Dok10: Statusrapport 2014-04: Model for temasamarbejde på de danske biblioteker Status for 2014 Nyeste status findes altid på side 2 Lavet af: Trine Bech,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Årsmøde 2005 Dancert PNY Dancerts erfaringer med DS/EN og DS 2426 v. Pernille Nyegaard, Dancert.
Advertisements

Illustration fra Bogen om kræft figur 4.1.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Implementering af skolereformen på Klarup Skole
Vodskov - det åbne bibliotek
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Chaufførfaglærerkonference 2013
Valg til skolebestyrelsen 2014 Valg møde den Kl På Korning Skole 1. Valgreglerne v. Tove 2. Skolebestyrelsens opgaver v. forældrerepræsentanterne.
FORFRA – Majmøde 2014 Patron Driven Acquisition (PDA) v/Sannie H. Christensen Den 22. maj 2014.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Beboermøde
Teststrategi Engrosmodellen
LENA LINDENSKOV LEKTOR AARHUS UNIVERSITET INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK (DPU) 5. FEBRUAR 2014 UNDERVISNINGSFORSØGETS RESULTATER LENA LINDENSKOV.
Automatisk fjernlån af eget materiale Midtvejsstatus på et forsøg, maj 2014 Anders-Henrik Petersen, DBC
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Skolebestyrelsesvalg på Vesterkærets Skole Skolebestyrelsesvalg 2014 Bekendtgørelse nr. 28 af Kommunale regler for valgprocedure.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Talentvejen på EUC Vest Marts Deltagende indgange 2 undervisere 6 virksomheder Produktion & udvikling 4 undervisere 2 virksomheder Bygge & Anlæg.
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
MGM direct mail til nuværende medlemmer september 2010 uge
Tillykke, du er et talent!
VTU 2014 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Skolerapport Learnmark Horsens Svarprocent: 33% (121 besvarelser ud af 362 mulige)
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
Projektarbejde – Hvordan er det lige man gør det simpelt?
22.maj 12 Globaliseringsredegørelsen Globaliseringsredegørelsen 2012 Grafer og figurer fra temakapitlet: Gældskrisen fører til langvarig lavvækst.
Borger.dk Private Erhvervs- og Ejendomsstyrelsen Almene TT-1-oversigt Den endelige udgave – herefter følger trin for trin.
Pædagogisk råd Valg af arbejdsmiljørepræsentanter for skolen og for SFO 2.Valg af to medarbejderrepræsentanter til skolebestyrelsen, samt valg.
Kompetence i … Vemmelev den 13. januar
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Nyt fra forskningen – med fokus på kvalitet og kvalitetssikring Lone Kørnøv ’Miljøvurderingsdag 2014’, august /14Lone Kørnøv, DCEA.
SOLRØD KOMMUNE | Sund By Netværket Alkohol – temagruppe børn og unge.
Bibliotekernes BRUGERUNDERSØGELSE 2013 HJÆLP BIBLIOTEKET TIL AT BLIVE BEDRE Et par ting, du skal vide, når du rekrutterer i udlån.
Danmarks Statistik v/Lone Schlüter
Biblioteket som læringscenter
Distriktsmøde i D4 - Marts 2012 Agenda 1.Velkomst v./ Henrik Jensen 2.Orientering fra DGU v./ Jonas Meyer 3.Distriktsturneringer 2012 – Baner.
SIF FODBOLDSKOLEN INFOMØDE ÅRGANG 2003 TORSDAG 13. NOVEMBER 2014.
Byen, boligen og bæredygtigheden Billeder fra en amerikansk forstad Boligdagen 14. april 2010 Claus Bech-Danielsen.
Adipositasklinikkens arbejdsgang
20. AUGUST 2014 MILJØVURDERINGSDAG 14 1 Miljøvurderingsdag 14, Aalborg Afbødning og overvågning i VVM Lars Overgaard Jørgensen COWI Visionsvej
Obligatorisk digital selvbetjening
Himmelev gymnasium & Ungeprojektet Uge
Papirfoldning.dk Fra kvadrat til engel i 20 trin.
Fra kvadrat til engel i 20 trin
Fleksibel biblioteksbetjening Middelfart
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Dok10: Statusrapport : Model for temasamarbejde på de danske biblioteker Status for 2014 Nyeste status findes altid på side 2 Lavet af: Trine Bech,
JAR KURSUS – UDGAVE Lokalitet Sagstrin (afgørelser) Aktiviteter (historik/mulige forureningsårsager) Projekt (financier) Matrikel (ois) Øvelse.
