Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,"— Præsentationens transcript:

1 Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken, fortælle om FDF?

2 Synlighed... - Kredshus/kredslokaler - Sociale medier - Aviser/Radio/TV

3 FDF – er vi synlige på det, vi vil være synlige på? Øvelse: Gå uden for jeres kredshus og kig på det. - Kan man se, hvad der foregår i kredsen? - Hvad hvis man ikke kender FDF- skjoldet og ved, hvad det står for? - Hvad er vigtigst – at man kan se, at der sker noget i kredshuset, eller er det vigtigst, at der er pænt og rydeligt?

4 Handlinger - kredshus - Er I en kreds med meget pionerarbejde, kan en indgangsportal af rafter vise meget. Er I en meget legende kreds, kan Legens Dag-bannere være en idé – men også gerne billeder af legende børn/voksne. - Har I lokaler i kirken, så overvej, hvor I kan vise kredsens aktiviteter – måske billeder af aktiviteter i våbenhuset / ved postkassen /?? - HUSK! Ikke alle kender FDF-skjoldet så godt som jer! - Nogle kredse har billeder af lederne ved kredshuset, så nytilkomne dels kan se navne – men også hvem det er, børnene får barn/voksen-relationer med.

5 Synlighed – sociale medier Mange landsbyer, bydele og lokalområder har en lokal Facebook-gruppe (fx 'Borgere i Tranbjerg'). - brug denne til at præge lokalsamfundets opfattelse af FDF. Øvelse: - overvej i grupper, hvilke historier I gerne vil have, folk fortæller om FDF (hvad vil en lokal mand, stoppet på benzintanken fortælle om FDF – og hvordan får vi ham til at kunne fortælle gode historier)

6 Synlighed – sociale medier, tips og tricks Især på Facebook er der mange ord. Og meget i FDF skal ses eller opleves. Derfor er det en rigtig god idé at bruge billeder eller video og gøre sig umage for ikke at bruge 'internt sprog'... Så hvis I ligger et billede op af piltenes bålaften, så er ”Piltene i FDF lavede bål tirsdag” ikke helt så godt som ”De otte til ti-årige FDFere lavede chokolade- fondue over bål tirsdag aften mellem 18.30 og 20.30” => Tænk i målgruppe.

7 Video - faldgruber Video kan være en effektiv måde at vise FDF på. ….men video skal også være kort og præcist og hurtigt fortælle en historie, der er sjov/interessant/får folk til at få lyst til enten selv at deltage – eller sende deres børn af sted. …folks opmærksomhed er kort. Så skarphed kræves!

8 Tydelighed lokalt – aviser Mange lokalblade både læses meget og trykker gerne artikler, hvis de er skrevet tilpas godt. HUSK at billeder er vigtige – Meget FDF gør sig bedre, når det vises frem, end ved alt for mange ord. Overvejelse: - hvilke historier vil vi gerne have ud om kredsen? - kan vi få nogle børn til at udtale sig om hvad de oplever, så vi får deres citater med?

9 Synlighed – sociale medier og aviser HUSK at forældre kan være lidt mistroiske ved brug af billeder af deres børn - som udgangspunkt står der på indmeldingsblanketten til FDF, at billeder kan bruges af kredsen. (se for øvrigt: http://kredsservice.fdf.dk/pr/oversigt/fotoregler ) Undgå dog helst at det bliver en diskussion med forældre, hvor det bliver 'juridisk'. Hellere pille et billede ned og bruge et andet – målet er at skabe gode historier, og sure forældre modarbejder dette. Er der tale om en bekymret samtale, så husk at understreg, at i FDF laver vi godt børne- og ungdomsarbejde og vil selvfølgelig gerne vise det frem. Og det gør vi bedst ved at vise børn i aktivteter...http://kredsservice.fdf.dk/pr/oversigt/fotoregler


Download ppt "Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google