Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afArnold Astrup Redigeret for ca. et år siden
1
Strategisk uddannelse Patientoplevet kvalitet:
Stop op og lyt til patienten Amager og Hvidovre Hospitaler
2
Vi er Kristina Petersen, klinisk udviklingssygeplejerske,
Grete Brorholt, Antropolog, Ph.d. Amager og Hvidovre Hospitaler
3
Fordring og motivation
Baggrund for indsatsen Fordring og motivation
4
Vores mål Vi skal forbedre patienternes oplevelser (løbende forbedre),
blive bedre til at lære af patienternes oplevelser (spørge) og omsætte denne læring til ny praksis (gøre)
5
Pilot på 212 og 426 Pilotprojekt på barselsafsnittet Et kort feltstudie v. antropolog Nedsættelse lokal arbejdsprojektgruppe Afprøve metoder
6
Afprøvning af metoder Kortlægning– følge med en pårørende rundt i afdelingen Elektroniske spørgeskemaer Feedbackmøder
7
Feedbackmøde 2 familier Mundtlig kommunikation
4 medarbejdere lyttede med Mulighed for at stille ét spørgsmål 1 times interview Personalets refleksion efter familierne var gået
8
film
9
Patienternes oplevelser
Alle nybagte familier burde få lov til at fortælle deres historie Nybagte forældre, juni 2013
10
Personalets læring Udviklingsmuligheder i afdelingen
Anledning til refleksion med kollegaer Det gjorde indtryk -motivation Lytte til familier Indsigt i familiernes oplevelse af mødet med afdelingen
11
Organisationens læring
Organisering og ledelse Tydeligt ansvar og ejerskab Langsommeligt Kulturforandring Løbende uddannelse Frustrationer Fokus på spørgsmål for at finde løsning Kan vi ikke bare for lov at passe patienterne Hvorfor skal vi hele tiden snakke om patienternes oplvelser – hvad med vores oplevelser Fra økonomistyring til patientstyring
12
Metoder til forandring
Værktøjskasse Værktøjskassekursus Strategiske kommunikationskurser Kommunikationskampagne Konsulentstøtte lokalt Monitorering via målinger Gb og KP LÆRING og MOTIVATION: Engagement og lokal indsats er vigtigst. Det er vigtigt at det ikke kun lægges ud til frontpersonnel, men det også indgår I strategisk arbejde, ledelse osv Ansvaret ligger I ledelsesstrengen, handling lokalt Gb Det er vigtigt at det ikke kun lægges ud til frontpersonel, men det også indgår I strategiske arbejde, ledelse osv. Andre tal: HSMR, MRSA… ½ årlige telefoninterviews Patientansvarlig læge Lokale handleplaner LUP Det vigtigste: Lokale målinger og indsatser Det fortæller Kristina om fra barsel 426 – pilot og nu
13
Værktøjskassen Inspiration Nemt Light Let tilgængelig Kom i gang
23
Værktøjskassekursus Baggrund Øvelser Ventil Erfaringsudveksling
Sammenhæng Forandringsuddannelse DDKM
24
Kulturforandring i stor skala
Vores drøm Kulturforandring i stor skala
25
Støtte Central kick-off Værktøjskassekurser Værktøjskasse
Konsulent Grete Brorholt Netværksdannelse Bolton møder Film om feedbackmøde Central monitorering v./ LUP, telefoninterviews Handleplansmøder møder med direktionen Kommunikationskurser HRU Kurser i kommunikation 2014
26
kontakt information
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.