KL-projekt 24. September Forebyggelse og Misbrug - § 17, stk 4 udvalg / Bjarke V. Bruhn-Rasmussen.
Gentofte Kommune Skolestart Børnehaveklasse er obligatorisk Skolestart og barnets alder - Børn der fylder 6 eller 7 år i 2014 skal starte i børnehaveklasse.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Kørselsordningen - En status 1. halvår 2009 Fjernlånskonferencen og 29. maj 2009 Leif Andresen Styrelsen for Bibliotek og Medier ”stand-in” for.
Samarbejdet Kultur, Skole, Dagtilbud
Undervisningsmiljøvurdering 2014 EUX hovedforløb Herningholm Erhvervsskole Evaluering af det fysiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø 1.
1 PC baseret dataanalyse og simulering Week2 A. 2 SAS input/output filer Inddata -textfil - SAS-program -textfil- SAS datasæt SAS system SAS listing -print.
MADS, JONAS, RONNI & JESPER CAR APP. PERSONA Rasmus er 28 år og har arbejdet som automekaniker i 3 år og har som følge godt styr på biler. Rasmus lever.
JAR KURSUS – UDGAVE Lokalitet Sagstrin (afgørelser) Aktiviteter (historik/mulige forureningsårsager) Projekt (financier) Matrikel (ois) Øvelse.
JAR KURSUS – UDGAVE Lokalitet Sagstrin (afgørelser) Aktiviteter (historik/mulige forureningsårsager) Projekt (financier) Matrikel (ois) Øvelse.
Specialisering 271 UMD.
John Bech Hansen. DB årsmøde, Kolding, d. 6. marts Idébutikker ”Ud-af-huset” biblioteker I Fredericia.
Studiestartsprøve 2014 d. 18 September 2014.
Status december 2013 FRIVILLIGE IT-GUIDER V/ RIKKE, SOLRØD BIBLIOTEK.
Obligatorisk digital selvbetjening
SharePoint Bruger Gruppe  Vi skal snakke om  Status på SPBG  Ny struktur på vores ERFA møder  Andre møder  Dagens emne: SharePoint.
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
Verdens-, Eu’s- og det danske marked for frø Sekretariatschef Ole Bech Bondesen.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Lærebog i praktikken – trin 2.
Præsentationens transcript:

Dok10: Statusrapport 2014-04: Model for temasamarbejde på de danske biblioteker Status for 2014 Nyeste status findes altid på side 2 Lavet af: Trine Bech, Aalborg Bibliotekerne

Statusrapport for uge 20 - 2014 Projekt 2014-04: Model for temasamarbejde på de danske biblioteker Projektets status: Siden sidste status har jeg været i dialog med Gitte Smed fra Kulturstyrelsen. Hun har bedt om en revideret tidsplan. Den er nu udarbejdet, sendt til godkendelse og også godkendt. Udskydelsen af projektet betyder at vi sætter projektet på stand-by hen over sommeren. Vi kigger nu ind i en plan, hvor det første tema skal afvikles i foråret 2015. Temaet er stadig ”Ensomhed” som bestemt i marts. Det er aftalt med DR, at den første workshop vil ligge i 4. kvartal i år (ca. november). De lovede 14 dags statusopdateringer vil ikke blive udsendt i stand-by perioden. Der vil i stedet blive udsendt status når vi har noget nyt at berette. Den reviderede tidsplan er godkendt, vi har derfor valgt at projektet nu er ”Grønt” som trafiklyset øverst i højre hjørne også viser. Aktiviteter afsluttet siden sidste status: Listen over kontaktpersoner er opdateret og sendt ud igen – kun 4 biblioteker mangler at melde tilbage Revideret tidsplan lavet og sendt til Kulturstyrelsen. Tema 1 og tema 2 er begge flyttet et ½ år frem Aktiviteter planlagt indtil næste status: Sikre at det er de rigtig kontaktpersoner for folkebibliotekerne der er med i kontaktpersoner listen – Meld gerne tilbage i forholde til mangler på kontaktperson listen Modtage godkendelse af den reviderede tidsplan fra Kulturstyrelsen

