Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

MyImage 2016 Rapporten er personlig og må anvendes internt i virksomheden i sin helhed og dele af rapporten må anvendes eksternt med kildeangivelse Rapporten.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "MyImage 2016 Rapporten er personlig og må anvendes internt i virksomheden i sin helhed og dele af rapporten må anvendes eksternt med kildeangivelse Rapporten."— Præsentationens transcript:

1 MyImage 2016 Rapporten er personlig og må anvendes internt i virksomheden i sin helhed og dele af rapporten må anvendes eksternt med kildeangivelse Rapporten må ikke videresendes til samarbejdspartnere eller andre udenfor din virksomhed eller andre virksomheder if. samme koncern Publiceringsretten tilhører Bureaubiz Kildeangivelse ved anvendelse af resultater: MyImage 2016, MyResearch

2 Kilde: MyImage 2016, MyResearch Om MyImage undersøgelsen 2016 ●Formålet med undersøgelsen er at belyse annoncørernes syn på de danske reklame-, media- og digitale bureauer ●For 8. år i træk gennemføres undersøgelsen af MyResearch, i år i samarbejde med Bureaubiz, Dansk Annoncørforening og Kreativitet & Kommunikation ●Udover e-mail-adresser fra Dansk Annoncørforening har samtlige bureauer, der måles på i undersøgelsen, fået mulighed for at bidrage til rekrutteringen og herfra skal lyde en stor tak til de mange bureauer, der har bidraget med dette ●Undersøgelsen er gennemført online, og data er indsamlet i uge 41-47 2015 ●Svarprocenten er på 21%, hvilket, metoden taget i betragtning, er tilfredsstillende ●704 marketing beslutningsansvarlige har deltaget i år mod 708 sidste år ●Der er målt på 38 reklamebureauer, 27 digitale bureauer samt 14 mediabureauer ●Bureau tallene er vejet inden for hver bureautype med bureauernes bruttoavance. Alle øvrige tal er uvejede

3 Kilde: MyImage 2016, MyResearch Marketingbudgettet stiger med 4,5% i 2016

4 Kilde: MyImage 2016, MyResearch Vigtigste samarbejdspartner

5 Kilde: MyImage 2016, MyResearch Full-service eller cherry-picking

6 Kilde: MyImage 2016, MyResearch Valgkriterier

7 Kilde: MyImage 2016, MyResearch Udvikling i valgkriteriers betydning 2012 vs. 2016

8 Kilde: MyImage 2016, MyResearch Forskel på kundernes valgkriterier på de store og mindre media- og digitale bureauer Reklame Media Digitale 1.Gode til at samarbejde med andre bureautyper 2.Strategisk stærke 3.Kreativ stærke 1.Gode til at skabe resultater 2.Strategisk stærke 3.Gode til at integrere kommunikationsløsninger 1.Har god forståelse for kundernes forretning 2.Gode til at samarbejde med andre bureautyper 3.Gode til at skabe resultater 1.Har god forståelse for kundernes forretning 2.Gode til at skabe resultater 3.Gode til at samarbejde med andre bureautyper 1.Er dygtige til at forhandle priser/vilkår 2.Har gode analysekompetencer 3.Har gode digitale kompetencer 1.Strategisk stærke 2.Innovative 3.Er dygtige til at forhandle priser/vilkår Store bureauerMindre bureauer MyImage 2014, afsløret betydning

9 Kilde: MyImage 2016, MyResearch Informationskanaler

10 Kilde: MyImage 2016, MyResearch Dialog med andre bureauer


Download ppt "MyImage 2016 Rapporten er personlig og må anvendes internt i virksomheden i sin helhed og dele af rapporten må anvendes eksternt med kildeangivelse Rapporten."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google