Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

E-commerce hos Bon’A Parte

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "E-commerce hos Bon’A Parte"— Præsentationens transcript:

1 E-commerce hos Bon’A Parte
Microsoft Executive Circle 18. marts 2003

2 Agenda Hvem er Bon’A Parte Strategi for E-commerce Udfordring i 2002
Valg af ny løsning Integration med andre systemer De kommende udfordringer

3 International postordrevirksomhed Opererer I DK,SE,NL og DE
Hvem er Bon’A Parte Startede i 1987 International postordrevirksomhed Opererer I DK,SE,NL og DE Omsatte i 2002 for 540 mil. Ejet af Kartstadt/Quelle Konkretisering af pris: ligger i eller under middelområdet i forhold til almindelig handel (detailhandel eller postordrehandel?) Prispolitik: ikke kun konkurrere på prisen, men i lige så høj grad på kvalitet og service (uddybes senere) Konkretisering af kvalitet: middel eller derover God forarbejdning og holdbarhed vægtes fremfor dyre materialer og metervarer.

4 Mission At drive en troværdig postordrevirksomhed som med udgangspunkt i eget design af tøj tilbyder drømme til kunderne. - vi er ikke som de andre Designdrevet virksomhed Målet er at lave enkel og brugbar beklædning Stil og mode tilpasses målgruppen/kundesegmentet Afdæmpet mode i klassisk stil Design-funktionen har stor indflydelse på virksomhedens drift – fra produktudvikling og valg af leverandører til prissætning og præsentation

5 Strategi de seneste 2 år:
Alle varer på Internettet samt integration til ordrebehandlingssystem. Flere informationer om hver vare og anvendelse af s. Krydssalg, øget brug af s, branding og statistik. Øget selvbetjening/CRM Et særkende ved BAP er at tøjets mange kombinationsmuligheder visualiseres i et smukt og indbydende katalog: Hvert opslag/dobbeltside udgør en kombinerbar enhed, men kataloget er ikke sektionsopdelt De tematiske enheder afspejler sig ikke blot i tøjets stil og farvenuancer – men også i de omgivelser tøjet er fotograferet i Lægger stor vægt på præsentationen af tøjet: flot, visuelt katalog Formidle drømme og stemninger via billeder og ord Specialkatalog: Valgt at specialisere sig inden for en niche og ikke sprede sortimentet over forskellige vargrupper Målsætning: at lave det flotteste postordrekataloger til målgruppen Et eksklusivt og anderledes postordrekatalog

6 Succes

7 Vi forventede stor vækst i fremtiden:
Fremtidsplaner medio 2002 Vi forventede stor vækst i fremtiden: Flere besøgende/spidsbelastninger Øget automatisering/selvbetjening Nye marketingmæssige tiltag Øget internationalisering Bred kollektion til bred målgruppe: kvinder, mænd, børn og unge Spredning i alder fremfor spredning i stil. Undgår dermed stil-forvirring og uklart image, som kunne være resultatet af en for bred kollektion Primære målgruppe er kvinder ml. 30 og 55 år Som klæder sig smart og afslappet Som vægter kvalitet højere end mode, men samtidig er opmærksom på modefarver Som ønsker tøj til job og fritid

8 Specialbyggetløsning versus standardplatform?
Ny platform ultimo 2002 Specialbyggetløsning versus standardplatform? Som en del af fremtidigt ERP system eller som en selvstændig løsning? Tøjkollektion med et utal af kombinationsmuligheder Allerede på designstadiet tænkes i kombinationsmuligheder, og kollektionen opbygges i små grupper, hvor de enkelte dele kan sammensættes på kryds og tværs. Kombinationsmulighederne øjensynliggøres i kataloget, hvor hvert opslag udgør én farvemæssig og tematisk enhed Formålet med de kombinationsvenlige kollektioner: at inspirere kunden til at købe flere dele og sammensætte garderoben med tøj fra BAP – og derved øge salget Ved bevidst at lægge vægt på at skabe en kombinerbar kollektion og ved i kataloget at gøre opmærksom på tøjets mange kombinationsmuligheder adskuller BAP sig fra øvrige postordrefirmaer og fra detailbutikker, og med dette handelsalternativ har BAP skabt sig en betydningsfuld konkurrencefordel

