Team Danmark Naturvidenskabelige studieretninger

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
NGG.
Advertisements

Faaborg Gymnasiums udbud og oprettelse af studieretninger
Handelsgymnasium Rønde
Arbejdet med linjer i udskolingen på de fire nye skoler
Velkommen til orienteringsmøde Odense Katedralskole.
Rungsted Gymnasium.
Hvad skaber det hele menneske? (Fælles mindmap på tavlen)
Naturfag på Social- og Sundhedsskolen
Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag
Science in Action en studieretning med Matematik A, Kemi A, Fysik B.
NGG.
Samfundsfag A Matematik b
Fremtidens tekniske gymnasium
HTX – teknisk gymnasium
Roskilde Tekniske Gymnasium
HF på Falkonergården 2011.
Optagelseskrav på hf Afsluttet 10. klasse og direkte på hf
Roskilde Katedralskole stx – det almene gymnasium
1 NGG 2 ngg.dk 1.g2.g3.g V U I D D E A R N E N G E Å L E S N E D R E ?
Gymnasiets opbygning Studentereksamen STX OptagelseStruktur Grundforløb og studieretninger Valgfag.
Studieretning Naturvidenskab
Studentereksamen - stx
Velkommen til åbent hus på
Velkommen Til Klassemødet i 1x.
Esbjerg 5. nov 03 / TC1 Reform af de gymnasiale uddannelser.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Orientering om A-niveau 3 timer i 2. semester 5 timer i 3. semester 6 timer i 4. semester 5 timer i 5. semester 5 timer i 6. semester Altså 2½ år i.
Studieretning Naturvidenskab
Studieretning Naturvidenskab
Bio B/Kemi B Bioteknologi
Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag Gymnasiets opbygning1.
STUDENTEREKSAMEN STX Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag Gymnasiets opbygning 1.
Køreplan for studieretningsvalget: Orientering i klasserne Fyraftensmøde for elever og forældre den 20. november Afgivelse af ønske senest 1.december kl.
NGG.
Fremtidens tekniske gymnasium
Orientering om studieretninger på RG En studentereksamen : 4 A-niveau, 3 B-niveau, 7 C-niveau 3 naturvidenskabelige fag på C Heraf.
AT eksamen ”Mad og mennesker”
Valgfagsorientering 21. November 2011
De naturvidenskabelige fag identificerer sig (også historisk) som
MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B Matematik Fysik Kemi - studieretninger.
Orienteringsaften Brøndby Gymnasium. Program Kl Velkomst ved borgmester Kjeld Rasmussen Adm.dir. i Brøndby IF, Per Bjerregaard/bestyrelsesmedl.
Østre Borgerdyd Gymnasium
Gymnasiet (Stx)
Fremtidens tekniske gymnasium
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Statusrapporter fra de faglige fora Indtryk fra en læsning
Til UddannelsesCafeen i dag kan du høre mere om
STX og idræt. Naturvidenskabelige: Matematik A, Fysik A, Kemi A, Biologi A og Bioteknologi A, Dansk A, Historie A andre kulturfag Samfundsvidenskabelige:
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
De naturvidenskabelige fag identificerer sig som EKSPERIMENTELLE FAG Eksperimenter.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Biologi A Matematik B Idræt B Naturvidenskabelig studieretning
Matematik A Faget er karakteriseret ved abstraktion, matematisk logisk sprogbrug og ræsonnementer. Rent matematiske færdigheder og metoder indøves og.
Ligheder/forskelle på HHX – STX – HTX De har helt den samme struktur, dvs. ½ års grundforløb og 2½ års studieretningsforløb. De tæller lige meget til videregående.
Klima – energianvendelse – energiforbedringer - anvendelsesorienteret naturvidenskabsundervisning Formål at etablere et skolenetværk mellem 2-3 gymnasier.
1 Velkommen til Teknisk Gymnasium Hillerød. Obligatoriske fag 2 Dansk A Engelsk B Kemi B Matematik B Fysik B Kommunikation og IT C Biologi C Samfundsfag.
1 Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Kollektiv vejledning 8. klasse, første gang
Kollektiv vejledning 8. klasse, første gang
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
SSO - Større skriftlig opgave
Velkommen til Teknisk Gymnasium Hillerød
SSO - Større skriftlig opgave
Ungdommens Uddannelsesvejledning Ungecenter Mariagerfjord
Team Danmark-ordningen
Det rullende Universitet
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

Team Danmark Naturvidenskabelige studieretninger Mat A – Kemi B – Fysik B Biologi A – Mat B - Idræt B Mat A – Idræt B – Kemi B Mat A – Idræt B – Fysik B

