Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Nyt navn til låsesystem – projekt Agnes Lancering Q1 – Q2 2014

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Nyt navn til låsesystem – projekt Agnes Lancering Q1 – Q2 2014"— Præsentationens transcript:

1 Nyt navn til låsesystem – projekt Agnes Lancering Q1 – Q2 2014
Opgave – navn til Agnes låsesystem Vurdering af, om det ”bare” er et navn til et låsesystem, eller om vi skal oprette en ”familie” Vurdering af alternativer Anbefaling Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

2 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Enkeltstående navn – etablering af en familie Fra Danmark ønskes det at få startet op på en navneserie, så vi ikke som tidligere, laver et nyt navn fra gang til gang. Og i flere tilfælde er det arbejdsnavnet der er blevet implementeret i markedet – med både gode og mindre heldige resultater. Etableringen af et ”familienavn” vil både have den fordel, at vi ikke skal finde på noget nyt (typisk under ekstremt tidspres), men det vil måske også på den lange bane, give vores kunder en følelse af, at Ruko har en serie forskellige produkter – produkter der kan/skal anvendes til noget forskelligt, men som alle er Ruko’s (ASSA, TrioVing) – med den værdi, det tilfører. Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

3 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Enkeltstående navn – etablering af en familie Kommunikationsmæssigt er det en stor fordel, at man ikke starter forfra (fra nul) hver gang vi lancerer en nyt låsesystem. Dette taler klart for at starte en ”familie”. Hvis vi får etableret en familie, så kan man ”lægge ny kommunikation” ovenpå den tidligere, og derved skabe en større effekt (en akkumuleret effekt). Den totale effekt bliver derved større. Dette er især en givtig strategi, ved begrænsede kommunikations- og marketing budgetter. Det er derfor vores anbefaling, at vi denne gang forsøger at etablere en familie, og ikke bare et enkeltstående navn. Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

4 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Etablering af familie-navn Forudsætninger: Skal kunne bruges i hele Skandinavien Skal kunne udbygges uden problemer Skal gerne give kommunikationen en platform at bygge på Skal være langtidsholdbar Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

5 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Idé 1 – De nordiske guder En idé som kunne understøtte vores danske/nordiske oprindelse, er at tage fat i den nordiske mytologi og anvende gudernes/aserne egenskaber. Men efter research, er der ikke mange gude-navne som er velegnet. Af guder som står for noget styrke, robusthed, stabilitet, så er de mest oplagte Odin, Thor og Heimdal. Der er relativt mange guder, nogen overfladiske beskrivelser eller uheldige egenskaber. Derudover der er mange af navnene, som ikke kan anvendes, fordi vi bruger dem til andre ord. Eksempler kunne være: Bor, Jord, Brage, Ve, Rind og Grid. Kombineres den begrænsning med, at vi ikke ønsker dårlige egenskaber associeret til vores låsesystemer, så har idéen vist sig at være forholdsvis kortsigtet. Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

6 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Idé 2 – Planeter og stjerner En anden idé er at tage udgangspunkt i vores solsystem, og navngive vores fremtidige låse-systemer efter planeter og/eller stjerner (måske også stjernebilleder) Planeterne har noget robusthed, styrke, substans, varighed, stabilitet og langtidsholdbarhed i sig. Egenskaber som vi med fordel kan overføre til vores mekaniske produkter (det vil eksempelvis ikke virke nær så godt til elektronisk adgangskontrol). Derudover er der masser af muligheder at tage af til fremtidig brug. Ulempen er at planeternes navne bruges af andre, fx Jupiter Cykler, Piet Hein lysestager, men der er (så vidt vi har kunnet finde frem til) ingen i nærheden af vores branche, som bruger det som en serie. Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

7 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Ruko har forsøgt med Merkur – hvordan er det gået? ASSA P600 er i efteråret lanceret som et Ruko system, og der anvendte vi navnet Merkur (Mercury). Netop fordi universet (og planeterne) giver så meget inspiration, så udviklede der sig hurtig et helt nyt univers omkring lanceringen. Vi tegnede nogle ”doodles” for at give kommunikationen et andet liv. Derudover så fik vi også kommunikationsmæssigt rigtig meget forærende text-mæssigt. Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

8 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Eksempler på doodles anvendt til Merkur lanceringen: Vi vil gerne fortælle dig lidt om Merkur… Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

9 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Astronauten er anvendt som ”spokesperson”. Han kan forklare alt muligt. Og han taler i et sprog som alle kan forstå. Man kan også tage faste vendinger fra astronautens verden som fx ”vi har taget et stort skridt”, ”på vej mod der, hvor ingen har været før”. Derudover tror vi på, at modtagerne af kommunikationen ubevidst også laver koblingen ”det lyder lidt svært” (rocket sience). Måske er det ikke så simpelt at udvikle en nyt låsesystem. Det ville i hvert fald være en rigtig fin side-gevinst. Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

10 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Raketten blev brugt til at ”skyde” det hele i gang. Og igen, var det nemt at lave interessante texter. Fx: I stedet for at skrive: ”Ruko lancerer nyt låsesystem”, så blev texten ”Vi er klar til take-off”. Vi anvendte også ”Kaptajn Jørgensen” (alias Henrik Jørgensen), og det gav os en helt anden og meget mere interessant kommunikationsplatform. Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

