Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Erfaringer: Rodede patientforløb - lange interne ventetider Patienten tabes mellem sektorerne 1935 var 105 mulige interpersonelle relationer blandt sundhedspersonalet.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Erfaringer: Rodede patientforløb - lange interne ventetider Patienten tabes mellem sektorerne 1935 var 105 mulige interpersonelle relationer blandt sundhedspersonalet."— Præsentationens transcript:

1 Erfaringer: Rodede patientforløb - lange interne ventetider Patienten tabes mellem sektorerne 1935 var 105 mulige interpersonelle relationer blandt sundhedspersonalet omkring 20 senge i det danske sundhedsvæsen. I dag er der 4560 mulige relationer om samme antal senge. Patientflowet er øget væsentligt - i 1935 var den gennemsnitlige liggetid pr. patient 30 dage, i dag er den 5 dage Antallet af ambulante patienter er eksploderet relationerne "ud af" sygehuset også har ændret karakter Baggrund for ændring af ledelsesstrukturen i Region Nordjylland

2 Sammenhæng - patienten og strukturen Medindflydelse Tilgængelighed Fokus på individet Sammenhæng Helhed Større enheder Specialisering Flere overgange Standardiserede forløb Fokus på sygdomme Patient (Ønsker/behov) Struktur Valgmulighed Færre enheder Udlånt af Morten Freil

3 Kulturforandringen er det centrale – Patientforløb er en holdsport Teams: Flere mennesker arbejder sammen som en enhed om at opnå et fælles mål. De faglige teams bibeholdes og den relationelle koordinering styrkes ved gennemførelse af en række konkrete projekter Patienten får et team Der er altid én, der har depechen

4 Ledelse – entydig og teambaseret Gode resultater kræver god ledelse. De eksisterende ledelsesopgaver skal løses Patientforløb bliver en særskilt ledelsesopgave Klinikkerne ledes af et ledelsesteam: Klinikchef, HR-chef og Forløbs- chef

5 Specialerne er IKKE nedlagt Naturligt sammenhørende specialer er samlet i klinikker Afsnit hører ikke entydigt sammen med ét speciale Specialeledende overlæge har det faglige ansvar for det pågældende speciale Organisation


Download ppt "Erfaringer: Rodede patientforløb - lange interne ventetider Patienten tabes mellem sektorerne 1935 var 105 mulige interpersonelle relationer blandt sundhedspersonalet."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google