Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKristian Bech Redigeret for ca. et år siden
1
Udbud af beholderservice Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016
2
Program for mødet 1.Præsentation af udbuddet og ydelsen 2.Gennemgang af ESPD’en (Advokat Christina Heiberg-Grevy, Accura) 3.Spørgsmål til udbudsmaterialet og ydelsen Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 2
3
Beholderservice Lager og lagerstyring Klargøring Udbringning/hjemtagning Ommærkning Vedligeholdelse Bestilt vask Indkøb af beholdere mv. Vedligeholdelse af nøglesystem Beholderregistrering er integreret i alle ydelser Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 3
4
Nøgletal Der er opstillet ca. 160.000 2- og 4-hjulede beholdere i byen Der er opstillet ca. 26.000 andre typer beholdere Der anvendes ca. 100.000 sække pr. år Der foretages bestilt vask af ca. 4.500 beholdere pr. år Der er ca. 27.000 kundeforhold i kommunen – heraf 19.000 villakunder Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 4
5
5 Udbudsmaterialet Udbudsbetingelser Kontraktudkast med bilag Tilbudsliste Huskeliste til tilbudsgiver Div. svarskrivelser/rettelsesbreve Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) www.kk.dk/udbud
6
Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 6 Vigtige datoer 14. marts: frist for spørgsmål 21. marts: offentliggørelse af svar på spørgsmål 29. marts: tilbudsfrist kl. 12.00 Primo/medio maj: besked om resultat Medio maj: stand still-periode Ultimo maj: underskrivelse af aftale
7
Udformning af tilbud Brug de elektroniske dokumenter! - ”Huskelisten” (”Oplysninger som Renovatøren skal aflevere som en del af tilbuddet”) - Tilbudslisten - Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 7
8
8 Personlige forhold Oplysninger om den økonomiske aktør Obligatoriske udelukkelsesgrunde Frivillige udelukkelsesgrunde Disse oplysninger skal erklæres i ESPD’en.
9
Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 Økonomisk og finansiel kapacitet Mindstekrav: Enten: har haft et positivt resultat som gennemsnit over de seneste 3 år Eller: har en soliditetsgrad på mindst 10 % i det senest afsluttede årsregnskab Tilkendegivelse om sikkerhedsstillelse (den vedlagte kan anvendes) 9
10
Teknisk og faglig kapacitet Referencer Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i løbet af de sidste 3 år har udført serviceopgaver i form af udbringning, hjemtagning, klargøring og/eller vedligeholdelse af i alt mindst 10.000 affaldsbeholdere eller andre produkter, der er sammenlignelige med affaldsbeholdere. Produkter, der er sammenlignelige med affaldsbeholdere, er karakteriseret ved at være fordelt hos et større antal kunder til daglig brug og ved at kræve en løbende udbringning, hjemtagning, klargøring og/eller vedligeholdelse og dermed en vis logistik. Kvalitetssikringssystem og miljøstyringssystem Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 10
11
Tildelingskriterier ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet” Pris 70 % Miljø 10 % Kvalitet 10 % Arbejdsmiljø 10 % Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 11
12
Pris Kommunen lægger vægt på en lav ”Samlet tilbudssum” Laveste pris tildeles karakteren 10. Ved anvendelse af modellen vil de afgivne tilbudspriser få tildelt en karakter, som afviger lineært fra den laveste tilbudspris, hvilket betyder at forholdet mellem ændring i pris og ændringen i point er en fast størrelse. Den forventede spredning er inden tilbudsafgivelsen fastsat til 50 %. Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 12
13
Udvalgte mindstekrav miljø Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 13 Alle køretøjer over 3.500 kg skal opfylde EURO VI-normen og skal anvende gas som drivmiddel, evt. vaskebil dog EURO V (ikke gas) Krav om brug af bionaturgascertifikater Person- og varebiler skal overholde krav til energimærkning (A for personbiler)
14
Evaluering miljø Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 14 Køretøjernes klima- og miljøvenlighed80 % Maksimumpoint opnås, hvis samtlige biler med en tilladt totalvægt over 3.500 kg anvender el som drivmiddel (CO 2 –emmissioner, støj, NO x og partikler ) Øvrige miljøtiltag20 %
15
Udvalgte mindstekrav kvalitet Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 15 Servicemål for bestillinger (5 arbejdsdage – 15 arbejdsdage) Beholderregistrering skal foregå korrekt Digitalt lagerstyringssystem Modtagekontrol for leverede beholdere mv.
16
Evaluering kvalitet Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 16 God, retvisende og overskuelig lagerstyring Sikring af høj kvalitet ved vask af beholdere Sikring af god og korrekt beholderregistrering ved alle ydelser
17
Udvalgte mindstekrav arbejdsmiljø Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 17 Lav indstigning i bilerne – maksimal højde på 90 cm Medarbejderfaciliteter (f.eks. arbejdstøj, bade- og opholdsfaciliteter) Beholderoperatøren skal have og håndhæve en formuleret arbejdsmiljøpolitik, herunder sikre anvendelse af hjælpe- og værnemidler
18
Evaluering arbejdsmiljø Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 18 Systematisk nedbringelse af belastninger i arbejdsmiljøet Sikre anvendelse af nødvendige hjælpe- og værnemidler (både på lager/værksted og i byen) Medarbejdergoder udover de krævede forhold
19
Sociale klausuler Arbejdstagers rettigheder (Bilag 4.1) Krav om beskæftigelse af ledige – 1 pr. år (Bilag 4.2) Renovatørens samfundsansvar (Bilag 4.3) - separate bodsbestemmelser i de tre bilag. Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 19
20
Skriftlige spørgsmål Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 20 Skriftlige spørgsmål sendes til: COWI A/S Att.: Mette Norengaard meno@cowi.dk
21
Tilbud Tilbud fremsendes eller afleveres til: Cowi A/S, Receptionen Parallelvej 2 2800 Kongens Lyngby Att.: Mette Norengaard Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 21
22
Spørgsmål Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 22
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.