Team Danmark Mat A - Fysik B - Kemi B

Matematik A

Fysik B

Kemi B

Naturvidenskab! Shift happens - Lazyboy

NV-Studieretninger med fokus på kroppen Biologi A - idræt B - mat B Matematik A - idræt B - fysik B Matematik A - idræt B - kemi B Bred naturvidenskabelig viden og laboratoriefærdigheder

Biologi A i studieretning Kost til eliteidræts-udøver Fysiologi f.eks. musklers opbygning Genetik og genteknologi Nervesystemet Økologi Bred viden om kroppen – om fysiologi som det kaldes. Her overførselsværdi mellem idræt og biologi Biologi – her er eksempler på emner: gen og bioteknologi, sundhed og sygdom, om naturen der omgiver os Faget er eksperimentielt og vi er en del ud af huset til natur, DTU eller LIFE, biologiekskursion, Zoo osv. Samarbejde med idræt omkring doping, kondition, biokemiske processer i kroppen osv. Studietur Adventure og præstation - idræt mentale del, biologi den fysiologiske del

Idræt B i studieretningen Idrætter – praktisk og teoretisk Træningslære Analyse af krav i idrætsgren Idrætspsykologi I idræt arbejder vi både praktisk og teoretisk med fordybelse i forskellige idrætter. Praktisk med traditionelle idrætsgrene individuelle og holdsport, boldspil, ketchersport, hvor vi fokuserer på tekniske og taktiske elementer. Vi arbejder også med andre aktiviteter som friluftsliv og med musik, kreativitet og dans. Skiekskursion, træningslære omkring hvordan man kan målrette træningen, så man netop specialserer sig til krav der er i ens idræt. Vi ser f.eks.på hvad konditionstræning er og hvad det gør ved kroppen, så vi normale mennesker kan mærke at vi kommer i bedre form og forstå hvordan verdenseliten kan løbe marathon på lige over 2 timer – en løbehastighed de fleste af os ikke kan holde på 1 omgang på centerbanen Man ser på hvordan kroppen reagerer og ændrer dig til de krav man byder den i form af fysisk træning TD-eleverne analyserer deres egen idræt - hvad er det man skal kunne for at yde toppræstationer? Hvad er de fysioliogiske, tekniske, taktiskte og mentale krav? F.eks. hvad er den optimale muskelfiberfordeling af røde og hvide fibre for en volleyspiller og en fodboldspiller? I alle aktiviteter vil vores aktiviteter blive relateret til teorien. Vi arbejder også med idrættens rolle i samfundet og i det enkelte menneskes liv gennem temaer som livsstil, sundhed og idrætsvaner. Vi arbejder med idrætspsykologi – hvilken betydning psyklogiske aspekter har for præstationer, hvordan man kan anvende mentaltræningsværktøjer til at forbedre sin præstation? Hvad kendetegner en vindermentalitet? Motivationen er også et begreb vi analyserer og arbejder med.

Kemi B i studieretningen Stoffers opbygning og omdannelse i kroppen Målinger af laktat ved forskellige belastninger Industriproduktion af medicin og fødevarer I kemi vil I kunne arbejde med emner, hvor helheden forstås ud fra detaljerne. Vi ser på de mindste byggestene og deres rolle for f.eks. Vores kost og vores evne til at skaffe energi. Vi kunne måle på ophobningen af affaldsstoffer under hårdt arbejde – her ses målinger der viser hvordan muskelcellerne under hårdt arbejde arbejder uden ilt og danner meget affaldsstoffer – her mælkesyre den sorte graf kunne være resultat efter et sæt i en tæt badmintonkamp i højt tempo. Den lyserøde kunne være resultat fra en håndbold eller basketspiller. De nederste kurver kunne være udholdenhedsidrætter som tennis, golf, ikke afgørende faser i et boldspil. Ved lave intensiteter benytter muskelcellerne en langtidsholdbar energiproduktion, hvor der ikke produceres mælkesyre. Kemiske processer er en vigtig del i mange industrielle produktioner – dette får I også eksempler på. Det kunne være i fremstillingen af medicin, gensplejsede produkter, fødevarer

Matematik A/B i studieretningen Fokus på matematiske færdigheder og  praktiske anvendelse. Kroppens dimensioner og præstationer Metoder til databehandling Statistik og statistiske test

Studietur til Østrig i 4.g

Se mere: falko.dk Beskrivelse af studieretninger med indhold klik: ”TD-studieretninger” Se sammensætninger af fag og timer over 4 år: “Vis timetal for studieretningen” Se valgfag på de forskellige studieretninger på: “Sammensæt studieretningen med valgfag”