Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Gruppe 1: Sara Lasse Martin Eiberg Nikolaj Bangsted Lem Martin.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Gruppe 1: Sara Lasse Martin Eiberg Nikolaj Bangsted Lem Martin."— Præsentationens transcript:

1 Gruppe 1: Sara Kristensensarabo@ruc.dk Lasse Lundingborum@ruc.dk Martin Eiberg BerthelsenMeiberg@ruc.dk Nikolaj Bangsted Lem Christensennblc@ruc.dk Martin Kaare Nielsenmaniels@ruc.dk Asger Simon Rønn JensenAsimon@ruc.dk Christian Østergård JensenCoj@ruc.dk Kasper Tange Jørgensenktangej@ruc.dk

2 ”EN VIRKSOMHEDS ØGEDE ANSVARLIGHED ER ET UDTRYK FOR ET MARKEDSTFØRINGS ASPEKT OG DERAF ØKONOMISK GEVINST” Hypotese:

3 Arbejdsspørgsmål:  Belys med udgangspunkt i en given sag de vilkår virksomheder er underlagt i en verden med politisk forbrug og hvilke handlemuligheder de dermed har.  Redegør for fortilfælde på socialt ansvarlige virksomheder og deres strategier.  Redegør kort for spillereglerne i en verden med politisk forbrug.

4 Arbejdsspørgsmål:  Virksomheder lader til at anlægge sig en etisk profil. Er det for deres blå øjnes skyld eller det for tække forbrugeren.  Anfægter dette den neoklassiske teori om, at virksomheder kun gør det for at skabe profitmaksimering?  Er virksomheden så i virkeligheden et udtryk for ”The Ecomic-” eller ”The Social-Man” teorien?

5 Arbejdsspørgsmål:  Er virksomheden bestemmende for et etisk politisk marked.  Danner virksomhedernes ændrede profil præcedens for andre virksomheder?

6 Arbejdsspørgsmål:  Hvilke konsekvenser har de valg virksomheden træffer?  Hvilke konsekvenser har der vores i casen?

7 Vores Gruppe


Download ppt "Gruppe 1: Sara Lasse Martin Eiberg Nikolaj Bangsted Lem Martin."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google