Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Udbud af beholderservice Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Udbud af beholderservice Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016."— Præsentationens transcript:

1 Udbud af beholderservice Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016

2 Program for mødet 1.Præsentation af udbuddet og ydelsen 2.Gennemgang af ESPD’en (Advokat Christina Heiberg-Grevy, Accura) 3.Spørgsmål til udbudsmaterialet og ydelsen Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 2

3 Beholderservice Lager og lagerstyring Klargøring Udbringning/hjemtagning Ommærkning Vedligeholdelse Bestilt vask Indkøb af beholdere mv. Vedligeholdelse af nøglesystem  Beholderregistrering er integreret i alle ydelser Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 3

4 Nøgletal  Der er opstillet ca. 160.000 2- og 4-hjulede beholdere i byen  Der er opstillet ca. 26.000 andre typer beholdere  Der anvendes ca. 100.000 sække pr. år  Der foretages bestilt vask af ca. 4.500 beholdere pr. år  Der er ca. 27.000 kundeforhold i kommunen – heraf 19.000 villakunder Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 4

5 5 Udbudsmaterialet  Udbudsbetingelser  Kontraktudkast med bilag  Tilbudsliste  Huskeliste til tilbudsgiver  Div. svarskrivelser/rettelsesbreve  Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) www.kk.dk/udbud

6 Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 6 Vigtige datoer  14. marts: frist for spørgsmål  21. marts: offentliggørelse af svar på spørgsmål  29. marts: tilbudsfrist kl. 12.00  Primo/medio maj: besked om resultat  Medio maj: stand still-periode  Ultimo maj: underskrivelse af aftale

7 Udformning af tilbud Brug de elektroniske dokumenter! - ”Huskelisten” (”Oplysninger som Renovatøren skal aflevere som en del af tilbuddet”) - Tilbudslisten - Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 7

8 8 Personlige forhold  Oplysninger om den økonomiske aktør  Obligatoriske udelukkelsesgrunde  Frivillige udelukkelsesgrunde Disse oplysninger skal erklæres i ESPD’en.

9 Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 Økonomisk og finansiel kapacitet  Mindstekrav:  Enten: har haft et positivt resultat som gennemsnit over de seneste 3 år  Eller: har en soliditetsgrad på mindst 10 % i det senest afsluttede årsregnskab  Tilkendegivelse om sikkerhedsstillelse (den vedlagte kan anvendes) 9

10 Teknisk og faglig kapacitet  Referencer Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i løbet af de sidste 3 år har udført serviceopgaver i form af udbringning, hjemtagning, klargøring og/eller vedligeholdelse af i alt mindst 10.000 affaldsbeholdere eller andre produkter, der er sammenlignelige med affaldsbeholdere. Produkter, der er sammenlignelige med affaldsbeholdere, er karakteriseret ved at være fordelt hos et større antal kunder til daglig brug og ved at kræve en løbende udbringning, hjemtagning, klargøring og/eller vedligeholdelse og dermed en vis logistik.  Kvalitetssikringssystem og miljøstyringssystem Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 10

11 Tildelingskriterier ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”  Pris 70 %  Miljø 10 %  Kvalitet 10 %  Arbejdsmiljø 10 % Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 11

12 Pris  Kommunen lægger vægt på en lav ”Samlet tilbudssum” Laveste pris tildeles karakteren 10. Ved anvendelse af modellen vil de afgivne tilbudspriser få tildelt en karakter, som afviger lineært fra den laveste tilbudspris, hvilket betyder at forholdet mellem ændring i pris og ændringen i point er en fast størrelse. Den forventede spredning er inden tilbudsafgivelsen fastsat til 50 %. Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 12

13 Udvalgte mindstekrav miljø Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 13  Alle køretøjer over 3.500 kg skal opfylde EURO VI-normen og skal anvende gas som drivmiddel, evt. vaskebil dog EURO V (ikke gas)  Krav om brug af bionaturgascertifikater  Person- og varebiler skal overholde krav til energimærkning (A for personbiler)

14 Evaluering miljø Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 14  Køretøjernes klima- og miljøvenlighed80 %  Maksimumpoint opnås, hvis samtlige biler med en tilladt totalvægt over 3.500 kg anvender el som drivmiddel (CO 2 –emmissioner, støj, NO x og partikler )  Øvrige miljøtiltag20 %

15 Udvalgte mindstekrav kvalitet Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 15  Servicemål for bestillinger (5 arbejdsdage – 15 arbejdsdage)  Beholderregistrering skal foregå korrekt  Digitalt lagerstyringssystem  Modtagekontrol for leverede beholdere mv.

16 Evaluering kvalitet Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 16  God, retvisende og overskuelig lagerstyring  Sikring af høj kvalitet ved vask af beholdere  Sikring af god og korrekt beholderregistrering ved alle ydelser

17 Udvalgte mindstekrav arbejdsmiljø Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 17  Lav indstigning i bilerne – maksimal højde på 90 cm  Medarbejderfaciliteter (f.eks. arbejdstøj, bade- og opholdsfaciliteter)  Beholderoperatøren skal have og håndhæve en formuleret arbejdsmiljøpolitik, herunder sikre anvendelse af hjælpe- og værnemidler

18 Evaluering arbejdsmiljø Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 18  Systematisk nedbringelse af belastninger i arbejdsmiljøet  Sikre anvendelse af nødvendige hjælpe- og værnemidler (både på lager/værksted og i byen)  Medarbejdergoder udover de krævede forhold

19 Sociale klausuler  Arbejdstagers rettigheder (Bilag 4.1)  Krav om beskæftigelse af ledige – 1 pr. år (Bilag 4.2)  Renovatørens samfundsansvar (Bilag 4.3) - separate bodsbestemmelser i de tre bilag. Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 19

20 Skriftlige spørgsmål Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 20 Skriftlige spørgsmål sendes til: COWI A/S Att.: Mette Norengaard meno@cowi.dk

21 Tilbud Tilbud fremsendes eller afleveres til: Cowi A/S, Receptionen Parallelvej 2 2800 Kongens Lyngby Att.: Mette Norengaard Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 21

22 Spørgsmål Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 22


Download ppt "Udbud af beholderservice Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google