 Definition af allestedsnærværende IT  Kommunikationsproblemer  Association  Semantisk Model  Active Badges.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

“Hvor er e-læring på vej hen?”
Innovation og ledelse Patricia de Lipthay Behrend
Læreprocesser med filmfortællinger
Arkitektur - data.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
IM-Strategi.
Dynamisk split - samhandelsvilkår i spil…. Samhandel i spil…  Baggrund  Et andet syn på ”garanti”  Dynamisk split – et muligt alternativ?  Modellen.
Ledelsessystemer i et fremtidsperspektiv ”PBI” Pervasive ? Business ? Intelligence ? Ledelse; fremtid… !
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Web Services Protokoller og Arkitektur
SummIT05 Udfordringer i Arkitektur for Pervasive Computing Klaus Marius Hansen Aarhus Universitet.
V/ Heine M. Jensen –
Æstetiske læreprocesser
Tove Bang Hvilke ydelser skal biblioteket satse på at sælge - og er der penge at tjene? Strategimøde om betalbare ydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus.
Workshop Helsingør den 4. august.
1 IT-Applied Pervasive Computing 1 (ITAPC1). 2 Læringsmål Deltagerne vil efter kurset være introduceret til Pervasive Computing områdets teoridannelser,
Mobile og allestedsnærværende it- systemer. Disposition Introduktion Karakteristika Association Services Serviceinteraktion Samarbejdsarkitektur Kontekst.
Kultur- og branchestudier M-KA Genre. Hvad er vigtigst? At definere genre eller at forstå genre?
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
InfoGalleri udstilling af digital information ISIS Katrinebjerg Interactive Spaces / Alexandra Instituttet.
Speciale af Nicolaj Bjerregaard Christensen ( ) Distribuerede realtidssystemer Forår 2010
Michael Hald Konsulent, KL
10.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2000 © Komponenter Oversigt, principper og teknikker Kapitel 10.
Offentlige data i spil d. 24. juni 2009 Christian Lanng, Kontorchef, Videnskabsministeriet, ITST Kontoret for it-infrastruktur og implementering
Anvendelse af standardiserede data i fremtiden Forretningsmodellering med UML 3 x SDI/ESDI Definition af spatiale data Interoperabilitet er nøgleordet.
Komplekse kommunikationsløsninger - En udfordring for alle IKT messen 2014 Hotel Nyborg Strand Dorte Sylvest Aggerlin.
Resultmaker – Software that makes results BPM som projektstyringsopgave Projektmodel som datamodel for BPM Resultmaker Online Consultant | Pervasive Communication.
Designprocesser - forbedret via AR
Klaus Marius Hansen / Aarhus Universitet Industri og Pervasive Communication Workshop i KomIalt / Infrastruktur.
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
IT workshop 30. september 2004 Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Et par tommelfinger regler.
Indhold 1.Hvad er MATRIX Mobil 2.Menu Valg 3.Installation 4.Adgang.
Øvelsesgang 1 - DWDK Rikke Poulsen. Timernes indhold supplement til læsningen og forelæsningen Jeres behov? Gennemgang af opgaverne? Andre emner, i vil.
Context- og flow-diagrammer (databaser, del 3)
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Planlægning, proces og evaluering
Introduktion I4DAB1 Jesper Tørresø Forår Layers + Tiers ? Tiers er opdelinbgslag omkring en logisk abstraktion (Præsentation, forretningslogik og.
Paneldebat Esben Staffan Henrik Bo Svend Perspektiver!?
Objekter og klasser Rasmus D. Lehrmann DM
Modelbaseret Standardisering Workshop, 9. februar 2010 OIO-teamet, CDI.
Studenterfaciliteter AUL Single sign-on -Databaser -Print og kopi -E-bøger -Personligt indhold.
Seminar for udviklere på Kortforsyningen Hvad gør INSPIRE ved/for os: Olav Eggers, KMS INSPIRE samarbejdsmodel: Niels Henrik Broge, KMS INSPIRE netværksservices.
Per P. MadsenStyresystemer og tjenester1 Indhold: 1.Introduktion til styresystemer. 2.Processer og tråde. 3.Synkroniseringsmetoder og InterProcesCommunikation.
Anvendelse af produktmodeller i byggebranchen
Mesterlære som grundlag for udviklingen af digitale læringsmiljøer.
M-læring -. Innovationsdilemmaet We can do amazing things with technology, and we’re filling the world with amazing systems devices, but we find it hard.
I gang med forandringer?. Gamle og tunge arbejdsgange?
Web services SOA, SOAP og WSDL. Disposition Inledning / Definition SOAP Standard SOAP Beskeder WSDL.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering3C.1 Design af klasser Specifikation og implementation.
OIOREST workshop 22. april 2008 Finn Jordal Centeret for Serviceorienteret Infrastruktur IT- og Telestyrelsen.
Indledende Programmering Uge 6 - Efterår 2006
Pervasive Computing: Gateway Architecture for Home Integration Jonas Thomsen Ph.d. studerende Kvalifikationseksamen 27. september 2004.
On the Essential Contexts of Artefacts or on the Proposition that ”Design Is Making Sense (of Things)” Af Klaus Krippendorff 1989.
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering4.1 Definition af begreber Interface, implements, klasse.
Interaktive rum og distribueret samarbejde Kaj Grønbæk Center for Pervasive Computing, Aarhus Universitet
1. 2 Overblik HyCon arkitektur –Platform –Komponenter og services –XSLT servlet Chain –Sensorer Den praktiske tilgang HyCon frameworket –Step by Step.
Hjemmet som et Distribueret System Jonas Thomsen Ph.d. studerende Center for Pervasive Computing.
Kommunikation mellem Produkter og Apparater i Hjemmet Jonas Thomsen Ph.d.-studerende Center for Pervasive Computing.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Almen sproglig viden og metode CLM, engelsk Semantics Introductory Lecture 1 tt.
Skriv hver især jeres tanker på post it… Hvad tænker du om Innovation? I har 5 min.
Aarhus kommune: OrganiCity Evt. billede. Den kommunale udfordring.
Status for udvikling af standarder i relation til offentlige indkøb
Cloud Computing Model-View-Controller
Don’t be afraid of the advanced editor
SUF - gevinstrealisering
Interaktion og usability
Præsentationens transcript:

 Definition af allestedsnærværende IT  Kommunikationsproblemer  Association  Semantisk Model  Active Badges

 Devices  Smart spaces ◦ Devices kan bruge andre devices  Pervasive computing ◦ At levere en sammehængende tjeneste ud fra forskellige devices  Context awareness  Volatile systemer ◦ Dynamiske ◦ Uforudsigelige ◦ Hvordan skal devices kommunikere?

 Hvordan forbinder man devices så de kan kommunikere? ◦ Hvordan sikres at der er continous connectivity? ◦ Hvis der er flere devices, hvilket?

 Hvordan finder to devices hinanden? ◦ Discovery Services  Hvordan interopererer de? ◦ De services som devices tilbyder er defineret via et interface.  Ex device1 ønsker at bruge pushImage(), device2 tilbyder kun sendImage()

 Kan modellere det aktuelle rum og dets repræsentation i IT-systemet

 Kan benytte Active Badges

 Definition af allestedsnærværende IT  Kommunikationsproblemer  Association  Semantisk Model  Active Badges