Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Comenius School project: Educating TV- viewers 2003 - 2006 Partnere: Istituto Tecnico Industriale Majorana - CASSINO ( Italy) Escola Secundaria de Clara.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Comenius School project: Educating TV- viewers 2003 - 2006 Partnere: Istituto Tecnico Industriale Majorana - CASSINO ( Italy) Escola Secundaria de Clara."— Præsentationens transcript:

1 Comenius School project: Educating TV- viewers 2003 - 2006 Partnere: Istituto Tecnico Industriale Majorana - CASSINO ( Italy) Escola Secundaria de Clara de Resende - PORTO ( Portugal ) Vocational Academy Kéttannyelv - GYÖR ( Hungary ) I.E.S. Carlos Casares - VIGO (Spain) 10 Klassen Solrod - SOLROD STRAND ( Denmark ) Eleverne var mellem 14 og 18 år gamle

2 Educating TV - viewers Over the course of its short history, television :  has changed the way we know and understand information  has made available information from new and varied sources  has dramatically changed the way people live and what they do in their free time.

3 Sub - topics  1st year- TV og dets indflydelse  2nd year – Gode og dårlige sider ved TV  3rd - year – TV, som vi synes det skal være

4 Project Goals  At undersøge TV’s rolle i elevernes liv.  At studere TV’s indflydelse på os som forbrugere  At forstå arbejdsprocesser og teknikker i erhverv inden for TV  At udvikle gruppearbejde  At bruge ny teknologi

5 Så hvad lavede vi?  Præsentationer af vores skoler  Præsentationer af vores byer  Præsentationer af de deltagende lærere  Eksempler på gode tv-programmer fra hvert land udvalgt af vores elever  Sammenligninger mellem bog og TV/film  Fjernsynets historie, fortalt gennem elevernes, forældrenes og bedsteforældres liv.  Præsentationer af tv-serier og musikvideoer  Undersøgelse af elevernes tv-vaner  TV-matematik  TV-reklamer  Professioner i tv

6 - Og andet….  Artikler om besøg på tv-stationer  Udstillinger på de involverede skoler  Udarbejdede egne tv-reklamer  En fælles musikvideo “Come on, Comenius”  Interne kurser, afholdt til møderne om E-Journal og redigering af video (moviemaker)  Matematikprojekt  Elevartikler  Sjov  Nyheder  Differentieret elevarbejde, f.eks. PowerPoints og andet.  -og mere endnu

7 Udstillinger, tv-shows, elevernes egen historie….

8 E-journal som hjemmeside Fordele: Ingen web-master Alle kan bidrage fra hvert sit land Nemt at bruge Internt mailsystem udenom egen mail Chat-muligheder Så mange brugere, man ønsker Online konferencemuligheder

9 E-Journal http://ejournal.eduprojects.net/tv

10 E-mailprojekt  Den mest direkte kontakt mellem eleverne  Vi startede ambitiøst, - men blev mere realistiske..  Bliv enige om reglerne, og sig det til hinanden, hvis det ikke virker.  http://www.europeanschoolsproject.org/imag e/index.html http://www.europeanschoolsproject.org/imag e/index.html

11 Vigtige bjerge at klatre over..  Man skal sikre sig at man forstår det samme.  Løbende kommunikation  Udveksle skolekultur og måder at arbejde på.  Del opståede problemer med hinanden.  Gode sprogkundskaber  Referater af møderne  Accept og tolerance overfor forskelligheder.

12 Vanskeligheder  Når aftaler ikke overholdes til tiden.  Når enkeltpersoner vil diskutere i stedet for at finde løsninger.  Når sprogproblemerne er for store  Når skolelederne, myndigheder og kolleger ikke hjælper til.  Når de kulturelle forskelligheder er for store.  Når deltagere kun vil være sammen med kolleger fra eget land, ikke vil smage på maden og ikke er interesserede i projektet.

13 Elever med til møderne i udlandet.  2-4 elever fra hvert land  Gæster i private hjem  Særligt program  En oplevelse for livet  Udvælgelse af eleverne  Forpligtelser under og efter mødet.

14 Elevdeltagelse….

15 Publicity  Artikler i lokale aviser  Skoleblade  TV  Besøgende på vores E-Journal indtil nu: 247.483

16 Gode råd fra det nationale kontor: Cirius  At involvere så mange lærere og elever som muligt  At administrationen også skal deltage og f.eks. Hjælpe med papirarbejde og økonomi  At møderne skal indeholde mere end diskussioner og arbejde. Den kulturelle og sociale del er lige så vigtig.

17 Receptioner, middage og fester… Det er lettere at lave hårdt arbejde i projektet, når man også har det sjovt 

18 Hvad skete der efter projektet var slut?  E-Journalen kører videre  Besøg  Skolerne bruger materialerne  Videoen vandt en pris i Italien  Videoen bruges som inspiration  Projektet har påvirket undervisning og læring i de enkelte lande.

19 Hvordan overvinde problemerne?  Forskellige skoler, forskellige muligheder  Udstyr  Fokusér på muligheder i stedet for forhindringer  Hjælp hinanden  Brug de muligheder, der er  Konklusion


Download ppt "Comenius School project: Educating TV- viewers 2003 - 2006 Partnere: Istituto Tecnico Industriale Majorana - CASSINO ( Italy) Escola Secundaria de Clara."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google