Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen til Absalonskolen i Holbæk

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen til Absalonskolen i Holbæk"— Præsentationens transcript:

1 Velkommen til Absalonskolen i Holbæk
LP-modellen Velkommen til Absalonskolen i Holbæk Dorthe Buskbjerg cand. pæd. pæd.

2 Absalonskolen To gamle byskoler skal slås sammen
Skolen tages i brug i 2005 Arkitekturen , samt de pædagogiske tanker bag projektet, er stærkt inspireret af Hellerup skole. Vi har 719 dejlige elever fra BH.kl – 9. klasse Vi rummer kommunens modtagelsesklasser 70 lærere og 40 pædagoger

3 Læring i det åbne rum

4 Læring i det åbne rum

5 Hvorfor LP En fælles systemisk tænkning kan medvirke til at skabe fælles pædagogisk sprog og tilgang En fælles pædagogisk tilgang kan medvirke til at skabe en fælles kultur på skolen En fælles kultur kan gøre den enkelte lærer stærk og skaber et trygt læringsmiljø for eleverne

6 LP struktur 15 LP-grupper á 5 – 8 deltagere (De eksisterende team)
Tre tovholdergrupper á 5 deltagere En fælles tovholdergruppe + koordinator + rep. fra ledelsen + vejledere i alt 20 deltagere En LP-styregruppe bestående af en tovholder fra hver afdeling, koordinatoren, skolens leder samt en vejleder fra børnekonsulentcentret

7 LP-implementering – År 1
Maj 08. Systemisk teori v/Mogens Frandsen Aug. 08. Relationskompetence v/Peter Westmark Aug. 08. Pædagogisk arrangement v/Bente Sloth Sep 08 – dec 08. Fælles e-læring Okt 08 – jan 09. Tovholder e-læring Feb 09 – maj 09. LP- øvelse i LP-grupper 9*1 time Sep 08 – maj 09. LP-styregruppemøde 6*2 timer Vejlederne vejleder hver gruppe 2*3 gange pr. år

8 Kortlægning – et redskab til ”År to”
En arbejdsom proces 320 elever ud af 359 deltog = 89% 88 lærere/pædagoger ud af 96 deltog = 91% Resultater præsenteret på pædagogisk møde marts Der arbejdes videre med trinnets/klassens resultater i teamet.

9 Kortlægningsresultater

10 År to – nu er det alvor Pædagogiske oplæg
Sep 09 Klasserumsledelse v/Helle Plauborg KLEO Sep 09 – dec 09. Fælles e-læring i LP-grupperne Klasserumsledelse Sep 09 – maj *1 t. arbejde i LP-grupperne, hvor vejleder deltager i alt 6 gange

11 År tre – arbejdet fortsætter
Aug Pædagogisk oplæg om relationskompetence v/ Pia Frederiksen UCN Nov Fælles pædagogisk møde, hvor LP er på dagsordnen Marts 2011 – Fælles pædagogisk møde, hvor skolens samlede kortlægningsresultater fremlægges (T2), og der diskuteres ændringer fra T1. Marts 2011 – maj 2011 – Der arbejdes med resultaterne i ledelsesgruppen, samt i de enkelte team Sep 10 – maj *1 t. arbejde i LP-grupperne, hvor vejleder deltager i alt 6 gange

12 Tovholderne er nøglen til succes!
Aug 09 – maj 10 2 * 1½ times fælles tovholdermøde, hvor vejledere fra Børnekonsulentcentret deltager. August 10 – maj 11 Tovholdermøde en gang om måneden af en varighed på 1½ time, hvor forskningsbaseret viden diskuteres, der arbejdes med cases, vidensdeling m.v. De mindre tovholdergrupper mødes efter behov Rotation af tovholdere, så grupperne ”forstyrres” Ekstra uddannelse af tovholdere i forhold til samtaleteknikker m.v.

13 Succes Gode pædagogiske drøftelser i de enkelte team
Alle minder hinanden om at holde fokus på konteksten Åbenhed i måden at samarbejde på Ordene ”underkendende/anerkendende” fremtræder ofte i pædagogiske diskussioner Der er ved at opstå et fælles pædagogisk sprog

14 Mulighed for forbedring
Tovholderne føler sig ikke rustet til at varetage opgaven på en tilfredsstillende måde Tovholder e-læringen gav ikke tilstrækkeligt fundament til brug i praksis Vanskeligt at påtage sig en ledende funktion i et fælles team. Da LP-grupperne er de daglige arbejdsteam, har de brug for forstyrrelser. Det pædagogiske personale ønsker at ledelsen er mere synlige i LP-arbejdet


Download ppt "Velkommen til Absalonskolen i Holbæk"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google