Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Organisation/ledelse, procesanalyse

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Organisation/ledelse, procesanalyse"— Præsentationens transcript:

1 Organisation/ledelse, procesanalyse

2 Organisation/ledelse
De uformelle roller dannes i starten af projektperioden Chefen Prygelknaben Festaben Klovnen Den ansvarlige Den sociale igangsætter

3 Organisation/ledelse
Socialisering og professionalisering af gruppen De uformelle roller er led i en socialiseringsproces Specielt i starten af uddannelsen har studerende et stort behov for at socialisere Skelne mellem Socialisering og Professionalisering - Disciplinering

4 Organisation/ledelse
Behov for professionelle roller Koordinator Mødeleder / Ordstyrer Sekretær / Referent Vejlederkontakt Indpisker Hvilke roller bruger i i casene ?

5 Klip fra krøniken Kreativ ideudvikling i ledelsesgruppen

6 Klip fra kreativ ideudvikling
Hvad foregik der ? Hvordan praktiserede man mødeledelse ? Hvordan var stemningen i begyndelsen ? Hvorfor blev der en god stemning ?

7 Organisation/ledelse
Hvordan er jeres gruppe organiseret ? Hvordan arbejder i med vidensindsamling/distribution for at nå læringsmålene i casene ?

8 Formål med Portefølge Et personligt dokument, der fungerer som refleksion over ens læring og ”læringsmetode” Danner basis for personlige samtaler med vejlederen Danner basis for procesanalysen ved: En personlig refleksion over ens udvikling læringsmæssigt i løbet af semesteret (½-1 side). Gruppens refleksion over udviklingen i case-samarbejdet med focus på de fælles (PEER) læringsprocesser og forslag til forbedringer.

9 P1 Procesanalysen - fælles
Hvordan forløb casene i P1 ? I skal beskrive jeres P1 case’s så detaljeret som muligt. I må gerne komme ind på alle de aspekter I finder relevante. I skal komme ind på følgende områder: Case-start (herunder organisering, konfliktforebyggelse og konfliktløsning) Vidensindsamling (herunder organisering, samarbejde) Case-slut (herunder organisering, konfliktforebyggelse og konfliktløsning) Samarbejde med facilitator Læreprocessen (hvordan udnytter man casene til at nå læringsmålene) Det er vigtigt at I venter med at analysere jeres erfaringer til efter at I er færdige med at beskrive dem !

10 P1 Procesanalysen - fælles
Læreprocesserne, inspirerende spørgsmål: Hvordan hjælper I hinanden med at indsamle viden ? Hvad gør I hvis I ikke forstår det der står i bøgerne ? Hvordan lærer du bedst ? Hvordan har I brugt resultaterne af jeres individuelle læringstest ? Hvordan stimulerer facilitatoren jeres læreprocesser ? Hvilken læringsstrategi er bedst til casene ?

11 P1 Procesanalysen - fælles
Udfra jeres beskrivelse skal I fremhæve hvad I opfatter som henholdsvis gode og dårlige erfaringer. Gode erfaringer: 1. 2. 3. Osv Dårlige erfaringer: Forklar derefter HVORFOR de gode erfaringer blev gode og de dårlige erfaringer dårlige – refleksion!

12 P1 Procesanalysen - fælles
Gode råd til casene i P2 ? Ud fra svarene på HVORFOR noget gik godt og noget skidt laves en liste af gode råd til hvordan jeres cases og specielt læringsudbyttet af dem kan blive endnu bedre til foråret: Husk at bibeholde de ting der gik godt, som det er værd at bygge videre på Transformer de ting der gik dårligt til nye og bedre måder at gøre tingene på

13 P1 Procesanalysen - personligt
I procesanalysen indsættes også individuelle bidrag (incl. navn): En personlig refleksion over ens udvikling læringsmæssigt i løbet af semesteret (½-1 side), baseret på et koncentrat af de personlige portføljer.


Download ppt "Organisation/ledelse, procesanalyse"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google