uge 46 Antal af besøg: Der er produceret fem vægge, og der påregnes dermed, at 140 butikker, vil få besøg af væggen i løbet af turnéen Hvad skal butikken? Det eneste butikken skal sørge for ved besøg af væggen er, at sørge for plads og strøm samt betale udgiften på 4000 kr. (ex. moms)

7 Skattejagt for børn Beskrivelse: App-baseret skattejagt for børn, der hedder ”Bedre mad-quiz”, som tilbyder børn en sjov oplevelse i butikken med deres mobiltelefon, hvor de skal finde fem poster og besvare quiz-spørgsmål. Butikken kan få egen tekst med på deres tidsrejse-version Målgruppen: 5. – 6. klasser Coop sørger for: Opstilling af de fem poster i skattejagten, som er: Cirkel Kaffe Davre-Gryn Citronmåne Økologi Varefakta Anbefaling: Giv en lille gave til alle deltagende børn – eksempelvis en bolle fra bageren Send en invitation til medlemmer og/eller skoler, så de kan downloade app’en inden de ankommer i butikken. Se side 20 for skabelon.

8 Cirkel Kaffe Kaffeprojektet Relancering i 2016
Coop og tusindvis af kenyanske kaffebønder går sammen om bedre kaffe. Coop lægger nu grundstenen til et nyt selskab i Kenya, der skal producere tons kaffe årligt og levere kaffe direkte til hylderne i Coops 1200 butikker i Danmark. Med denne nye aftale vil Coop udfordre hele den traditionelle kaffehandel og skabe en bæredygtig udvikling på kommercielle vilkår. Resultatet er at tusindvis af kenyanske bønder vil få bedre priser og hurtigere betaling for deres varer – og Coops kunder får kvalitetskaffe til gode priser. Kaffen forventes at være i Coops butikker inden udgangen af 2016. Relancering i 2016 I 2016 relancerer vi Cirkel Kaffe og iklæder vores cirkelpige helt nye klæder. I den forbindelse har vi etableret en helt ny samarbejdsmodel med kaffe kooperativerne, hvor vi har skåret mange af mellemleddene ud af processen. På den måde sikrer vi både, at kaffefarmerne får bedre og hurtigere betaling for den kaffe, de producerer, og at kunderne får en god kaffe af høj kvalitet Kvaliteten sikrer vi blandt andet gennem uddannelse af kaffefarmerne, opgradering af maskiner og moderne dyrkningsmetoder. Det synes vi selv er en rigtig god idé og en god historie, som vi gerne vil dele med vores kunder og dig! 3 x tuk tuk Brandhistoriefortælling Elipse om Cirkel Kaffe Society Version 11/03/2016

9 Cirkel Kaffe Aktivitet i butik:
Lav et Cirkel Kaffe set-up med elipser om Cirkel Kaffe Society, der fortæller brandhistorien, hvor der serveres Cirkel Kaffe Fortæl om de nye Cirkel Kaffe produkter og historien om kafferisteriet i Kenya Baristaer og/eller udstyr: Det er muligt at booke baristaer og/eller barista-udstyr for egen betaling via Kalles Kaffe, en virksomhed der tilbyder mobil baristaservice Pris: 1000 kr. pr. time for barista og udstyr Den kræver 220 V strøm og fylder ca. 8 m2 NB: dette er ikke med i tilbuddet om kampagneelementer Booking via Følgende materialer indgår i denne aftale med Kalles Kaffe: Kaffebægre Låg Rørepinde Mælk Sukker 3 x tuk tuk Brandhistoriefortælling Elipse om Cirkel Kaffe Society Version 11/03/2016

10 Cirkel Kaffe Inspirationsbillede: 3 x tuk tuk Brandhistoriefortælling
Elipse om Cirkel Kaffe Society Version 11/03/2016