Statusrapport for uge 18 - 2014 Projekt 2014-04: Model for temasamarbejde på de danske biblioteker Projektets status: Så gik en påske på hæld. En smuk en af slagsen. Jeg håber at I har nydt den, lige så meget som jeg har. ½ time før min påskeferie startede, snakkede jeg med Louise fra DR. Hun var rigtig ked af at kunne meddele at temaet ”Ensomhed” er udskudt til foråret 2015. I løbet af påskeferien er vi kommet frem til, at den bedste løsning er at udskyde starten af projektet. Det betyder at vi vil gå efter at have 1. teamsamarbejde i foråret 2015 og 2. temasamarbejde i efteråret 2015. Hermed bliver afslutningen af projektet flyttet fra 01-09-2015 til 31-12-2015. Det forventes at kunne gennemføre projektet indenfor den allerede aftalte budgetramme. I sidste uge kontaktede jeg alle jer CB kontaktpersonerne, og I var heldigvis enig i at ovenstående er den løsning vi skal gå efter. Jeg er lige nu i dialog med Kulturstyrelsen for at afklare om de også kan godkende udskydelsen. Workshoppen den 21. maj er derfor aflyst. DR skal arbejde med temaer til efteråret, men ingen af de temaer vi kender lige nu, bliver styret fra den Redaktion hvor Louise, vi tidligere har arbejdet sammen med, sidder i. Det kan give udfordringer, idet vi ikke har etablerede kontakter ind i de andre redaktioner. Vi ønsker at det første tema skal blive en sikker succes. Det tror vi der er størst mulighed for, når samarbejdet bygger på etablerede kontakter. Når vi bliver bedre til det med temasamarbejde, kan vi naturligvis godt arbejde sammen med nye partnere. Det skal modellen, som dette projekt skal udvikle, hjælpe med. Projektet er udfordret, så vi har vi har konkluderet at projektet er ”Gult” som trafiklyset øverst i højre hjørne også viser. Gult betyder at vi er stødt på udfordringer i projektet. I dette tilfælde er det udfordringer på tidsplanen. Når vi har en ny godkendt tidsplan, kan projektet godt skifte til grønt igen. Aktiviteter afsluttet siden sidste status: De 3 biblioteker som ikke var med i ansøgningen er blevet kontaktet for at høre om de vil være med i projektet Gladsaxe og Halsnæs bibliotekerne har underskrevet samarbejdsaftale og er nu med i projektet. Kulturanstalten vil også gerne være med . Stort velkommen til jer Første indledende møde med DR er afholdt 02-04-2014. Vi har aftalt indholdet i den første workshop – glæd jer det bliver et spændende program Listen over kontaktpersoner er opdateret og sendt ud igen – men der er stadig mangler Ansøgningen til dette projekt er lagt ud på www.Centralbibliotek.dk Der er udarbejdet projektdokumentation i henhold til den model der bruges for projekter hos Aalborg Bibliotekerne. Aktiviteter planlagt indtil næste status: Sikre at det er de rigtig kontaktpersoner for folkebibliotekerne der er med i kontaktpersoner listen – Meld gerne tilbage i forholde til mangler på kontaktperson listen Afklare projektets forløb sammen med Kulturstyrelsen

Statusrapport for uge 14 - 2014 Projekt 2014-04: Model for temasamarbejde på de danske biblioteker Projektets status: Højdepunktet siden sidste status er at der er afholdt et rigtig godt og frugtbart møde med DR. Tina og jeg var over og besøge DR i onsdags, hvor vi holdt møde med Louise, Merete og Anne. Vi snakkede blandt andet om ideer til efterårets tema ”Ensomhed”, samarbejdsmodel og indhold i den første workshop som er planlagt til onsdag den 21. maj. Vi håber at alle kontaktpersoner kan deltage i workshoppen den 21. maj her i Aalborg. Skynd jer at sæt kryds i kalenderen. Dejligt at flere og flere har tilmeldt sig gruppen ”Model for temasamarbejde på de danske biblioteker” på www.Centralbibliotek.dk. Der er nu 21 medlemmer – men jeg vil så gerne have flere ... Da vi synes at projektet stadig kører fint, har vi konkluderet at projektet er ”Grønt” som trafiklyset øverst i højre hjørne også viser. Grønt betyder at vi køre efter planen. Aktiviteter afsluttet siden sidste status: De 3 biblioteker som ikke var med i ansøgningen er blevet kontaktet for at høre om de vil være med i projektet Gladsaxe og Halsnæs bibliotekerne har underskrevet samarbejdsaftale og er nu med i projektet. Kulturanstalten vil også gerne være med . Stort velkommen til jer Første indledende møde med DR er afholdt 02-04-2014. Vi har aftalt indholdet i den første workshop – glæd jer det bliver