Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJulius Kronborg Redigeret for ca. et år siden
1
FREDERICIA GYMNASIUM OG HF KULT-FAGET CHRISTINA SPANGGAARD, SEPT. 2011
Cooperative Learning FREDERICIA GYMNASIUM OG HF KULT-FAGET CHRISTINA SPANGGAARD, SEPT. 2011
2
KORT OM GRUNDPRINCIPPERNE
SPIL-principperne Samtidig interaktion Positiv indbyrdes afhængighed Individuel ansvarlighed Lige deltagelse Strukturerne er konstrueret, således at SPIL- principperne opfyldes
3
TEAM-DANNELSE 1 4-6 uger i faste teams Heterogene teams
Fagligt (Evt. køn og etnisk) Begrundelse: undgå indforståethed blandt faglige stærke undgå fagligt svage/mindre populære i klassen ender i ’restgrupper’
4
TEAM-DANNELSE 2 Sammensætning: 1 dygtig, 2 middel og 1 svag elev
Placering på faste, nummererede pladser:
5
TEAMBUILDING OG CLASSBUILDING
Hører til i folkeskolen og idrætstimerne…? Hov -kursisterne tager godt imod Mål: gøre meget mere brug af teambuilding og classbuilding med vores målgruppe, som typisk mangler social samhørighed og klasserumskultur
6
MIDTVEJS-EVALUERING SPIL-principperne kan ikke opfyldes på vores HF
Kursist-typen Teams og strukturer har ikke givet højere grad af ansvarlighed overfor teams 70-90 % kommer uforberedte – nogle endda uden bøger de dygtige og de forberedte taber Løsning/forsøg: Mere team- og classbuilding for at fremme klassemiljø Forsøg med teamdannelse i hver time. De forberedte kommer sammen i team. En skævvridning af CL, men et forsøg på at ramme vores målgruppe
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.