Lærer-møde April 19, 2007 Dias 1 I.G. Bearden, Niels Bohr Institute ICT og aktivering i undervisning Ian G. Bearden, Prof. MSO Niels Bohr Institutet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VIND I ØRESUND - Øresund - Kattegat - Skagerrak Et samarbejdsprojekt om vindkraft mellem DTU og LTH Kick-off meeting in Lund d 18 December 2008.
Advertisements

IMK Internet Markkort Af Majbritt Jakobsen.
Erfa- og evalueringsmøde
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Den der discipler … arbejder så meget på, at få de åndelige babyer til at vokse ____________________ ____ At han glemmer, at de først må______________.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Modul 1 - Processer.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Formularer (Access, del 3)
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Master titel: Gill Sans 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans 15pt) KØBENHAVNS KOMMUNE.
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Vintertrafik og meldinger Hvem melder. SIDE 2 Meldingsskemaet Randers, januar 2010.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kompetenceudvikling på KU
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Julekalender 2010 For Herren i Huset For Fruen i Huset
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Spørgeskemaundersøgelse feb. – marts
Udvikling af ANDROID applikationer Jens Bennedsen og Jesper Tørresø marts 2011.
Vejledning i projektarbejde
Ny skole. Møde d. 14. januar. 1 Ny skole – hvor er vi? Møde d. 14. januar 2013 Kl
COMPARISON OF EMPIRICAL TESTING AND WALKTHROUGH METHODS IN USER INTERFACE EVALUATION Af Clare Marie Karat, Robert Campbel og Tarra Fiegel IBM T.J. Watson.
Risø National Laboratory, OFD Generalforsamling for DFS den 23. juni 2010 kl – på Nyborg Strand 1) Valg af dirigent 2) Formandens beretning.
22.maj 12 Globaliseringsredegørelsen Globaliseringsredegørelsen 2012 Grafer og figurer fra temakapitlet: Gældskrisen fører til langvarig lavvækst.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
Økonometri 1: Dummy variable
Det nye folketællingsprojekt. 16. sept E. Gudmundsson: Det nye folktællingsprojekt i Island 2 Formålene med databasen  Bedre tilgængelighed –almenheden.
Læse/studiegrupper.
1 Test i Word 2007 Klik her for at begynde. 2 Hvor skal du klikke for at gemme dit dokument?
Læreanstalternes Fælles Formidlingskursus 25. November 2001 Faglig formidling gennem netmedier Computer-supported Collaborative Work i reflektionsbaseret,
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Mandag d. 17. december Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal kl. 14 – Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal kl. 14 – Vi fortsætter.
Digitale metoder i Psykologi
Vores Bibliotek Brugerskabt biblioteksudvikling Sociale teknologier i fremtidens bibliotek 2.0 Temadag d. 27. september 2007, Danmarks Biblioteksskole,
1 Senior Erhverv Søhøjlandet Nye tider, nye muligheder…! PP er sendt pr.mail.
Begrebskort for lineære differentialligningsmodeller
Peer learning i Ortopædkirurgisk afdeling
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Christian Backer Mogensen, Poul Kjældgaard, Charlotte Jensen and Ming Chen, Akutforskningsenheden, Sygehus Sønderjylland MRSA screening in ED detects a.
1 USB Gennemgang af installering af USB driver til ICT. Er fortaget på Windows XP.
Grunde til at jeg elsker dig
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 24 UWT seminar 2010 Jesper Ellerbæk Nielsen ”Combining C-band and X-band weather radars for accurate precipitation.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser.
Geokommunikation - visualisering af geografiske data.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Afsætning og IT Erfaringer fra den første test. Forudsætninger 2. års klasse – marketing/multimedia 11 drenge og 17 piger Bærbar PC fra første dag En.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Økonometri 1: Dummy variable1 Økonometri 1 Dummy variable 24. marts 2003.
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
Virtualitet - i historie Fagdidaktik, Middelfart Eigil Møller
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
9. Interfaces. 2 Nordjyllands Erhvervakademi Objectives “Good class design starts with good application design — how many classes, do they relate.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Omsætning af en model til en RDB Jesper Tørresø DAB1 F Marts 2008.
Lavet af: Asbjørn Kjærlund, Oliver Thorndall, Natasja Jensen og Mathilde Christensen.
Ole rømer er født i aarhus d. 25 september 1644 og døde d. 19 september 1710 og blev 65 år.
Simpelt Konsistent Klar Stor Progressiv Opsummering.
Er der liv på den barske planet Mars?
Problem- and play- based Learning
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Præsentationens transcript:

