Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark."— Præsentationens transcript:

1 Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark

2 Hvad er Office System

3 Produktivitet i fokus

4 Produktivitet og Teknologi

5 Fakta om produktivitet Forholdet mellem input og output –Output er: Omsætningen –Input er: Udgiften til kapital og arbejdskraft Øget ’Virksomheds’ produktivitet –Sker gennem øget omsætning eller lavere/mindre input Øget ’Medarbejder’ produktivitet –Kan ske ved at ansætte flere folk –Effektivisering – eller med andre ord ”opnå mere på mindre tid” Produktivitet måles på flere ’opgave’ faktorer –Tid –Præcision –Indlæring –Tilfredshed

6 Set fra kundens perspektiv Forretningsværdi fremfor funktionalitet & teknologi... FOSH –Finans –Operation (produktion, logistik m.m.) –Salg og markting –HR (Personale)

7 Videnarbejderen...er en medarbejder, som er en aktiv deltager i en forretningsrelateret informations- proces...er en medarbejder, som er en aktiv deltager i en forretningsrelateret informations- proces

8 At arbejde med information AdgangKommunikere Tilegne Samarbejde Forfatte Styre Designe Notere Publicere Oprette Genbruge Opdatere E-mail Messaging Præsentere Møde Dokumentere Dele information Læse Kommentere Analysere Information Data Personer Projekter Informationer Opgaver Produktivitets udfordringer Øer af data, der ikke er forbundet Ikke sammenhæng i aktiviteter Utilstrækkeligt samarbejde Informationstræthed Mange enheder og brugergrænseflader

9 Fokus på processen  I dag  ’I morgen’ Søg infoOpgavenArkiv Søg info Opgaven(erne)Arkiv IT ITITIT

10 Demo…1 Standard dokumenter –Kontrakt, tilbud, pressemeddelelse, produktbeskrivelse etc. Standard tekster og grafik samt opslag Eksempel –Oplæg til salgsbesøg –Personligt –Standard fraser og produktbeskrivelser – dog afhængig af læge m.m. –Sendes til eksperter for kommentarer og nyheder –Kan kommenteres on-line

11 Demo…2 Indsamling af ustruktureret data - i struktureret form –Fejlrapport, evaluering, salgsmulighed, rapportering etc. Ensartet information, proces og bearbejdning Eksempel –Registrering af kunde henvendelse –Type, produkt, beskrivelse, intern kontakt etc. –Mange standard opslag –Mange interessenter –Sikring af opfølgning –Statistik

12 Demo…3 Grafisk overblik over ressourcer –Lokaler, hjælpeudstyr, biler, personer etc. Uoverskuelig puljer og tung adm. koordinering Eksempel –Microsoft er flyttet i nye lokaler –Antallet af mødelokaler, interne og eksterne er fordoblet –Ingen kender alle navne og ved hvor de ligger, samt hvad lokalet indeholder –Bookes typisk gennem Microsoft Office Outlook –Sikring mod dobbeltbooking

13 Empowering Employees Udgangspunkt i medarbejderen og dennes ”daglige værktøjer” –Office, Outlook, Stifinder og Browser Fokus på: –Strukturering af data og informationer –Samarbejde og øget produktivitet –Dokumenthåndtering –Søgning på tværs af platforme –Applikations integration –Èn brugergrænseflade

14 Business Productivity Workshop Forventningsafstemning –Ledelse/IT-ledelse Formøde –Udvalgte superbrugere Anvendelse i dag Systemer, processer m.m. Ønsker til fremtiden Inspirations Workshop –Ledelse, IT-ledelse og superbrugere Feedback på formøde (teasers) Muligheder med kommende versioner Business Productivity Roadmap

15 Hvem er i gang ?

16


Download ppt "Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google