Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt."— Præsentationens transcript:

1 ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt for nogen som helst anvendelse af de informationer, som denne publikation indeholder

2 Community Samfund Content Indhold Competence Kompetence Cognition Kognition Communication Kommunikation TOPIC Emne LESSON PLAN Lektionsplan ACTIVITIES Aktiviteter LANGUAGE OF/FOR LEARNING Sprog til/for læring

3 Emnet hører til indenfor informationsteknologi eller som en del af et skrivekursus Back to Overview

4 Eleverne vil lære om passende skriftsprog i digitale kommunikationsformer Brug af online støtte til sprogundervisning Back to Overview

5 -Eleverne vil læse autentiske dokumenter og anvende online læreprogrammer -Eleverne vil huske kerneordforråd og anvende det på forskellige måder som del af instruktioner og beskrivelser -Eleverne vil udarbejde præsentationer støttet af PowerPoint -Hovedstilladsering: Brug af online tekster med alle ord kædet til ordbøger gennem Wordlink - http://multidict.net/wordlink/http://multidict.net/wordlink/ -Hver elev udarbejder en liste med sproglige observationer samt ord opslået gennem Wordlink. -Stilladseringsteknikker som kan hjælpe eleverne Back to Overview

6 Eleverne vil bruge or erhverve adskillige kognitive færdigheder: De vil erfare hvordan de bør anvende skriftlige kommunikationsformer og vil kunne vurdere om skriftlige meddelelser er ”passende” til forskellige målgrupper kognitive færdigheder De resulterende aktiviteter vil fremkalde tænkning spændende fra kendskab til vurdering: Bloom’s WheelBloom’s Wheel Back to Overview

7 Elevene vil kunne skrive e-mails og sms’er med passende sprogbrug (netikette) til forskellige målgrupper. De vil kende de vigtigste forkortelser som anvendes i SMS beskeder Et yderligere træk er evnen til at udvælge og anvende relevante ordbøger afhængigt af formålet Back to Overview

8 Elektronisk kommunikation er en vigtig del af informationssamfundet. Forståelsen af netikette så eleverne ikke unødigt støder en målgruppe fra sig er derfor vigtigt. Back to Overview

9 RememberUnderstandApplyAnalyzeEvaluateCreate Higher Order Thinking Skills - HOTS Lower Order Thinking Skills - LOTS Back to CognitionLearning Behaviours

10 Back to OverviewBack to Cognition We have to remember a concept before we can understand it. We have to understand a concept before we can apply it. We have to be able to apply a concept before we analyze it. We have to analyze a concept before we can evaluate it. We have to remember, understand, apply, analyze, and evaluate a concept before we can create.

11 Bloom’s Wheel Back to Cognition Back to Overview http://morethanenglish.edublogs.org

12 AKTIVITET 1 AKTIVITET 2 AKTIVITET 3 Back to Overview


Download ppt "ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google