Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSimon Aagaard Redigeret for ca. et år siden
1
Rækkefølge for framlæggelse Færøerne Island Finland Norge Danmark
2
Projektdeltagere Sverige: Danmark: Hans Wreber, CSN Annette Bjørsted. SU Peder Bjørk, CSN Stig Garsdal, SU Ditte Amskov, CIRIUS Norge: Erling Moe, Lånekassen Ingrid Våge, Lånekassen Jannecke Wiers- Jenssen, NIFUSTEP Margrete Søvik, SIU
3
Projektdeltagere Island: Edda Kristiansdottir, LIN Finland: Katri Hellsten, KELA Miia Saarikallio, KELA Vesa-Pekka Juutilainen, KELA Færøerne: Jacob Mouritz Olsen, Ålborg Universitet Terji á Lakjuni, Stuðulsstovurin
4
Studiestøtteorganisationernes tosidige opgave At administrere og forvalte studiestøtten Faginstans -> kundskabudvikling
5
Projektet bidrager til kundskabsudvikling på tre nivåer Nationalt Nordisk Internationalt
6
Projektets faser Fase 1: Kortlægning af uddannelsesstøtten i de nordiske lande Fase 2: Kontekstualisering Fase 3: Individuelle og samfundsmæssige virkninger eller effekter af uddannelsesstøtten til uddannelse udenfor hjemlandet Spørgeskema: Norge, Finland, Island og Færøerne Dataregisterundersøgelse: Danmark og Sverige(?)
7
Hovedsspørgsmål I hvilken grad vender de som har studeret i udlandet tilbage til hjemlandet? Hvilket udbytte har de tidligere udlandsstuderende på et nationalt arbejdsmarked? Hvad kendetegner gruppene som vælger uddannelse i udlandet? Hvorfor vælges uddannelse i udlandet? Hvordan finansierer de studerende sine studier i udlandet?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.