Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCharlotte Lorenzen Redigeret for ca. et år siden
1
Gruppe 1: Sara Kristensensarabo@ruc.dk Lasse Lundingborum@ruc.dk Martin Eiberg BerthelsenMeiberg@ruc.dk Nikolaj Bangsted Lem Christensennblc@ruc.dk Martin Kaare Nielsenmaniels@ruc.dk Asger Simon Rønn JensenAsimon@ruc.dk Christian Østergård JensenCoj@ruc.dk Kasper Tange Jørgensenktangej@ruc.dk
2
”EN VIRKSOMHEDS ØGEDE ANSVARLIGHED ER ET UDTRYK FOR ET MARKEDSTFØRINGS ASPEKT OG DERAF ØKONOMISK GEVINST” Hypotese:
3
Arbejdsspørgsmål: Belys med udgangspunkt i en given sag de vilkår virksomheder er underlagt i en verden med politisk forbrug og hvilke handlemuligheder de dermed har. Redegør for fortilfælde på socialt ansvarlige virksomheder og deres strategier. Redegør kort for spillereglerne i en verden med politisk forbrug.
4
Arbejdsspørgsmål: Virksomheder lader til at anlægge sig en etisk profil. Er det for deres blå øjnes skyld eller det for tække forbrugeren. Anfægter dette den neoklassiske teori om, at virksomheder kun gør det for at skabe profitmaksimering? Er virksomheden så i virkeligheden et udtryk for ”The Ecomic-” eller ”The Social-Man” teorien?
5
Arbejdsspørgsmål: Er virksomheden bestemmende for et etisk politisk marked. Danner virksomhedernes ændrede profil præcedens for andre virksomheder?
6
Arbejdsspørgsmål: Hvilke konsekvenser har de valg virksomheden træffer? Hvilke konsekvenser har der vores i casen?
7
Vores Gruppe
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.