Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering."— Præsentationens transcript:

1 Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering

2 Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Individuel selvevaluering Tovholderens rolle er at: At klæde teamet på til at gennemføre den individuelle selvevaluering At planlægge en evt. arbejdsdeling i teamet At gennemføre egen selvevaluering At samle alle individuelle selvevalueringer og sende dem til teamet forud for konsensus-processen (bruttolisten)

3 Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Forberedelse til den individuelle selvevalueringen Giv en kort introduktion til KVIK modellen – 9 temaer og 28 emner Fortæl om at selvevaluere – fokus på styrker og forbedringsområder Instruer i at pointgive og pointenes rolle Skab overblik over relevante dokumenter til selvevalueringen Vis og forklar, hvordan man bruger det elektroniske værktøj www.kvikselv.dk www.kvikselv.dk

4 Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK 6 gode råd, når du selvevaluerer individuelt 1.Afsæt 1 – 2 arbejdsdage og skab ro om dig 2.Sørg for, at du har KVIK vejledningen foran dig, at du kan logge på www.kvikselv.dk og at du har den relevante dokumentation www.kvikselv.dk 3.Det er OK ikke at have viden om et emne 4.Koncentrer dig om at formulere styrker og forbedringsområder i hele sætninger og brug ikke for meget tid på pointgivningen 5.Spørg tovholderen, hvis du er i tvivl om noget 6.Husk, at det er din mening, der skal formuleres – lad være med at spørge andre! Forslag til en OH om at selv- evaluere

5 Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Dokumentation Tovholderen er ansvarlig for: At der bliver skabt et overblik over hvilke dokumenter, der er væsentlige for selvevalueringen. Hvad er væsentlige dokumenter? Nyere dato Hent inspiration i vejledningens spørgsmål og eksempler

6 Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Eksempel på dokumentationsliste Tema/Emner Tema 2: Strategi og planl æ gning Relevant dokumentation: 2.1 Indsamle information om interessenternes nuv æ rende og fremtidige behov Interessentanalyse og ” diamanten ” fra 2002 Brugersegmentering 2004 Kompetenceunders ø gelser 2001 og 2004 Kvalitetsunders ø gelser 2000 og 2004 Brugertilfredshedsm å linger 2003 og 2004 Brugerh ø ringer 4 ” f ø dselsdagsinterviews ” 2.2 Udvikle, evaluere og revidere strategi og handleplaner Resultatkontrakter Bestyrelses og udvalgs inddragelse i strategier og resultatkontrakter Å rshjul (fra Kvalitetsrejsen 2002) 2.3 Gennemf ø re strategi og planl æ gning i hele organisationen Medarbejderseminarer/tirsdagsm ø der/faglige konsulentm ø der Projekter/arbejdsomr å ders bidrag til resultat-kontrakt MIO

7 Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Gennemgang af www.kvikselv.dk Husk, det er tovholderens opgave at melde teamet til www.kvikselv.dkwww.kvikselv.dk Først tilmeldes tovholderen som administrator Så skal han tilmelde sig som tovholder og oprette alle brugere i sit selvevalueringsteam Husk, at så snart brugerne er oprettet modtager de en mail med login og password, så det er en god idé at forberede dem på det Husk at sætte en realistisk dato for, hvornår de individuelle selvevalueringer skal være færdige

8 Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Plan for eventuel arbejdsdeling Tema/Emner Tema 2: Strategi og planlægning Primært ansvar for at læse dokumentation og/eller for selvevaluering Relevant dokumentation/tænk på: 2.1 Indsamle information om interessenternes nuværende og fremtidige behov Henrik, DortheInteressentanalyse og ”diamanten” fra 2002 Brugersegmentering 2004 Kompetenceundersøgelser 2001 og 2004 Kvalitetsundersøgelser 2000 og 2004 Brugertilfredshedsmålinger 2003 og 2004 Brugerhøringer 4 ”fødselsdagsinterviews” 2.2 Udvikle, evaluere og revidere strategi og handleplaner Henrik, Dorthe, FinnResultatkontrakter Bestyrelses og udvalgs inddragelse i strategier og resultatkontrakter Årshjul (fra Kvalitetsrejsen 2002) 2.3 Gennemføre strategi og planlægning i hele organisationen Henrik, Dorthe, Bent F, AnneMedarbejderseminarer/tirsdagsmøder/faglige konsulentmøder Projekter/arbejdsområders bidrag til resultatkontrakt MIO

9 Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter den individuelle selvevaluering Tovholderen samler et bruttodokument, når tidsfristen for selvevaluering er udløbet Dokumentet videreformidles til hele selvevalueringsgruppen, så de kan læse det forud for konsensusprocessen.


Download ppt "Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google