Quiz – Uge 2 – torsdag – første time

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Indledende Programmering Uge 2 - Efterår 2006 Selektioner og interaktion mellem objekter Susanne Brix Lindros.
Advertisements

KONCEPT Klasser og objekter En klasse beskriver et World ArrayList
Grundlæggende programmering Efterår 2001
Hvordan man skriver koden.
FEN IntroJava AAU1 Java grundelementer Variable og datatyper Sætninger og udtryk Metoder.
Forelæsning 3.1 Collections Javas for-each løkke
Mønstre En lille introduktion. Singleton Tilgå et objekt igennem klassereference i stedet for objektreference.  Overflødiggør referencer til objektet.
1 JavaScript Lektion 6: Repetition i JavaScript Math TIDY Litteratur: JST lektion 10.
FEN IntroJava AAU1 Klasser og objekter Grundbegreber Student-Course.
Fundamentale sprogbegreber
FEN IntroJava AAU1 Endnu mere om Klasser og Objekter Mange til mange relationer Student-Course v3.
PD – kursusgang 3 Introduktion til Java Script. Mål Viden om hvordan JavaScripts indlejres i HTML dokumenter Viden om programmering i JavaScript  Erklæring.
Forelæsning 7.1 – repetition
Identitet vs lighed. Spørgsmål Hvad udskriver run metoden? 1.”Ens!” 2.”Forskellige!” 3.Ved ikke public class Driver{ public static void run(){ String.
Paradigmer i Programmering 3. Højere ordens funktioner Idag: Højere ordens funktioner Algebraiske datatyper Næste gang: I/O, Filer, interaktive programmer.
Begreber og Redskaber 4. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Et par ord om objekt-orientering Håndkøring af programmer.
Begreber og Redskaber 3. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Overblik over klasser,objekter,nedarvning Et par ord om objekt-orientering.
Quiz 3.1. Quiz 1 – Assignment dIntProg, E14 Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af følgende program? 1.x er 6, y er 3 2.x er 8, y er 5 3.x er.
Søgning.  Michael E. Caspersen, 2000Introducerende objektorienteret programmeringSøgning.2 Søgeproblemer... Søgning efter fil(er) Søgning i databaser.
I o p o DAIMI, AU, November 1999Programkonstruktion I9E.1 Konstruktion og brug af klasser – en stak og en HP-regnemaskine push pop.
Fundamentale sprogbegreber Sætninger og udtryk Niveauer af programbeskrivelse (statisk versus dynamisk syn)
Klasser og objekter. dIntProg, E08Klasser og objekter.2 Grundbegreber Klasser og objekter –beskrivelse –oprettelse Attributter og metoder –tilstand –opførsel.
 Michael E. Caspersen, 2000Introducerende objektorienteret programmering6A.1 Programmering med interfaces – en stak og en HP-regnemaskine push pop.
Programmering med interfaces Separering af specifikation, anvendelse og implementation.
Klasser og objekter – grundbegreber.  Michael E. Caspersen, 2001Introducerende objektorienteret programmeringKlasser og objekter.2 Klasser og objekter.
Programmering med interfaces – en stak og en HP-regnemaskine push pop.
Klasser og objekter. dIntProg, F08Klasser og objekter.2 Grundbegreber Klasser og objekter –beskrivelse –oprettelse Attributter og metoder –tilstand –opførsel.
Jesper Mosegaard Multimedie Programmering E2003 MMProg uge44 Java til Lingo Klasser, statements og lister.
Virkefeltsregler i Java int i; int j; int k; i = i+j; String t; Sequence s; int i; int j; Sequence s; String s; int i; int j;
Programmering I Java/C# Datatekniker Dit første projekt.
Quiz Uge 2 – torsdag. Hvorfor har vi clicker quizzer? Formålet med quizzerne er –at afveksle undervisningsformen – så I ikke falder i søvn –at tvinge.
Forelæsning Uge 2 – Torsdag Java syntax og style guide Sætninger –Simple sætninger (assignment, interne og eksterne metodekald) –Sammensatte sætninger.
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time. Skov med hjorte (stag = hjort) Programmér metoden ofSpecies. Metoden skal returnere en hjort af arten species. Hvis.
Forelæsning Uge 2 – Torsdag
Forelæsning Uge 4 – Mandag
Forelæsning Uge 1 – Torsdag
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Forelæsning Uge 3 – Mandag
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Hvad er det, og hvor bruges det?
Opsætning af Ipad Underviser: Finn I. Thomsen.
Klasser og objekter (Afsnit i manualen).
Quiz – Uge 3 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 4 – Mandag
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Forelæsning Uge 2 – Torsdag
Forelæsning Uge 3 – Mandag
Programmering.
Skolen og praktik Overgangen
Forelæsning Uge 4 – Mandag
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Quiz – Uge 3 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Forelæsning Uge 3 – Mandag
Forelæsning Uge 4 – Mandag
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 4 – Torsdag
Quiz – Uge 9 – mandag – første time
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Præsentationens transcript:

Quiz – Uge 2 – torsdag – første time

Assignments Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? int x; int y; x = 2; y = 1; x += y; y = x-y; x -= y; y++; x er 1, y er −1 x er −1, y er 3 x er 4, y er −1 x er 1, y er 3 x = 2 X 3 X 1 y = 1 X X 2 3 2

Selektion (to if-sætninger) Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? int x; int y; x = 1; y = 2; if ( x < y ) if ( x < y-1 ) x = x+1; else y -= x; x er 2, y er 2 x er 1, y er 2 x er 2, y er 4 x er 1, y er 1 x = 1 y = 2 X 1 else-delen hører til nærmest foregående if-sætning Brug parenteser Brug auto-indent x < y x < y−1 1 < 2 1 < 2−1 sand falsk 3

Selektion (to andre if-sætninger) Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? int x; int y; x = 2; y = 2; if ( x < y ) { x = x+2; } else { if ( x <= y+1 ) { x = x+1; y = y+x; x er 3, y er 5 x er 3, y er 2 x er 2, y er 4 x er 1, y er 3 x = 2 X 3 y = 2 x < y x <= y+1 2 < 2 2 <= 2+1 falsk sand 4

Quiz – Uge 2 – torsdag – anden time 5

Manipulation af objekter Udfør sætninger i nedenstående program en efter en Lav en tegning som viser: hvilke objekter p1, p2, p3 peger på værdierne af objekternes feltvariabler (name, age, female, father) public class Person { private String name; private int age; private boolean female; private Person father; ... } private Person p1, p2, p3; p1 = new Person("Susan",42,true); p2 = new Person("Peter",69,false); p2.birthday(); p1.setFather(p2); p3 = p2; p2 = new Person("Anna",40,true); p2.setFather(p3); p1.getFather().birthday(); p2.getFather().birthday(); Derefter skal I svare på nogle clicker spørgsmål, som kan besvares ud fra jeres tegning 6

Tre spørgsmål Hvilke personer er Peter far til? Susan Anna Anna og Peter Anna og Susan Ingen Hvor gammel er Peter? 69 70 71 72 73 Hvem er ældst af Susan og Anna? Susan Anna Lige gamle 7

Svar på spørgsmålene Hvem er Peter far til? Anna+Susan (4) Person 40 name age female true father Svar på spørgsmålene String "Anna" p3:Person 42 41 Hvem er Peter far til? Hvor gammel er Peter? Hvem er ældst af Susan og Anna? Anna+Susan (4) 72 år (4) Lige gamle (3) Person 69 name age female false father p2:Person String "Peter" private Person p1, p2, p3; p1 = new Person("Susan",42,true); p2 = new Person("Peter",69,false); p2.birthday(); p1.setFather(p2); p3 = p2; p2 = new Person("Anna",40,true); p2.setFather(p3); p1.getFather().birthday(); p2.getFather().birthday(); 72 70 71 Person 42 name age female true father String "Susan" p1:Person

Slut – Quiz – Uge 2 – torsdag 9