11 Medlemsbod Aktivitet i butik:
Opstil en bod, hvor der tales med eventuelt nye medlemmer om fordelene ved et medlemskab Her kan medlemsvalgte inddrages, da de kan fortælle fordelene ved medlemskabet, hjælpe med at servere små smagsprøver, dele flyer ud eller lignende Til orientering: Det nye medlemsprogram M16 lanceringen sker i løbet af jubilæets efterårskampagne. Rekrutteringsmaterialerne kan dog fortsat anvendes Coop stiller følgende rekrutterings-materialer til rådighed, som omfatter: Roll-up ”Hvor meget kan du spare – Bliv medlem i kassen i dag” Drejehjul Midlertidigt medlemskort Flyers Få indblik i design på side 9 Rekrutteringsmaterialer: Coop har fem sæt af rekrutteringsmaterialerne, og der ét sæt, når man får kampagneelementerne ud Version 11/03/2016

12 Medlemsbod PS. Det der står med, at man kan bestille mere materiale på webshoppen passer desværre ikke. Version 11/03/2016

13 FDB møbler Historien kort fortalt:
I begyndelsen af 1940’erne fik nogle unge, modige møbelarkitekter til opgave at udvikle smukke, funktionelle møbler til attraktive priser. Godt møbeldesign og høj kvalitet skulle ikke kun være forbeholdt de mest velstillede i samfundet. FDB Møbler skulle danne rammen om det gode samvær, hvor nære familieværdier og et demokratisk fællesskab er i fokus. Nu 75 år efter, genopliver Coop de gamle klassikere, og nye modeller vil blive udviklet ud fra samme normer og værdier. Aktivitet i butik: Coop medbringer en lille udstilling af FDB stole ved booking af kampagneaktiviteter Butikken kan lave en lille opstilling af de gamle klassikere med information om designerne og hele den fantastiske FDB møbel historie Udstillingen kan eventuelt udvides, hvis butikken selv har FDB møbler Bogen ”En lys og lykkelig fremtid – historien om FDB Møbler” kan eventuelt sælges eller ligge fremme til at kigge i Version 11/03/2016

14 Bod med mormormad-smagsprøver
Aktivitet i butik: Sæt fokus på jubilæet ved at vække kundernes barndomsminder med smagsprøver på mormormad Få slagteren og/eller bageren til at servere små bider af 50’erne, 60’erne, 70’erne og 80’erne Inspiration til mormormad kan hentes fra Coops jubilæumsudgivelse: ”Moderne mormormad” – bogen kan bestilles via coop.dk

15 Kåring af den bedste mormor-ret
STOR MORMORMAD-KONKURRENCE TIL EFTERÅRET Fra august til november kan kunder deltage i den store mormormad-konkurrence med masser af chancer for at vinde dejlige retro-gevinster fra Coops og danskernes historie. Masser af konkurrencer og præmier for enhver smag Stem på din mormormad-favorit og vind gavekort til Coop. Deltag med dit lykkenummer fra Samvirke og vind gavekort til FDB-møbler. Quiz med os og vind gavekasser med retro-varer. Fortæl os en historie fra din mormors køkken og vind en retro-festmiddag, hvor Ditte Ingemann eller Claus Holm kommer og laver moderne mormormad til dig og op til 15 af dine venner. Hvad kan I gøre som butik: Fokus på konkurrence om at lave mormormad derhjemme Hold en konkurrence, hvor I kårer den bedste mormorret Inviter kunderne til at dele deres opskrift/billede

16 Dit madmanifest Aktivitet i butik:
Aktiviteten involverer kunderne i fem korte tilbagemeldinger på de konkrete aktiviteter under madmanifestets seks løfter. Kunderne afgiver deres stemme på det initiativ, som de er mest stolt over, ved at putte en rød bold i det tilhørende cylinder Kampagneaktiviteten peger på Coops fremtid, da der er mulighed for dialog om fremtiden mellem butik og kunder Aktiviteten kan kombineres med jubilæumspræmier Resultatet kan eksempelvis offentliggøres på butikkens Facebook-side

