Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk De 3 typer markeder - skabt af informationsteknologierne Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk De 3 typer markeder - skabt af informationsteknologierne Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning."— Præsentationens transcript:

1 © The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk De 3 typer markeder - skabt af informationsteknologierne Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning

2 © The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk 1) Det globale marked for fysiske produkter 2) Det globale marked for digitale produkter og services 3) Det lokale marked udstyret med IT

3 © The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Globalt marked for fysiske produkter

4 © The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Globalt marked for digitale produkter og services

5 © The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Lokalt fysisk marked udstyret med IT

6 © The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Lokalt fysisk marked udstyret med IT Automatisk skrevet elektronisk indkøbsliste Håndholdt on-line skanner Umiddelbar udvidet information om produkt via Internet Nærmeste billigere forhandler Personliggjorte tilbud Automatisk registrering af indkøb

7 © The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Globalt marked for fysiske produkter Lokalt fysisk marked udstyret med IT Globalt marked for digitale produkter og services Reduktion af kompleksitet

8 © The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Produktet bliver en service Service bliver et produkt Årstiderne Ebay Iform Amazon.com Lige så meget service som produkt

9 © The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Man køber ikke en telefonsvarer, men betaler for en digital telefonsvarerservice hos TDC

10 © The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk I stedet for at tænke i enheder og produkter, bør vi i fremtiden tænke i relationer IT er blevet til kommunikationsteknologier, d.v.s. ”relations-teknologier”


Download ppt "© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk De 3 typer markeder - skabt af informationsteknologierne Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google