Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission."— Præsentationens transcript:

1 The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. ENTER

2 Community Samfund Content Indhold Competence Kompetence Cognition Kognition Communication Kommunikation TOPIC Emne LESSON PLAN Lektionsplan ACTIVITIES Aktiviteter LANGUAGE OF/FOR LEARNING Sprog til/for læring

3 Intelligente boliger. Modulet er en del af den faglige undervisning af elektrikere, men er også egnet til andre fagområder eks. SOSU- området. Back to Overview

4 Som en del af forløbet vil eleverne lære at gøre brug af online hjælpemidler eks. Ordbøger og Wordlink. Eleverne vil designe funktioner til et intelligent hjem som vil gøre det velegnet for ældre eller handicappede beboere. Back to Overview

5 -Eleverne vil læse autentiske dokumenter og anvende online læreprogrammer -Eleverne vil huske kerneordforråd og anvende det på forskellige måder som del af instruktioner og beskrivelser -Hovedstilladsering: Brug af online tekster med alle ord kædet til ordbøger gennem Wordlink - http://multidict.net/wordlink/http://multidict.net/wordlink/ -Eleverne fremlægger i grupper forslag om en intelligent boliginstallation -Hver elev udarbejder en liste med sproglige observationer samt ord opslået gennem Wordlink. Back to Overview

6 Eleverne vil bruge og erhverve adskillige kognitive færdigheder: De vil kunne sammenligne/bedømme intelligente boliginstallationer efter hvor handicapvenlige deres funktioner er. kognitive færdigheder De resulterende aktiviteter vil fremkalde tænkning spændende fra kendskab til vurdering: Bloom’s WheelBloom’s Wheel Back to Overview

7 Elevene vil forstå hvordan intelligente boliginstallationer kan dække de forskellige behov som ældre og handicappede har for at kunne blive i egen bolig. Eleverne vil kunne præsentere og fremsætte forslag til boliger der passer til forskellige kategorier af beboere. Back to Overview

8 Det er af betydning for ældre og handicappede, at de kan blive i eget hjem så længe som muligt. For at opfylde dette er det vigtigt at fremtidens plejere og håndværkere forstår, at en bolig kan opbygges med intelligente installationer, som kan ændres i takt med beboernes behov. Back to Overview

9 RememberUnderstandApplyAnalyzeEvaluateCreate Higher Order Thinking Skills - HOTS Lower Order Thinking Skills - LOTS Back to CognitionLearning Behaviours

10 Back to OverviewBack to Cognition We have to remember a concept before we can understand it. We have to understand a concept before we can apply it. We have to be able to apply a concept before we analyze it. We have to analyze a concept before we can evaluate it. We have to remember, understand, apply, analyze, and evaluate a concept before we can create.

11 Bloom’s Wheel Back to Cognition Back to Overview http://morethanenglish.edublogs.org

12 AKTIVITET 1 AKTIVITET 2 AKTIVITET 3 AKTIVITET 4 Back to Overview


Download ppt "The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google