Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLasse Kjærgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark 2010 - lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema. Svarprocent på 38%
2
Formål med Aktiv rundt i Danmark At gøre børn mere fysisk aktive på en sjov og motiverende måde At give børn sundere kostvaner Kompetenceudvikle lærerne til at undervise i sundhed, herunder kost og motion Fokus på sundhed i alle skolens arenaer, herunder skoleledelse, skolebestyrelse. Herunder udvikle hele skolens hverdag til at indeholde mere bevægelse (idræt, frikvarter/boglige fag) Fokus på sundhed i hjemmene
3
Mission og Vision Mission: At skabe effektfulde løsninger på vanskelige problemstillinger indenfor sundhed blandt børn og unge med udgangspunkt i folkeskolen. Visionen: At blive den dygtigste og væsentligste spiller i det danske skolelandskab på sund livsstil.
4
I procent deltog 16- 17% af alle skolebørn i Aktiv rundt i Danmark i 2010 Evaluering Aktiv rundt i Danmark
5
5267 klasser
6
Hvilke(t) klassetrin havde du tilmeldt Aktiv rundt i Danmark 2010? - Du må gerne sætte flere kryds.
7
Deltog du i Aktiv rundt i Danmark 2009?
8
Havde deltagelse i Aktiv rundt i Danmark 2009 en positiv sundhedsmæssig effekt? - En uge efter
9
Havde deltagelse i Aktiv rundt i Danmark 2009 en positiv sundhedsmæssig effekt? - En måned efter
10
Havde deltagelse i Aktiv rundt i Danmark 2009 en positiv sundhedsmæssig effekt? - Tre måneder efter
11
Har kampagnen Aktiv rundt i Danmark 2010 genereret aktiviteter på følgende områder? - I timerne
12
Har kampagnen Aktiv rundt i Danmark 2010 genereret aktiviteter på følgende områder? - Frikvartererne
13
Har kampagnen Aktiv rundt i Danmark 2010 genereret aktiviteter på følgende områder? - Efter skoletid
14
Angiv, hvor enig eller uenig du er i følgende udsagn. - Kampagnen har været med til at gøre inaktive børn aktive?
15
Angiv, hvor enig eller uenig du er i følgende udsagn. -Kampagnen har været med til, at børn og unge i højere grad spiser sundere?
16
Angiv, hvor enig eller uenig du er i følgende udsagn. - Kampagnen har været med til at børn og unge er mere udenfor?
17
Angiv venligst, i hvilken grad du vurderer kampagnen Aktiv rundt i Danmark i forhold til forældrenes involvering. - Er det din vurdering, at kampagnen Aktiv rundt i Danmark har været et samtaleemne mellem forældrene og børnene/de unge?
18
Udtalelser fra lærerne – tegn på eleverne bliver sundere ”Eleverne er mere aktive hjemme, de vil have forældrene med ud at cykle, løbe og lege osv. Eleverne er også blevet mere aktive i frikvartererne og kommer med glæde og fortæller om alle aktiviteterne de har lavet i fritiden.”
19
Udtalelser fra lærerne – tegn på eleverne bliver sundere ”Mange elever kommer og viser madpakkerne og fortæller hvor meget frugt og grønt de har spist – elever der normalt bliver kørt til skole har fundet ud af at gå/cykle selv”
20
Er "mig og mine vaner" et godt pædagogisk redskab til at arbejde med sundhed i 8.-10. kl.?
21
Mener du, at forløbet har givet eleverne mere indsigt og viden omkring egen sundhed?
22
Tror du, at forløbet har nogen indflydelse på, hvordan eleverne vil agere fremover i forhold til valg, der har betydning for deres sundhed?
23
Angiv, i hvor høj grad du mener, Aktiv rundt i Danmark er en velegnet kampagne for disse klassetrin. - 0.-2. klasse
24
Angiv, i hvor høj grad du mener, Aktiv rundt i Danmark er en velegnet kampagne for disse klassetrin. - 3.-5. klasse
25
Angiv, i hvor høj grad du mener, Aktiv rundt i Danmark er en velegnet kampagne for disse klassetrin. - 6.-7. klasse
26
Angiv, i hvor høj grad du mener, Aktiv rundt i Danmark er en velegnet kampagne for disse klassetrin. - 8.-10. klasse
27
Har kampagnematerialet været en hjælp til motivering af eleverne?
28
Benyttede du inspirationshæfterne?
29
Benyttede du forældrebrevet?
30
Har du skrevet noget om kampagnen på forældreintra?
31
I hvor høj grad har du benyttet hjemmesiden www.aktivrundti.dk?
32
Angiv, i hvilken grad du er enig eller uenig i følgende udsagn. - Hjemmesiden: www.aktivrundti.dk var nem og overskuelig at benytte?
33
Har eleverne været glade for Karla's naturguide?
34
Har eleverne været glade for Karla's pixibog?
35
Har du planer om at tilmelde en eller flere klasser til kampagnen Aktiv rundt i Danmark 2011?
36
Vil du anbefale dine kollegaer at deltage i kampagnen Aktiv rundt i Danmark i 2011?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.