Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Indtægtsskabende aktiviteter. Hvad er vores afsæt? Vores hovedformål er at støtte de omkring 12.800 danskere med sclerose og lette vilkårene for dem,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Indtægtsskabende aktiviteter. Hvad er vores afsæt? Vores hovedformål er at støtte de omkring 12.800 danskere med sclerose og lette vilkårene for dem,"— Præsentationens transcript:

1 Indtægtsskabende aktiviteter

2 Hvad er vores afsæt? Vores hovedformål er at støtte de omkring 12.800 danskere med sclerose og lette vilkårene for dem, der har sygdommen inde på livet. Det kræver, at vi i vores daglige arbejde i marketing har fokus på: – Fastholdelse og tiltrækning af nye medlemmer/ støttemedlemmer – Fokus på indtægter og udviklingen i disse

3 De største udfordringer for vores fremtidige indtjening Det er blevet sværere og dyrere at rekruttere støttemedlemmer Vi mærker en nedgang i testamenterede beløb Vi bruger markant flere mandetimer på indsamlinger end på de øvrige indtægtsgrupper Indsamlingsindustrien bliver mere professionel/ strategisk i deres tilgang til markedet

4 Hvor skal vores fremtidige indtjening komme fra?

5 Hjælp os med at løse mysteriet

6 Hvorfor denne kampagne? Behov for flere faste støttemedlemmer: Målsætning 2.000 nye faste støttemedlemmer + enkeltbidrag online + ca. 11.000 leads til viderebearbejdning

7 INDSIGT OM MÅLGRUPPEN STORFORBRUGERE AF LITTERATUR: KRAFTEN BAG BØLGEN INDEN FOR NORDISK KRIMI STØTTER FORDI DE KAN SE AT DERES BIDRAG BETYDER NOGET - OG DE GØR EN FORSKEL BEGAVEDE, KRITISKE, SELEKTIVE. DE VIL HAVE NOGET TIL BÅDE HJERNE OG HJERTE, KROP OG SJÆL. Charlotte, 48 år, Valby, mor til to børn, der ikke bor hjemme mere. Souschef på folkeskole, går i fitness og i læseklub.

8 VI VIL HAVE MÅLGRUPPEN VAKT PÅ DERES EMPATI, FORARGELSE OG NYSGERRIGHED. En ny type historie for Scleroseforeningen

9 Syn på sclerose Viden om sclerose ☐ ☐ ✓ Sygdommens omfang ”Sclerosens pris” ☐ ☐ ✓ Telefonnummer Email ☐ ☐ ✓ Parathed ☐ ✓ VIDEN, KUNDSKAB OG DATA ✓ ✓ ✓

10 Sclerose i voldsom stigning blandt kvinder Siden 70’erne er sygdommen sclerose eksploderet blandt kvinder. Og det er helt almindelige raske, unge kvinder i alderen 20-40 år, der først og fremmest står for skud. Pludseligt og ubarmhjertigt får de vendt op og ned på deres liv og den fremtid, de havde liggende for deres fødder. På et tidspunkt i livet, hvor de fleste tror sig vaccineret mod sygdom, begynder nu en ulige kamp mod en alvorlig og uhelbredelig nervesygdom, der ned- bryder krop og hjerne. For nogle sker det voldsomt og pludseligt, for andre langsomt og gradvist. For alle gælder, at det er umuligt at forudsige, hvordan og hvor hurtigt sygdommen vil udvikle sig. Den konstante uvished udgør en høj og til tider ødelæggende psykisk belasting for de unge kvinder selv, men også for deres familier. ”Uhyggelig læsning, der lyder som noget fra en krimi…”

11 ” [Listen] viser, at det ikke alene er kvinder, der læser, men at de også helst læser bøger skrevet af kvindelige forfattere” Analyse af Top 20 mest lånte bøger fra biblioteket.

12 ”Man fandt ud af, at der var seertal i serier, hvor hovedpersonen var en stærk kvinde” Kirsten Klitgaard Povlsen - om Helen Mirren som Jane Tennison

13

14 © 2013 // Slide 14

15 © 2013 // Slide 15

16 © 2013 // Slide 16

17 © 2013 // Slide 17

18 © 2013 // Slide 18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33 OPSUMMERING AF KAMPAGNEN I 7 PUNKTER 1.Strategi: Vi gør forskeren til helten og os andre til hjælpere 2.Positionerer Sclerose anderledes og begavet 3.Går hurtigt og dramatisk til sagens kerne 4.Rammer den rette, handlekraftige målgruppe 5.Øger kendskab til Sclerose som en alvorlig sygdom 6.Skaber 11.000 kvalificerede leads – og konverterer leads til 2000 støttemedlemmer 7.En kommunikativ platform med brandstyrke i – og en mekanik, der kan gentages

34 Event fundraising Folk vil gerne gøre en forskel Man vil gerne gøre det sammen med andre Vise at man gøre en forskel – dele det med andre

35 Inspiration 27 deltagere donerede 371.00 kr. til Scleroseforeningen (ca. 13.750 kr. pr. deltager)

36 Analyse Der findes i dag rigtig mange cykelløb i Danmark, hvilket betyder, at der er stor konkurrence om at tiltrække de ivrige cykelmotionister Hvis vi i Scleroseforeningen skulle lave en cykelevent var det afgørende, at vi kunne adskille os fra de andre cykelevents – Location – Udfordringen – Længden

37 http://scleroseforeningen.dk/cykelnerven

38

39


Download ppt "Indtægtsskabende aktiviteter. Hvad er vores afsæt? Vores hovedformål er at støtte de omkring 12.800 danskere med sclerose og lette vilkårene for dem,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google