9 Valg af Microsoft Commerce Server 2002
Kort time-to-market Konkurrencedygtige licenspriser Adgang til pakkefunktionalitet Fokuseret E-commerceløsning Udbredt løsning Bredt udvalg af kompetente systemintegratorer Bon´A Parte har entydigt valgt at differentiere sig fra sine konkurrenter ved at placere sig et sted midt imellem detailbutikkerne og postordrefirmaerne. Idegrundlag/koncept og konkurrencestrategi er to nært forbundne størrelser i en virksomhed der er skabt med hjertet – og med hjernen. Med et kvalitetsprodukt, en visionær strategi og ønsket om at gøre en forskel adskiller BAP sig fra de øvrige postordrefirmaer og udgør er alternativ til tøjbutikkerne. Og nøgleordene for virksomhedens succes er: unikt koncept, personlig stil, anderledes præsentation af tøjet og god, individuel service

10 Mere specialiserede leverandører
Netcompany: Specialist i processer, konfiguration, programmering og projektstyring Microsoft: Specialist i standardiserede E-commerce-løsninger Estructure: Specialist i drift Three People: Specialist i design Endnu er forsøg på at opnå kundernes loyalitet er: Kvalificering af adresserne i virksomhedens database Ikke sortere i egnede og uegnede katalogmodtagere, men tilgodese enhver Kun forsøgt at tiltrækker de katalogmodtagere der kunne tænkes at udvikle sig til loyale kunder Valgt at begrænse responsen til de bedst kvalificerede kunder

11 Integration nødvendig
Løs kobling – XML web services. Microsoft Commerce Server Sætte et personligt præg på produktet og vise at det har været i kontakt med menneskehænder. Human Touch Synliggøre det personlige engagement der ligger til grund for produktet Gennem kataloger og tekst Gennem indpakning og emballage Mainframe ordrebehandling

12 Adm. af content og settings
Oversigt over løsning Server Zoom Zoom-funktionalitet billede Zoom på Alm. Browser Web Shop Front Commerce Server Backend Database Ny Bon’A Parte Web Shop ASP.net Web Site Content/Settings System (Tekster) Targeting System (Annoncering) Business Analyse System Internet Kunder MS SQL Server 2000 BizDesk Administration Produkt og katalog management Administration af profildata til Web Shop Katalog System (Varer) Profil System (Brugere) Pipeline System (Check-out) IE 5.5+ Rapportering og statistik Annoncering & Direct Mail kortnummer Check CSV import Integration til ordre-system Adm. af content og settings hver morgen Vareliste hver time Varestatus oplysninger Ret Katalog Bestil Check-out offline ordrer Overfør Administration Web-service SOAP / XML Pulsen Online kort- autorisation DIBS Ved hjælp af webservices opnås en klar arbejdsdeling, mobilitet og fleksibilitet i forhold til Backend systemet Vare- og lager- information Bruger- information Ordre- håndtering

13 Fordele i integrationen
Udnytter styrker back-end Vedligeholder kun forretningslogik et sted. Optimal fleksibilitet/funktionalitet på Internettet til lavest mulige pris Kort time-to-market – world-class produkt på 14 uger Personlig og direkte kontakt med kunden Tilbyde samme service som detailhandlen Kunden skal mærke at der står mennesker bag systemet Loyalitet og troværdighed er nøgleordene ”Kundeplejen og det personlige præg kommunikationen og præsentationen er et centralt emne i BAP’s idégrundlag og konkurrencestartegi”

14 Hvad skal man være opmærksom på:
Integrationen skal vedligeholdes/specificeres. Undgå usammenhængende data-øer. Data skal være konsistente nok til automatisk offentliggørelse/ udveksling Fornyer sig Kræser om detaljen for at give kunderne en overraskende og flot visuel oplevelse – i form af katalog og indpakning Skaber begejstring og fastholder dermed interessen Flot indpakning og emballage BAP Secrets lingeri indpakkes i silkepapir Flot katalog: stemningsmættede billeder fra fjerne rejsemål, appetitvækkende tekst og layout, papir. (evt her katalogets konstante udvikling/forbedring) Overgang: Inden vi ser om resultatet af BAP’s koncept og konkurrencestrategi har båret frugt, skal vi først lige se lidt tilbage i tiden med et kig på virksomhedens historie og udvikling

15 Optimere salget på dag-til-dag basis.
Planer for fremtiden Optimere salget på dag-til-dag basis. Nyudvikle funktionalitet på websitet med fokus på øget salg. 3) Ny ERP platform med helt nye muligheder for integration. Eksklusivtet. BAP sælger udelukkende egne varer, og disse sælges udelukkende af BAP. Tæt forbindelse mellem firma og produkt Varemærket forbundet med en række værdier Ikke kun udsende signaler om produktets pris og kvalitet – men om mode og stil Udsende signaler om at såvel virksomhed som produkt er skabt ud fra et personligt engagement


Download ppt "E-commerce hos Bon’A Parte"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google