Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Organisering for fremtiden

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Organisering for fremtiden"— Præsentationens transcript:

1 Organisering for fremtiden
Gå hjem møde Jacobsen d. 7. juni 2005 Anne-Marie Skov, VP Communications

2 Tanker om organisation & kommunikation
Den perfekte kommunikationsfunktion findes ikke! Fordi: Alle i organisationen har et ansvar for kommunikation Ledelse = kommunikation Organisationerne bliver mere og mere komplicerede: Projekter, outsourcing, spagetti, internationalisering.. Organisationerne er i konstant forandring Organisationernes omdømme er helt afhængig af stakeholderrelationer som bliver mere og mere komplekse

3 Tanker om organisation & kommunikation
Der er behov for mange typer af kommunikation Fordi: Alle i organisationen har et ansvar for kommunikation Integreret kommunikation Ledelse = kommunikation Strategisk kommunikation Organisationerne bliver mere og mere komplicerede: Projekter, outsourcing, spagetti, internationalisering.. Netværkskommunikation Organisationerne er i konstant forandring Forandringskommunikation Organisationernes omdømme er helt afhængig af stakeholderrelationer som bliver mere og mere komplekse Reputation management

4 Løsning Analyser den virksomhed du sidder i og bestem dig for den organisering, der understøtter forretningsstrategien bedst    Vær tæt på ledelsen Der er stadig brug for helt grundlæggende kommunikatonskompetencer Mennesker og attitude tæller mere end organisering

5 Strategi Alle kommunikationsaktiviteter skal have en klar sammenhæng med virksomhedens vision og værdier såvel som forretnings- og branding strategier Der skal arbejdes holistisk og integreret med kommunikationen Den eksterne kommunikation gøres langt mere proaktiv: Skift fra talsmandsprincip til en decentral tilgang (mange, trænede talspersoner) identificer ufortalte historier og planlæg hvornår og hvordan de skal ”sælges” sæt systemer op, der kan måle effekten af vores kommunikation Virksomhedens kommunikationskompetencer skal kortlægges og udvikles – i kommunikationsorganisationen og hos ledere Der opbygges en ny stakeholderbaseret kommunikations-funktion, med klare strategier og mål for hver stakeholdergruppe

6 Ny struktur: Carlsberg Communications
CEO CFO VP Communications Secretariat Investor relations Media relations & Issues Mgt. Mgt & employee communications Company branding Carlsberg DK CSR & Public Affairs Country communicators Samarbejde på tværs i projekter Samlet tre afdelinger Opgradering med tre nye mellemledere til i alt 15 FTEs i HQ inklusive support til Carlsberg DK

7 Spørgsmål?


Download ppt "Organisering for fremtiden"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google