17 Film og foredrag Filmbeskrivelse:
Filmen "Vi mødes i Brugsen" er bygget op som en Danmarks-krønike med sjældne arkivklip, sjove gamle reklamer, interviews og nye reportager. Filmen fortæller både historien om Severin, hvis familie altid har haft noget med Brugsen at gøre og Kirsten, født ud af andelsbevægelsen på landet Vi hører om Severin Jørgensen, der grundlagde FDB i Vi oplever suset fra de nye selvbetjeningsbutikker efter krigen og revolutionen med de nye moderne møbler fra FDB. Vi besøger FDB’s berømte centrallaboratorium med den navnkundige Lars Okholm i spidsen, økologiens indtog og slutter med Coops aktuelle madmanifest Filmens varighed: ca. 45 minutter Arranger et aftenarrangement: Vis dokumentarfilmen om Coops 150-års historie og/eller afhold et foredrag med et spændende indblik i historien Inviter kunder og øvrige interesserede Materialer: Filmen kan downloades via Kode: cfc Oplæg til foredraget kan downloades via coopforum.dk Lille udgave af filmvisnign: Filmen fås også i en to- og 10-minutters version, som eventuelt kan afspilles i butikken på en storskærm/tv for handlende kunder

18 Jubilæumsreception Arrangerer en jubilæumsreception:
Receptionen skaber en fin anledning til at samle medlemmer, lokalpolitikere, handelsstands-forening og lokale medier til fejring af jubilæet Receptionen kan være startskuddet til åbningen af jubilæumseventen med de forskellige kampagneaktiviteter og kan foregå i butikken Hold en lille velkomsttale – se side 24 for inspiration til tale Server jubilæumsprodukter den nye pokal øl, Cirkel Kaffe og/eller lignende samt pinde-mormor-madder

19 Kitler Gør fortid til nutid:
Coop har fået designet en moderne udgave af den klassiske kittel, som blev anvendt i Brugsen ”i gamle dage” Iklæd medarbejderne kitlerne og tag kunder/gæster tilbage i tiden Coop stiller fem kitler til rådighed

20 Skabelon - invitation til jubilæumsevent
Kære medlem, I anledningen af Coops 150-års jubilæum, afholder din butik et jubilæumsevent over tre dage, hvor vi vil byde på alt fra retrovarer, historiefortællinger, til smagsprøver, skattejagt og meget mere. Kom forbi butikken fra den xx/xx til xx/xx og gå på opdagelse i historien. Vi håber at se dig. Venlig hilsen, Din Kvickly/SuperBrugsen xxx Version 11/03/2016

21 Skabelon – pressemeddelelse til jubilæumsevent
PRESSEMEDDELELSE I anledningen af Coops 150-års jubilæum, afholder din butik et jubilæumsevent over tre dage, hvor vi vil byde på alt fra retrovarer, historiefortællinger, til smagsprøver, skattejagt og meget mere. Kom forbi butikken fra den xx/xx til xx/xx og gå på opdagelse i historien. Vi håber at se dig. Venlig hilsen, Din Kvickly/SuperBrugsen xxx Version 11/03/2016

22 Skabelon - invitation til skattejagt
Kære medlem/skole, I anledningen af Coops 150-års jubilæum, afholder din butik en skattejagt for børn, hvor de kan gå på opdagelse i danskernes madhistorie ved at finde fem poster placeret rundt i butikken og svare på spørgsmål om mad. Skattejagten finder sted fra den xx/xx til den xx/xx (tre dage) og henvender sig til børn i klasse. Man kan deltage i skattejagten ved at downloade app’en ”Bedre mad-quiz” på quiz.coop150.dk inden turen går til butikken. Der er en lille præmie på højkant, når børnene har gennemført skattejagten. Vi håber, I vil lege med. Venlig hilsen, Kvickly/SuperBrugsen xxx Version 11/03/2016

23 Skabelon – pressemeddelelse om skattejagt
PRESSEMEDDELSE I anledningen af Coops 150-års jubilæum, afholder din butik en skattejagt for børn, hvor de kan gå på opdagelse i danskernes madhistorie ved at finde fem poster placeret rundt i butikken og svare på spørgsmål om mad. Skattejagten finder sted fra den xx/xx til den xx/xx (tre dage) og henvender sig til børn i klasse. Man kan deltage i skattejagten ved at downloade app’en ”Bedre mad-quiz” på quiz.coop150.dk inden turen går til butikken. Der er en lille præmie på højkant, når børnene har gennemført skattejagten. Vi håber, I vil lege med. Venlig hilsen, Kvickly/SuperBrugsen xxx Version 11/03/2016

