Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Made by. Merlinia Assistance Hovedpunkter Øg sikkerheden for medarbejdere, der en gang imellem føler sig truet. Undgå behovet for dyre elektroniske alarmsystemer.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Made by. Merlinia Assistance Hovedpunkter Øg sikkerheden for medarbejdere, der en gang imellem føler sig truet. Undgå behovet for dyre elektroniske alarmsystemer."— Præsentationens transcript:

1 Made by

2 Merlinia Assistance Hovedpunkter Øg sikkerheden for medarbejdere, der en gang imellem føler sig truet. Undgå behovet for dyre elektroniske alarmsystemer. Undgå anvendelse af drastiske metoder, der kan få et lille problem til at vokse til sig stort.

3 Hvem har behov for Merlinia Assistance? Merlinia Assistance anvendes typisk af medarbejdere, der mødes med klienter på lukkede kontorer. Socialrådgivere i kommunerne er et eksempel. Generelt kan programmet bruges i situationer, hvor der er risiko for aggressive eller truende klienter.

4 Får du nogensinde besøg af sådanne hyggelige gæster? Sjov tegning! … eller hva’?

5 Hvordan virker Merlinia Assistance? Merlinia Assistance er et IT system, der kan fungere i de fleste PC netværk. Administratoren angiver hvilke medarbej- dere, der kan anmode om hjælp, og hvilke der skal reagere på disse anmodninger. En medarbejder, der føler sig truet, placerer en finger på Esc tasten og holder den nede i tre sekunder.

6 Anmod om assistance Hold blot Esc tasten nede i tre sekunder.

7 Sådan fungerer anmodning om hjælp Et stort beskedvindue vises på skærmen hos 2 eller 3 personer, som er de nærmeste hjælpere til personen, der anmoder om hjælp. Hvis der ikke er tilstrækkeligt mange, der reagerer på anmodningen, udsendes den til flere personer. Personen, der anmoder om hjælp, kan se på sin skærm, at der bliver reageret.

8 Kom og hjælp mig! Denne besked vises på flere personers skærme.

9 Yd assistance Prøv at nedtrappe situationen. En eskalering kan medføre yderligere problemer. Eksempelvis kan man ringe til personen, der har bedt om hjælp. En anden kollega kan gå ind på vedkommendes kontor med en kop kaffe.

10 Yd assistance (fortsat) Personen med kaffekoppen foregiver at være overrasket over, at der er en gæst til stede. Han tilbyder at hente kaffe til gæsten også. Når han forlader kontoret, ”glemmer” han at lukke døren.

11 Yd assistance (fortsat) To situationer er sjældent ens, og nogen gange kan konflikten blive for alvorlig til, at den kan nedtrappes på en enkel måde. Det er helt op til kunden selv, hvordan instrukser for alarmhåndtering skal udformes.

12 Ét enkelt tastetryk… …og tre andre personer ved at du behøver hjælp. Kollega 1 Kollega 2 Kollega 3

13 Mere end blot software Merlinia Assistance er mere end blot et stykke software. Det inkluderer forslag til procedurer til nedtrapning af truende situationer og anbefalinger til, hvordan de kan øves. Et alarmsystem er vigtigt, men paratviden om, hvordan en alarm skal håndteres, er ligeså vigtig.

14 Afslutning Merlinia Assistance er et enkelt men omfattende PC- baseret alarmsystem, der øger sikkerheden for medarbejdere, der af og til føler sig truet.

15 Spørgsmål?


Download ppt "Made by. Merlinia Assistance Hovedpunkter Øg sikkerheden for medarbejdere, der en gang imellem føler sig truet. Undgå behovet for dyre elektroniske alarmsystemer."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google