Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afRune Bundgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Step 1: Identify what you wish to know and what you already know about your topic. Unges valg af gymnasiale uddannelser og videreuddannelser i Nordjylland? (Maksimal potentiale for uddannelsen) Evt, hvor mange, der opfylder adgangskravene. Unges valg af videregående uddannelse Evt. Hvilken retning Udvikling i andre regioner
4
Step 2: Develop a list of key words and names.
5
Step 3: Begin your search using several library sources.
6
Step 4: Compile the literature you have found and evaluate your findings.
7
Step 5: If you are unhappy with what you have found or are otherwise having trouble and the reference librarian has not been able to identify sources, use an authority.
8
Step 6: Report results.
9
Øvelse i online søgning Vedr. unges valg af videreuddannelse i Nordjylland
10
Indhold 1.Reference – ”Mellem lyst og nødvendighed” 2.Elever på gymnasiale uddannelser 3.Almengymnasiale i gang med videregående udd. 4.Erhvervsgymnasiale i gang med videregående udd. 5.Studerende på hum., nat. og samf. uddannelser 6.Studerende på matematik, datalogi og statistik 7.Region nord/syd – igang med videregående udd. 8.Matematik-økonomi: Optagne studerende 2008 9.Karriere muligheder, bachelorers beskæftigelse 10.Karriere muligheder, kandidaters beskæftigelse 11.Kilder
11
1. Reference Sabbatår giver bedre uddannelsesvalg Camilla Hutters forsvarede i fredags sin ph.d.-afhandling "Mellem lyst og nødvendighed” ved Forskerskolen for Livslang Læring, RUC. Afhandlingen er baseret på interviews med ti unge, der er foretaget tre gange med et års mellemrum, første gang mens de gik i 3g. Hutters analyse af interviewene viser, at de unge tager uddannelsesvalget endog meget seriøst, og at deres sabbatår netop bliver brugt til at spore sig ind på uddannelsesvalg, der er både realistiske og - i forhold til de unges baggrund - meget traditionelle. Kilde: Learning Lab Denmark, 8. november 2004.
12
2. Elever på gymnasiale uddannelser
13
3. Almengymnasiale i gang med videregående udd. (udklip)
14
4. Erhvervsgymnasiale i gang med videregående udd. (udklip)
15
5. Studerende på hum., nat. og samf. uddannelser
16
6. Studerende på matematik, datalogi og statistik
17
7. Region nord/syd – igang med videregående udd.
18
8. Matematik-økonomi: Optagne studerende 2008
19
9. Karriere - bachelorers beskæftigelse
20
10. Karriere – kandidaters beskæftigelse
21
11. Kilder Danmarks Statistik: www.dst.dkwww.dst.dk Statistikbanken: www.statistikbanken.dkwww.statistikbanken.dk Uddannelsesguiden: www.ug.dkwww.ug.dk Den Koordinerede Tilmelding: www.kot.dkwww.kot.dk
22
Overgang til uddannelse (EOU) Overgang til udd. 15 mdr (abs) fordelt på Tid - Tællingsår og Til-uddannelse og Bopæl. Kilde: UNI-C (uvm.dk) (EOU) Overgang til udd. 15 mdr (abs) 2000200120022003200420052006Total Nordjylland Mellemlange videregående uddannelser 1.1221.0921.1981.2281.4111.570 7.621 Lange videregående uddannelser 23518221010615 748 Total 1.3571.2741.4081.3341.4261.570 8.369 Total 1.3571.2741.4081.3341.4261.570 8.369
23
Fuldførte gymnasiale uddannelser Region Nordjylland2015 Gymnasiet161617021782 20151145 Matematisk gymnasium98510421043 20151199 Gymnasiet uden linieopdeling000 20151893 International gymnasium102 20161537 HF, 3-årig1069 20171679 Matematisk studenter kursus153436 25395098 Hhx, 3-årig802821857 25515097 Htx, 3-årig309351308 200520062007
24
Fuldførte gymnasiale uddannelser 200520062007 Region Hovedstaden2015 Gymnasiet570262436553 20151145 Matematisk gymnasium328037023852 20151199 Gymnasiet uden linieopdeling000 20151893 International gymnasium559063 20161537 HF, 3-årig63727 20171679 Matematisk studenter kursus766369 25395098 Hhx, 3-årig118213231503 25515097 Htx, 3-årig463476522
25
Unges valg af uddannelser 200520062007 I alt6035 Naturvidenskabelig19 år243242276 20 år508564616 21 år529461560 22 år372289312 23 år197143153 24 år1009475 Kilde: statistikbanken.dk/U2725 år1077559
26
Unges valg af uddannelser 603510 Matematik19 år364144 20 år627063 21 år654856 22 år392719 23 år111015 24 år698 25 år748 200520062007
27
Unges valg af uddannelser 603961 Erhvervsøkonomi HA19 år289333409 20 år770853937 21 år818896860 22 år563467486 23 år316273227 24 år206167166 25 år1109893 200520062007
28
Unges valg af uddannelser 603968 Samfundsøkonomi19 år6110990 20 år150154224 21 år165177163 22 år9293 23 år394341 24 år3020 25 år211311 200520062007
29
Antal optagne på Matematik-økonomi (2008) Adgangskvotienter Kvote 1Standby Københavns Universitet Alle optaget- Syddansk Universitet i Odense Alle optaget- Aarhus Universitet Alle optaget- Optagne Antal ansøgereAntal optagne Total1. prioritetKvote 1 + 2Standby Københavns Universitet 10730370 Syddansk Universitet i Odense 3117140 Aarhus Universitet7035280 Kilde, UG.dk, http://www.ug.dk/min%20baggrund.aspx?article_id=artik-hovedtal
30
Antal optagne på andre matematik-linjer (2008) Adgangskvotienter Kvote 1Standby Aarhus Universitet Alle optaget- Optagne Antal ansøgereAntal optagne Total1. prioritetKvote 1 + 2Standby Aarhus Universitet11665 0 Matematik i Århus Matematik-Statistik i København Kvote 1Standby Københavns Universitet Alle optaget- Antal ansøgereAntal optagne Total1. prioritetKvote 1 + 2Standby Københavns Universitet14570 0 Kilde, UG.dk, http://www.ug.dk/min%20baggrund.aspx?article_id=artik-hovedtal
31
Antal optagne på andre matematik-linjer (2008) Matematik-Statistik i Aalborg Kvote 1Standby Aalborg Universitet Alle optaget- Antal ansøgereAntal optagne Total1. prioritetKvote 1 + 2Standby Aalborg Universitet21890 Kilde, UG.dk, http://www.ug.dk/min%20baggrund.aspx?article_id=artik-hovedtal
32
Supplerende kilder http://www.djoefbranding.dk/studievalg2008/ http://samarbejde.aau.dk/uddannelsesinstitutioner/studie valghttp://samarbejde.aau.dk/uddannelsesinstitutioner/studie valg http://www.studieportalen.dk
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.