4.lektion: Identitet og sociale grupper

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Advertisements

Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Digitale medier og mobning
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Karl Henrik Flyums model
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået?
5.lektion: Økonomisk politik
7.lektion: EU og det danske politiske system – hvad er EU
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
2.Lektion: Velfærdsstatens udvikling, indtægter og udgifter
1. Lektion: Det politiske system
5. lektion: Ulrich Beck og risikosamfundet
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Socialgrupper Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
4.lektion: Politiske partier og standpunkt
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
3. Lektion: Ligestilling - Er der ligestilling mellem kvinder og mænd i Danmark? 3.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder”
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
6.lektion: Folketing og regering – hvem kontrollerer hvem?
At tale om sexualitet.
4.lektion: Velfærdsmodeller
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
2.lektion:Demokrati 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Det politiske system i Danmark” baseret på kapitel 6 i bogen Luk Samfundet Op! af Brøndum & Hansen,
1.Lektion: Identitet i forandring
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
3.lektion: Velfærdsstatens indtægter og udgifter
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
5.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
2.Lektion: Samfundsfag 2.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
6.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
Social mobilitet Side i
Social mobilitet Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
1. lektion: Livsformer i Danmark
Ulighed Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
6.lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet.
3.lektion: Magt og indflydelse
Socialgrupper og social klasser
1.lektion: Samfundsfag – hvad er det?
8.Lektion: Er Demokratiet i Danmark i krise?
Ulighed Side i Brøndum & Hansen ( udg.): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
1. lektion: Danmark i verden
1.lektion: Samfund og individ
2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund
4. lektion: Thomas Ziehe og den kulturelle frisættelse
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
2.lektion:Nationalstaten
6. lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet.
Lektion 2. Netsprog Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Dagens program Kommunikationssituationen At skrive til nettet Pause.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
3.lektion:”Ud i lokalsamfundet”
3. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - II
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Præsentationens transcript:

4.lektion: Identitet og sociale grupper 4. lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring” baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum & Hansen, Columbus 2014 2.udg.

4.Lektion:Identitet og sociale grupper Lektie til 4.lektion: s.47-51 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus 2014 2.udg. og artiklen ”Hvorfor fænger Facebook?” af Malene Charlotte Larsen. Artiklen kan læses på følgende link: http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=12966 Dagsorden og arbejdsformer: Parøvelse (10 min.) Fælles opsamling og tjek-på-lektien spørgsmål (15 min.) Individuel øvelsesopgave (8 min.) Fælles undersøgelse (5 min.)v Gruppeøvelse - del I (20 min.)

Parøvelse – diskuter med din makker (10 min.) Diskuter med din makker de svar, som I hver i sær har udarbejdet til den øvelsesopgave, som er lektie til denne undervisningslektion. Det er vigtigt, at når den ene præsenterer sine svar for den anden, at den anden er aktivt lyttende dvs. spørger interesseret ind til det som bliver fortalt – særligt vigtigt er det, at bede den fortællende om svar på de ting, som man ikke forstår ved det han/hun fortæller.

Fælles opsamling og lærergennemgang af tjek-på-lektien-spørgsmål Hvad er en (social) gruppe? Hvad handler branding om? Hvad handler image om? Hvad menes der med overskriften ”identitetskonstruktion i cyberspace”?  

Sociale grupper

Branding og image – vigtige identitetsværktøjer

Individuelle øvelsesopgaver (8 min.) Individuelle undersøgelsesopgaver Hurtigskrivning - lav en liste over alle de sociale medier du kender Undersøg hvor mange af dine venner som er online på sociale medier (sms, facebook, twitter osv.) lige nu? Forsøg at angive hvor meget tid du bruger på sociale medier om dagen? Forsøg at skrive dig selv ind i figuren omhandlende branding og image – hvordan ser din identitetskonstruktion på nettet ud?

Gruppeøvelse - del I (25 min.) Gruppeøvelse del 1.( den sidste del af diskussionerne og opsamling først næste lektion), Før eleverne går i gang med diskussionerne og vurderingerne af dette, skal de nemlig læse de 3 korte artikler, der er linket til nedenfor. Desuden skal eleverne i deres diskussioner inddrage den artikel, som de har læst til denne lektion. Diskuter hvordan du og de andre i din gruppe bruger jeres facebook-profil. Anvendes profilen fx som en platform til at brande en bestemt fortælling om jer selv, eller fungerer profilen i højere grad til imagepleje? Tekstboks 3.6 s.49-50 skal inddrages i jeres diskussion. (Husk at inddrage artiklerne!)   Diskuter hvorfor sociale medier er blevet så integreret i unges hverdag og vurder, hvorvidt de sociale medier er positive eller negative elementer i unges identitetsarbejde. I må gerne inddrage egne erfaringer, men de må ikke stå alene i jeres argumentation. (husk at inddrage artiklerne!) ”Hvorfor fænger Facebook?”, af Malene Charlotte Larsen. Artiklen kan læses på http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=12966 (artiklen er læst til i dag) ”Teenagerens livline til verden”, af Trine Munk-Petersen, Berlingske Tidende d.28.7.2010, kan findes på www.infomedia.dk ”Jeg kan godt blive lidt panisk, hvis jeg har glemt mobilen”, af Trine Munk-Petersen, Berlingske Tidende d.28.7.2010, kan findes på www.infomedia.dk ”Jeg kan let komme op på 100 sms’er på en dag”, af Trine Munk-Petersen, Berlingske Tidende d.28.7.2010, kan findes på www.infomedia.dk