Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHanne Damgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Vesterbro/Kgs. Enghave, Amager Ø og Amager V Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015
2
2 Udbudsmaterialet Udbudsbetingelser Kontraktudkast med bilag Tilbudslister (3 stk.) Huskeliste til tilbudsgiver Div. svarskrivelser/rettelsesbreve www.kk.dk/udbud
3
Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 3 Vigtige datoer 19. maj: frist for spørgsmål 27. maj: offentliggørelse af svar på spørgsmål 2. juni: tilbudsfrist kl. 12.00 Primo august: besked om resultat Medio august: stand still-periode Ultimo august: underskrivelse af aftale
4
Besigtigelser Vesterbro/Kgs. Enghave: Tirsdag, den 5. maj kl. 12.30-15.30 Mandag, den 11. maj kl. 12.30-15.30 Amager Ø og V: Onsdag, den 6. maj kl. 12.30-15.30 Onsdag, den 13. maj kl. 12.30-15.30Husk tilmelding! Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 4
5
Udformning af tilbud Brug de elektroniske dokumenter! - ”Huskelisten” (”Oplysninger som Renovatøren skal aflevere som en del af tilbuddet”) - Tilbudslisterne Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 5
6
6 Retlig situation Tro og love erklæring vedr. personlige forhold (den vedlagte erklæring kan benyttes) - Ingen forfalden gæld til det offentlige - Ikke omfattet af Udbudsdirektivets udelukkelsesgrunde Dokumentation ved aftaleindgåelse – Serviceattest.
7
Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 Økonomisk og finansiel kapacitet Seneste 3 revisionspåtegnede årsrapporter Erklæring fra tilbudsgiver eller revisor om, at de økonomiske forhold ikke er væsentligt forringede siden sidste årsrapport Tilkendegivelse om sikkerhedsstillelse (den vedlagte skal anvendes) Enten har haft et positivt resultat som gennemsnit over de seneste 3 år Eller har en soliditetsgrad på mindst 10 % i det senest afsluttede årsregnskab 7
8
Teknisk kapacitet Referencer Mindstekrav: en reference omfattende indsamling af dagrenovation eller dagrenovationslignende affald i bymiljø indenfor de sidste 3 år. Skal omfatte indsamling af affald i 2- og/eller 4-hjulede beholdere eller sække i fast rute. Den vedlagte liste skal anvendes. Kvalitetssikringssystem og miljøstyringssystem Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 8
9
Vigtige ændringer Villakoncept Obligatorisk 2-delt beholder til metal og hård plast Frivillig beholder til bioaffald Frivillig beholder til pap/karton mv. Beholder til papir afhentes på standpladsen Foreløbig implementeringsplan Vesterbro/Kgs.Enghave: Juni 2016 Amager Ø: Juli 2016 Amager V: September 2016 Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 9
10
Vigtige ændringer Tømningsregistrering: medio 2016, efter aftale med renovatøren Storskrald (etageboliger) på bestilling i løbet af kontraktperioden Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 10
11
Tildelingskriterier Det økonomisk mest fordelagtige tilbud Pris 70 % Miljø 15 % Kvalitet 10 % Arbejdsmiljø 5 % Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 11
12
Udvalgte mindstekrav miljø Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 12 Leasede gasbiler skal overtages (Vesterbro/Kgs. Enghave og Amager V) Alle køretøjer over 3.500 kg skal opfylde EURO VI-normen Alle køretøjer over 8.500 kg skal køre på gas med bionaturgascertifikat Alle komprimatorbiler over 8.500 kg skal have el-lift og el-komprimator Person- og varebiler skal overholde krav til energimærkning (A for personbiler)
13
Evaluering miljø Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 13 Køretøjernes klima- og miljøvenlighed80 % (CO 2 –emmissioner, støj, NO x og partikler ) Øvrige miljøtiltag20 %
14
Evaluering miljø Køretøjernes klima- og miljøvenlighed ”Vurderes at opfylde underkriteriet på udmærket vis”: Samtlige biler med en tilladt totalvægt over 3.500 kg anvender el som drivmiddel Alle biler med en tilladt totalvægt over 3.500 kg vægtes ens uanset type (f.eks. komprimatorbil, flakbil, ladbil, mikrobil, kasse- eller varebil). Der gives ikke point for anvendelse af el til lift/komprimering for køretøjer med en tilladt totalvægt over 3.500 kg men højest 8.500 kg. Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 14
15
Udvalgte mindstekrav kvalitet Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 15 Tømningsregistrering skal foregå korrekt Krav om uddannelse af mandskab (indenfor de første 12 måneder) - AMU-kursus i dagrenovation - Kundeservice og konflikthåndtering - ECO-driving Krav om løbende uddannelse afstemt efter den enkeltes behov, 8 timer pr. medarbejder pr. år Tilstrækkelig instruktion, f.eks. på nye ruter, nye biler.
16
Evaluering kvalitet Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 16 Nødberedskab og ressourcer ved forsinkelser mv. Evt. yderligere uddannelse og oplæring af medarbejderne Sikring af god og korrekt anvendelse af tømningsregistreringssystemet
17
Udvalgte mindstekrav arbejdsmiljø Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 17 Lav indstigning i bilerne – maksimal højde på 90 cm Medarbejderfaciliteter (f.eks. arbejdstøj, bade- og opholdsfaciliteter) Renovatøren skal have og håndhæve en formuleret arbejdsmiljøpolitik, herunder sikre anvendelse af hjælpemidler
18
Evaluering arbejdsmiljø Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 18 Systematisk nedbringelse af belastninger i arbejdsmiljøet Sikring af anvendelse af de nødvendige hjælpemidler og efterlevelse af AT-anvisninger, påbud mv. Medarbejdergoder udover de krævede forhold
19
Sociale klausuler Krav til løn- og ansættelsesforhold, ILO-konvention nr. 94. Bilag 4.1 Krav om beskæftigelse af lærlinge – 1 årsværk pr. entreprise. Bilag 4.2 Renovatørens samfundsansvar. Bilag 4.3 - separate bodsbestemmelser i de tre bilag. Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 19
20
Skriftlige spørgsmål Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 20 Skriftlige spørgsmål sendes til: COWI A/S Att.: Mette Norengaard meno@cowi.dk
21
Tilbud Tilbud fremsendes eller afleveres til: Cowi A/S, Receptionen Parallelvej 2 2800 Kongens Lyngby Att.: Mette Norengaard Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 21
22
Evt. leje af faciliteter Tilbudsgiver vil evt. kunne leje sig ind på Kraftværksvej 25. Udkast til lejekontrakt er offentliggjort på www.kk.dk/udbud på siden for udbuddet ”Indsamling af husholdningsaffald”.www.kk.dk/udbud Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 22
23
Spørgsmål Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015 23
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.