et spændende program Listen over kontaktpersoner er opdateret og sendt ud igen – men der er stadig mangler Ansøgningen til dette projekt er lagt ud på www.Centralbibliotek.dk Der er udarbejdet projektdokumentation i henhold til den model der bruges for projekter hos Aalborg Bibliotekerne. Aktiviteter planlagt indtil næste status: Sikre at det er de rigtig kontaktpersoner for folkebibliotekerne der er med i kontaktpersoner listen – Meld gerne tilbage i forholde til mangler på kontaktperson listen Lave invitation til og planlægge første workshop som afvikles i uge 20 eller 21 Datofastsætte hvornår temaet ”Ensomhed” vises på DR´s sendeflade

Statusrapport for uge 12 - 2014 Projekt 2014-04: Model for temasamarbejde på de danske biblioteker Projektets status: Den 15-02-2014 blev dette projekt officielt startet. Det er Aalborg bibliotekerne der har både projektejerskabet og projektledelsen. Tina Bang Jakobsen er projektejer. Der er hende mange af jer har været i dialog med under udarbejdelsen af ansøgning til Kulturstyrelsen. Jeg (Trine Bech) er udnævnt som projektleder på projektet. Det er min opgave at sikre projektet afvikles sikkert. Tina og jeg har aftalt at der hver 14. dag udsendes en status for hvordan det går med projektet. Denne skabelon vil blive anvendt. Seneste status vil altid indeholde alle de foregående ugers status. Vi har haft den første dialog med DR. Det er Louise Fabricius Aagaard der er vores kontaktperson. Louise leverede 07-03-2014 en liste over mulige temaer for efteråret 2014. Listen blev sendt rundt til de CB ansvarlige og der er enighed om at efterårets tema bliver ”Ensomhed”. Et rigtig spændende og bredt tema. Der skal afholdes 3 workshops i projektets levetid (En forår 14, en mellem de to temaer og en efterår 15). Vi er i gang med at planlægge den første workshop hvor alle deltagende biblioteker, DR og Reklamebureauet Det Nye Sort inviteres. Workshoppen vil blive afholdt i uge 20 eller 21 i Aalborg. Særskilt invitation sendes ud i uge 14-15. Den anden workshop vil blive afholdt i den anden ende af landet  Projektet er oprettet som et Nationalt projekt med en tilhørende gruppe på www.Centralbibliotek.dk. Gruppen hedder ”Model for temasamarbejde på de danske biblioteker”. Det vil være super dejligt hvis I tilmelder jer denne gruppe. Her vil jeg ligge materiale der er relateret til projektet. Tilmeld jer venligst – der er kun 11 deltagere lige nu. Da vi synes at projektet er blevet skudt godt i gang, har vi konkluderet at projektet er ”Grønt” som trafiklyset øverst i højre hjørne også viser. Grønt betyder at vi køre efter planen. Aktiviteter afsluttet siden sidste status: DR har leveret en liste over mulige temaer for efteråret 2014 Alle 6 centralbiblioteks kontaktpersoner har modtaget liste over mulige temaer for efterår 2014 og enstemmigt meldt tilbage at de synes det skal være ”Ensomhed” Der er lavet en liste over alle kontaktpersoner i projektet inklusiv oversigtskort Aalborg bibliotekernes administration har givet introduktion til hvordan der skal laves økonomisk og timemæssig afrapportering for projektet Første planlægningsmøde til workshoppen i uge 20/21 er afholdt Der er oprettet en gruppe på www.centralbibliotek.dk hvor informationer om projektet publiceres Aktiviteter planlagt indtil næste status: Sikre at det er de rigtig kontaktpersoner for folkebibliotekerne der er med i kontaktpersoner listen – Meld gerne tilbage i forholde til listen der er sendt ud Lave projektdokumentation (Gå i gang med Projekt-kommissorium , Projektbudget, Projektaftale, Projektplan, osv). Der anvendes den Projektmodel som bruges til alle projekter der kører hos Aalborg Bibliotekerne Første fysiske møde med DR er planlagt til 2. april Lave invitation til første workshop som afvikles i uge 20 eller 21 Planlægge første workshop – indhold Kontakte de 3 biblioteker som ikke var med i ansøgningen for at høre om de vil være med