11 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Hvorfor 401? Fordi Merkur 401 ligger i kategori 4 på vores sikkerhedsbarometer 01 fordi det er den første version af Merkur Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

12 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Hvorfor 401? Generelt har Ruko været dårlige til at få formidlet, hvad forskellen er på vores forskellige produkter. For mange slutkunder var det hele bare Ruko, og skelnen mellem vores forskellige produkter på det mekaniske område, det havde de svært ved at forstår. Vi har derfor over de seneste år gjort meget ud af at kommunikere sikkerhedsniveau. Dette er gjort ved hjælp af vores sikkerhedsbarometer. Og det virker. Derudover så har tal lidt en tendens til at kommunikere teknik og det vil vi også gerne have med. Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

13 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Anvendelse af planeter/stjerner på den lange bane: Merkur’s placering i Ruko’s koncept Hvordan kunne fremtiden se ud? Kan det også anvendes af ASSA og TrioVing Vi forsøger eksempelvis med to navne: Jupiter og Saturn (bare et eksempel) Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.

14 Ruko cylinderkoncept 2013 – Q4
2 DK ”syntetisk” profiltræ S-K-L-M-C 1 profil med 20 sidekoder CLIQ dp+ (MK) 2 fysik profil P08 & P09 DK Som d12 vi anvender i dag (1 DK profil) Garant Plus KD/KA Høj sikkerhed dp+ (MK) Sikkerhed Merkur 401 MK Std. sikkerhed dp620+ (MK) Serie 1200 KD/KA KD/KA MK Koncept

15 Ruko cylinderkoncept 2014 – Q1
2 DK ”syntetisk” profiltræ S-K-L-M-C 1 profil med 20 sidekoder CLIQ Jupiter 501+ 2 fysik profil P08 & P09 CLIQ sikkerhed CJ1660 DK Som d12 vi anvender i dag (1 DK profil) Garant 501 Jupiter 501 Høj sikkerhed HJ1660 Sikkerhed Høj sikkerhed G1660 Merkur 401 Jupiter 401 Std. Sikkerhed SJ1660 Serie 1200 Std. Sikkerhed RM1660 Std. Sikkerhed RD1660 KD/KA MK Koncept

16 Muligt ASSA cylinderkoncept 2014 – Q3
2 SE ”syntetisk” profiltræ S-K-L-M-C 1 profil med 20 sidekoder CLIQ Saturn 501+ SE Som d12 vi anvender i dag (under kode) CLIQ Jupiter 501+ CLIQ sikkerhed Cyl xx01 SE Som d12 vi anvender i dag (std. profil) MAX 501 Jupiter 501 Saturn 501 Høj sikkerhed Cyl xx01 Sikkerhed Høj sikkerhed Cyl xx01 ASSA d12 1200 /0200 Jupiter 401 Saturn 401 Std. Sikkerhed Cyl xx01 ASSA d12 1300 /0300 Std. Sikkerhed cyl xx01 Residential (std. Pin) Commersial (T-Pin) Std. Sikkerhed Cyl xx01 Note: 401 = uden boresikring KD/KA MK Koncept

17 Muligt TrioVing cylinderkoncept 2014 – Q3
2 NO ”syntetisk” profiltræ S-K-L-M-C 1 profil med 20 sidekoder CLIQ Saturn 501+ NO Som d12 vi anvender i dag (under kode) 2 fysik profil P08 & P09 ?? CLIQ sikkerhed Cyl xx01 NO Som d12 vi anvender i dag (std. profil) Kontrol 501 Saturn 501 Høj sikkerhed Cyl xx01 Sikkerhed Høj sikkerhed Cyl xx01 dMAX 1200 /0200 Saturn 401 Merkur 401B/401 Std. Sikkerhed Cyl xx01 d12 1300 /0300 Std. Sikkerhed cyl xx01 Std. Sikkerhed RM1660 Note: 401B = med boresikring 401 = uden boresikring Std. Sikkerhed Cyl xx01 KD/KA MK Koncept

18 Nyt navn til låsesystem Lancering oktober 2013
Ruko har forsøgt med Merkur – hvordan er det gået? Reaktioner: Ingen tvivl – vi var nervøse for, hvordan det ville blive modtaget fordi det var så meget anderledes end det Ruko normalt gør. Men det er blevet rigtig godt modtaget. Vi har ikke hørt en eneste bemærkning omkring: ”at det var noget mærkeligt noget”, eller ”det forstår jeg ikke”. Og vi er stadig lidt i tvivl. Holder konceptet på den lange bane, og hvis det ikke gør, så er det vigtigt at få ændret det nu. Men umiddelbart er det vores anbefaling at gå videre med planet-navnene. Vi har gode erfaringer, og har endnu ikke fundet nogle store svagheder. Sustainability is integrated throughout ASSA ABLOYs value chain and supports our business strategy for global market presence, product leadership and cost efficiency. Our sustainability goals and initiatives support the entire process from sourcing, product development, manufacturing, logistics and sales to installation.


Download ppt "Nyt navn til låsesystem – projekt Agnes Lancering Q1 – Q2 2014"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google