24 Skabelon - invitation til film og foredrag
Kære medlem, I anledningen af Coops 150-års jubilæum, afholder din butik en historisk aften med film og foredrag om Coops historie, som også er danskernes historie. I år fejrer Coop sit 150 års jubilæum. Det var nemlig i 1866, at den allerførste lille brugs i Thisted åbnede. Den lokale pastor Sonne ønskede efter engelsk forbillede at udrydde sulten og give åndelig føde til Danmarks fattigste. Og den lille butik i Thisted blev startskuddet til det, der i dag er Coop. Tidspunkt: ugedagden dag. måned klokken xx.xx-xx.xx Adresse: Butik, adresse, by Program: Kl. xx.xx: Ankomst og forfriskning i xxx Kl. xx.xx: Velkomst Kl. xx.xx: Bestyrelsesformand/varehuschef/uddeler/byens borgmester holder tale Kl. xx.xx: »Vi Mødes i Brugsen« vises Kl. xx.xx: Foredrag om xxx Kl. xx.xx: Filmen slutter og herefter er der forfriskninger Tilmeld dig ved at købe billet i butikken. Prisen er 20 kr. Vi håber at se dig. Venlig hilsen, Kvickly/SuperBrugsen xxx Version 11/03/2016

25 Skabelon - invitation til reception
Kære xxx, Tanken er god og den vokser stadig Den 6. maj er det 150 år siden, at brugsforeningsbevægelsen i Danmark så dagens lys. Det skete, da en kreds af Thisted-borgere med pastor H. C. Sonne i spidsen gik sammen og stiftede den første levedygtige brugsforening. Medlemmernes egen butik skulle give dem ærlige varer til ærlige priser. Siden kom der brugsforeninger i hele Danmark. De blev samlet i FDB – og sidenhen i Coop, der i dag er Danmarks førende udbyder af dagligvarer. Andelsbevægelsen var dengang en vej til at afhjælpe social nød og skabe bedre levevilkår. Siden da har Coop sammen med medlemmerne bidraget til udviklingen af det danske samfund og igennem årene sat mange nye dagsordener. Arbejdet for sund mad, styrket økologien, bidraget med rene og bæredygtige varer, givet forbrugeroplysning – med for eksempel Madpyramiden og Samvirke. I dag er 1,6 millioner danskere medejere af den butik, hvor de køber dagligvarer. Så brugsforeningstanken er stadig god, og den lever i bedste velgående. Det er der grund til at fejre. Derfor vil vi gerne invitere dig til at fejre Coop og brugsforeningsbevægelsens 150 års jubilæum ved en reception. Jubilæumsreception Ugedag den dato. måned 2016 kl. xx.xx – xx.xx Butikkens navn, adresse Program Kl. xx.xx: xxxx Vi håber, at se dig. Venlig hilsen, Kvickly/SuperBrugsen xxx Version 11/03/2016

26 Skabelon - tale til reception
Kære alle, Hvor er det dejligt at se jer, og tak fordi I havde lyst til at komme og være med til vores jubilæumsreception. Den 6. maj er det 150 år siden, at brugsforeningsbevægelsen i Danmark så dagens lys. Det skete, da en kreds af Thisted-borgere med pastor H. C. Sonne i spidsen gik sammen og stiftede den første levedygtige brugsforening. Medlemmernes egen butik skulle give dem ærlige varer til ærlige priser. Siden kom der brugsforeninger i hele Danmark. De blev samlet i FDB – og sidenhen i Coop, der i dag er Danmarks førende udbyder af dagligvarer. Filmen vi skal se, handler om… Vi siger tak for de første 150 år og ser frem til fortsat at bidrage til dansk historie, samfund og dagligvarer de næste 150 år. På vegne af butikken vil jeg endnu en gang takke jer for at komme her i aften. Rigtig god fornøjelse. Version 11/03/2016


Download ppt "For større butikker og varehuse"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google