Lærer-møde April 19, 2007 Dias 1 I.G. Bearden, Niels Bohr Institute ICT og aktivering i undervisning Ian G. Bearden, Prof. MSO Niels Bohr Institutet

Dias 2 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Det, jeg kommer til at sige… Aktivering Hvorfor hvordan Effekt ”ICT” Hvad mener jeg? Hvad kan man? Hvad gør jeg? I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 3 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 4 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Confirmation Bias It is true that that may hold in these things, which is the general root of superstition; namely, that men observe when things hit, and not when they miss; and commit to memory the one, and forget and pass over the other. I.G. Bearden Niels Bohr Institute Francis Bacon (1627)

Dias 5 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute 2 ting at være opmærksom på ”Post hoc, ergo propter hoc” fejl Correlation≠Causation Dvs bare fordi A er korreleret med B betyder ikke (nødvendigvis) at A er årsagen I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 6 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Aktivering… I.G. Bearden Niels Bohr Institute Peer Instruction Inquiry based learning Problem based learning Vi lærer ved at gøre Hvis vi ikke kan X, ved vi at vi skal arbejde med X Effektiv Fordi…

Dias 7 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute N.Lasry The Physics Teacher v p. 242 Peer Instruction

Dias 8 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Reglerne Være aktiv Stemme Diskutere Være villige til at begå fejl (husk: eksperter er tit dem, der har begået de fleste fejl!) Tro på, at du har noget at sige! I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 9 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Example question I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 10 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Example question I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 11 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute ”Clickers” I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 12 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Resultater I.G. Bearden Niels Bohr Institute Peer instruction result % correct on pre test % gain

Dias 13 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Hvorfor er det varmt om sommeren og koldt om vinteren? ① Solens intensitet er ikke konstant, men varierende i tid ② Jordens bane omkring solen er en ellipse, så jorden er længere væk om vinteren og tættere på solen om sommeren ③ Jordens rotationsakse er ikke vinkelret planen af jordens bane om solen I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 14 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Jord fra solen: 21. juni I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 15 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Jord set fra solen: 21. december I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 16 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 17 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute ① Solens intensitet er ikke konstant, men varierende i tid ② Jordens bane omkring solen er en ellipse, så jorden er længere væk om vinteren og tættere på solen om sommeren ③ Jordens rotationsakse er ikke vinkelret planen af jordens bane om solen I.G. Bearden Niels Bohr Institute Hvorfor er det varmt om sommeren og koldt om vinteren?

Dias 18 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute ICT i undervisning & uddannelse I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 19 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute ICT i undervisning & uddannelse Forelæsninger på nettet Mange rigtig gode, men lidt evidens for effektivitet (samme problemer som ”rigtige” forelæsninger Velegnet til små opklarende indlæg (især screen- og pencasting) Svært at engagere studerende da de er passive forbrugerer (PÅSTAND) I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 20 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute ICT i undervisning & uddannelse Formidling: podcasts (Universets Udvikling, NBI) Data opsamling, præsentation, analyse, simulering…(MATLAB, fysik uddannelse) Programmering (vigtigt redskab for mange, især i fysik) iGadgets (inkl. Android): mange apps, kommunikation, ”lommelaboratoriet” I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 21 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute TO DO Lagrange punkter som indgang til 3 legeme problem (Bach. Proj.) (NU) iBook som undervisningsværktøj (Feb/Marts 2013) Spektrometer for iGadget (sssm) iPod som radioaktivitetsmåler? Kvantitativ mål for formidlingsevne og longitudinal studie af studerendes formidlingsevner (fremtid) I.G. Bearden Niels Bohr Institute

Dias 22 KU Uddannelsesdag 2012 I.G. Bearden Niels Bohr Institute Har du spørgsmål/kommentarer? Ian G. Bearden I.G. Bearden Niels Bohr Institute