Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Lean administration og service

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Lean administration og service"— Præsentationens transcript:

1 Lean administration og service
Organisering i flere afdelinger

2 Lean administration og service
Kortlæg opgavetyperne i organisationen ved at udarbejde en bruttoliste over de vigtigste opgaver.

3 Lean administration og service
Anfør hvem kunderne er til opgaverne

4 Lean administration og service
Påfør relevante data på hver opgavetype, f.eks Årligt antal Hvilke aktiviteter indgår Hvor lang tid tager opgaven hver gang (normaltid) Hvilke kvalifikationer kræves til opgaven

5 Lean administration og service
Danne mønstre i opgaveliste, f.eks. Hvilke opgaver hænger logisk sammen Ensartede opgaver, samme proces Tilgrænsende opgaver i samme proces Samme kunde Samme kompetencekrav Læring og vidensudvikling Fleksibilitet Kapacitetsbelastning over året

6 Lean administration og service
Vurdering af den nuværende organisation i forhold til de logiske mønstre i opgavelisten – passer de sammen, eller er der behov for justeringer

7 Lean administration og service
Opregning af den mest optimale organisering. Gruppering af de enkelte opgaver i den rigtige afdeling.

8 Lean administration og service
Udarbejdelse af ny bemandingsplan

9 Lean administration og service
Holdepunkter i forbindelse med valg af organisering

10 Lean administration og service
Organisationen skal bygges op omkring de produkter og leverancer, kunderne efterspørger. (Procesorganisering i stedet for funktionsorganisering)

11 Lean administration og service
Der skal sikres færrest mulige ansvarsskift i processerne

12 Lean administration og service
Afdelinger og teams skal ideelt set have samlet procesansvar, d.v.s. ansvar fra start til slut for kundeleverancer

13 Lean administration og service
Opbygning af bred tværfaglig specialisering og ikke kun dyb funktionsspecialisering

14 Lean administration og service
Ledere er ”procesejere”, d.v.s. Sætter mål Overvåger processen Udvikler metoder Udvikler kompetencer


Download ppt "Lean administration og service"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google