Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSteffen Kjær Redigeret for ca. et år siden
1
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk De 3 typer markeder - skabt af informationsteknologierne Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning
2
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk 1) Det globale marked for fysiske produkter 2) Det globale marked for digitale produkter og services 3) Det lokale marked udstyret med IT
3
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Globalt marked for fysiske produkter
4
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Globalt marked for digitale produkter og services
5
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Lokalt fysisk marked udstyret med IT
6
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Lokalt fysisk marked udstyret med IT Automatisk skrevet elektronisk indkøbsliste Håndholdt on-line skanner Umiddelbar udvidet information om produkt via Internet Nærmeste billigere forhandler Personliggjorte tilbud Automatisk registrering af indkøb
7
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Globalt marked for fysiske produkter Lokalt fysisk marked udstyret med IT Globalt marked for digitale produkter og services Reduktion af kompleksitet
8
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Produktet bliver en service Service bliver et produkt Årstiderne Ebay Iform Amazon.com Lige så meget service som produkt
9
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Man køber ikke en telefonsvarer, men betaler for en digital telefonsvarerservice hos TDC
10
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk I stedet for at tænke i enheder og produkter, bør vi i fremtiden tænke i relationer IT er blevet til kommunikationsteknologier, d.v.s. ”relations-teknologier”
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.