Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Forskning på tværs af demonstrationsskoleprojekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Forskning på tværs af demonstrationsskoleprojekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,"— Præsentationens transcript:

1 Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Forskning på tværs af demonstrationsskoleprojekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut, to universiteter, seks professionshøjskoler og femten skoler Projektledelse: Charlotte Krog Skott (UCC), Stefan Ting Graf (UCL) & Marianne Georgsen (VIA) Forskningsledelse: Jeppe Bundsgaard (AU) & Thomas Illum Hansen (UCL)

2 Læremiddel.dk Nationalt videncenter for læremidler InputModifikatorerEffekter Teknologiske Didaktiske Organisatoriske Interventioner Skolekultur Konservativ Prøvende Integrerende Innovativ Skolekultur Konservativ Prøvende Integrerende Innovativ Skoletype Elevgrundlag Land/by Region Skoletype Elevgrundlag Land/by Region Infrastruktur Netværk Båndbredde Computere Tavler Infrastruktur Netværk Båndbredde Computere Tavler Skolekontekst Læringsmiljø Organisation LMS IT-support Pæd. Support Teamstruktur Organisation LMS IT-support Pæd. Support Teamstruktur Lærertype Linjefag It-didaktiske kompetencer Typiske roller Lærertype Linjefag It-didaktiske kompetencer Typiske roller UV-former Formidling Øvelse & refl. Undersøgelse Projekt UV-former Formidling Øvelse & refl. Undersøgelse Projekt Fagforståelse Basisfaglig Redskabsfag Kompetence Dannelse Fagforståelse Basisfaglig Redskabsfag Kompetence Dannelse Elevtype Engagement Grad af selv- stændighed IT-komp. Elevtype Engagement Grad af selv- stændighed IT-komp. Bundsgaard og Hansen 2013 21. årh. kompetencer Arbejdstid Innovativ undervisning Innovativ skolekultur

3 Inklusion og undervisnings- differentiering i digitale læringsmiljøer IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv IT i den innovative skole - nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede T T D D O O T T D D O O T T D D O O Førmåling Slutmåling Opgavestilling og elevprodukter Ledelse og spredninger af brande, blomstringer og braklægninger Interventionslogikker og interventionspraksis Lærerpraksis


Download ppt "Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Forskning på tværs af demonstrationsskoleprojekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google