Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Brugerne på Kommunikationsforum.dk

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Brugerne på Kommunikationsforum.dk"— Præsentationens transcript:

1 Brugerne på Kommunikationsforum.dk
“People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg, Facebook

2 Fordeling af køn 50,83% af Kommunikationsforums brugere er kvinder
49,17% af Kommunikationsforums brugere er mænd I forhold til Internettet generelt er der en lille overrepræsentation af den hurtigst voksende og mest aktive online målgruppe på Internettet - kvinderne

3 Alder og tid 57,81 % af Kommunikationsforums brugere er mellem år Sammenlagt står de for 79,17% af det samlede tidsforbrug

4 Net-shopping I forhold til Internettet generelt, er brugerne her erfarne net-shoppere Internettet generelt = index 100 Kommunikationsforum = index 168,60 28,49% af brugerne har handlet på nettet mere end 6 gange inden for de sidste 3 måneder Ud af dem har 36,25% handlet mere end 10 gange på 3 måneder og kan dermed betragtes som særdeles erfarne

5 Net shopping Den lille overrepræsentation af kvinder på Kommunikationsforum (50,83% mod 49,63% på Internettet generelt) gør sig også synlig her Affiniteten for kvinder der har handlet 6 gange eller mere i løbet af 3 måneder er index 162,09 Det samme gør sig gældende for mændene, hvor affiniteten repræsentationen dog er en smule mindre – nemlig index 145,07 Alt i alt tyder det på en stærk købs erfaren brugersammensætning

6 Uddannelse 66% af Kommunikationsforums brugere har en ”Høj uddannelse…” i forhold til Internettet generelt 36,76% af dem har en høj videregående uddannelse med over 4 års varighed

7 Kvindelige ledere 19,49% af Kommunikationsforum har en direktør/chef stilling eller er selvstændige Med en målgruppeaffinitet for kvinder med en direktør/chef stilling på index 154,95, ses en tydelig overrepræsentation af kvindelige ledere i forhold til Internettet generelt i Danmark

8 Avancerede brugere Den høje repræsentation af brugere på aktiviteter som bl.a. ”Har en blog/bruger blogs” – ”Ser tv på internettet” – ”Deltager i debatter (fora) om mine interesser/hobbyer” etc., viser at brugerne af Kommunikationsforum er avancerede brugere af Internettet

9 Sociale og aktive brugere
Det lille udsnit af brugernes planlagte aktiviteter viser tydeligt en stor social aktivitet Den social aktivitet kombineret med den avancerede brug af Internettet, net shopping erfaringen og købekræften, gør brugerne af Kommunikationsforum.dk til en attraktiv, og med reference til Mark Zuckerberg´s citat, en særdeles indflydelsesrig målgruppe “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend”


Download ppt "Brugerne på Kommunikationsforum.dk"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google