Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation af området FLOW Temadag den 3. februar 2015.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Præsentation af området FLOW Temadag den 3. februar 2015."— Præsentationens transcript:

1 Præsentation af området FLOW Temadag den 3. februar 2015

2 Materialehåndtering Fællesopgaven for FLOW er: Fremfinding af bestilte materialer Påpladssætning af materialer Revidering af materialer Brugerbetjening

3 Proces over et år (2013) med formulering af Mål Fælles forhandlede standarder fx FAQ Handleplan Individuelle arbejdsplaner ….. og hele tiden med udgangspunkt i opgaven og brugeren

4 Standard for brugerbetjening er godt værtsskab Brugerbetjeningen skal afpasses med øvrige fællesopgaver Flow er imødekommende og opmærksomme, men ikke opsøgende Flow er åbne, smilende og synlige, når de befinder sig i biblioteksrummet Kompetenceniveau Flow skal : Mestre søgninger i webkatalogen. Mestre kopi, print, indbetaling på printkonto og betaling Finde materialer på hylder, på eksponeringerne og i sorteringen Vide hvornår de skal henvise til vært og Info

5 FAQ for Flow Flow arbejder efter Standarden for flow, Servicekodeks og de mål, som der er opsat for området. Flows fælles arbejdsopgaver og bibliotekets brugere har lige stor prioritet og de skal derfor vægtes lige. Flow viser brugeren hen til det, som han/hun skal bruge på den etage, hvor de befinder sig. Skal brugeren bruge noget fra en anden etage, henvises der. Hvor er reserveringerne blevet af og hvordan finder jeg dem? Har du en ide til en god bog? Hvilken er den næste bog i denne serie? Hvad hedder den nyeste bog af…? Hvordan printer jeg? Jeg kan se på skærmen, at den er hjemme, men jeg kan ikke finde den. Kan du hjælpe? Jeg skal bruge en bog om Tyskland?

6 HANDLEPLAN 2014 - FLOW HANDLEPLAN 2015 - FLOW Alle materialer er sat på plads inden bestillingslister på alle materialetyper udskrives. MÅL HANDLINGER EVT. BARRIERER/ undskyldninger EVT. BARRIERER/ undskyldninger EVT. BARRIERER/ undskyldninger Bestillingslister på alle materialer udskrives første gang kl. 13 på hverdage, så inden kl. 13 skal alle materialer være sat på plads. Bestillingslister på alle materialer udskrives anden gang kl. 18 på hverdage, så inden kl. 18 skal alle materialer være sat på plads Gentagne justeringer i organiseringen af opgaven pga. reduktion i personalestaben Voldsom stigning i antallet af udlån og dermed afleveringer Sorteringsanlægget har 50 afkast som løbende fyldes, så selvom alle vogne er tømt, kan der i løbet af 10 minutter være 15 nye fyldte vogne Alle materialer er sat på plads inden hyldekontrollister på alle materialetyper udskrives Organisationen justeres løbende ift. antallet af personaletimer til opgaveløsningen Fremfinding efter bestillingslister udliciteret til Herning Kurérservice, som fremfinder løbende fra 8-21 på hverdage. Flow sætter materialer på plads mandag, tirsdag, onsdag og torsdag indtil alt er på plads, først herefter udskrives hyldekontrollisterne. Fredag, lørdag og søndag udskrives ikke hyldekontrollister. Fredag og lørdag sættes udelukkende på plads. Ingen påpladssætning på søndage. MÅL HANDLINGER Målopfyldelse i % for 2014 = 0

7 Kend dine ressourcer Navn:Helle Timetal37 Opgave: pauser/mails3,75 Påpladssætning11 fremfinding10 Fjernlån6,25 Individuelle opgaver6 Sum opgaver37 Tid tilbage0 Navn:Birgit Timetal34 Opgave pauser/mails3,75 Påpladssætning3,25 fjernlån12 Individuelle opgaver15 Sum opgaver34 Tid tilbage0

8 … og hvad så nu? Udlicitering af flere opgaver, bl.a. pedelfunktion og fremfinding til ”Securitas” Optimering og lean på alle administrative opgaver Vedvarende prioritering af de direkte brugerrettede opgaver Vi vil bruge vore ressourcer på brugerrettede ydelser og vi vil bruge dem så effektivt som overhovedet muligt

9 Tak for ordet


Download ppt "Præsentation af området FLOW Temadag den 3. februar 2015."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google