Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DOKUMENTATION AF OPGAVER Oktober 2010. Dokumentation af Opgaver HVAD Denne præsentation beskriver SIPOC modellen, som kan bruges til at dokumentere arbejdsopgaver.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DOKUMENTATION AF OPGAVER Oktober 2010. Dokumentation af Opgaver HVAD Denne præsentation beskriver SIPOC modellen, som kan bruges til at dokumentere arbejdsopgaver."— Præsentationens transcript:

1 DOKUMENTATION AF OPGAVER Oktober 2010

2 Dokumentation af Opgaver HVAD Denne præsentation beskriver SIPOC modellen, som kan bruges til at dokumentere arbejdsopgaver HVORFOR Ideen med modellen er at vi får fokus på hvem vi er afhængige af, og hvem der er afhængige af os, for at understøtte arbejde på tværs af organisationen HVORDAN Modellen udfyldes af 2-3 personer fra afdelingen med indgående kendskab til opgaver. Rune Josefsen fra Kvalitetsafdelingen kan deltage for at facilitere og dokumentere. I skal regne med at afsætte 1-2 timer til en workshop hvor modellen udfyldes Når modellen er udfyldt sendes den til Rune Josefsen som kvalitetssikrer al dokumentation

3 SIPOC diagram 3 Leverandø rer Input Proces OutputKunder Krav 7. Beskriv de leverandører der leverer input til jeres arbejde 1. Definer jeres kunder, hvem leverer I til. Kan både være ekstern eller intern kunde 2. Definer hvilke output I leverer til kunden 3. Beskriv de vigtigste krav kunden stiller til det I leverer (forventningsafstemning) 4. Definer hovedtrinene i de opgaver I håndterer 5. Beskriv de vigtigste input I skal bruge for at kunne løse opgaverne 6. Beskriv de vigtigste krav I har til de input I skal bruge

4 Eksempel – Billing 4 Leveran- dører Input Proces OutputKunder Krav Slutkunder Fakturaer Rykkere Henvisning til inkasso Rettidige fakturaer Korrekt produkt, pris og periode Let forståelig Dan faktura grundlag… Test faktura grundlag Udsend fakturaer … Afstemning Betalingsinfo Prisplaner Kunde oprettet … Korrekte priser Korrekt oprettelse … Banker PMI Kundeservice Salg … UDDRAG

5

6 Kundeservice 6 Leveran- dører Input Proces OutputKunder Krav Slutkunder (I) Kunder (O) DKTV sælgere IT Udvikling Marketing PMI Teknikere Debitor Logistik Chef gruppe Rådgivning Løsning af problem Mersalg Data vask Dokumentation Kravspec IT Test Korrekturlæsning Oprydning (fx kreditering) Router test Statistik rapporter Event deltagelse Hurtig respons på tlf og mail Korrekte svar Overholdelse af det vi lover (teknikerbesøg, ring tilbage) FCR (rigtigt første gang) Høflig og involveret service Forståelse af kundebehov Besvar kundehenvendelser Intern støtte baseret på kompetence Intern støtte baseret på ressource Beskr af behov Kampagne info Produkt info Info om driftsforstyrrelser (planlagte & ikke planlagte) Info om implementering af nye foreninger Velfungerende telefoni, CRM og mail systemer Enkelt overblik over aktuelle kampagner Korrekt info om produkter i god tid inden implementering Produkter skal være implementeret før de lanceres KS SPOC ift Drift Enkelt overblik over salgsmuligheder Varsling om driftsforstyrrelser i god tid Varslet og godkendt kundekommunikation Kommunikation via struktureret kanal Letforståelige regninger Letforståelig og korrekt hjemmeside Kunde (I) Marketing PMI Salg Teknik/IT Debitor Logistik


Download ppt "DOKUMENTATION AF OPGAVER Oktober 2010. Dokumentation af Opgaver HVAD Denne præsentation beskriver SIPOC modellen, som kan bruges til at dokumentere arbejdsopgaver."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google