Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Sosu-konference DGI – byen 11. maj 2010
En hjælpende hånd Sosu-konference DGI – byen 11. maj 2010 Torben Størner NCE 2010
2
Kompetencemålsbeskrivelsen er en stille revolution – også med målpinde i uddannelsesordning, løbende revision Fra indholdstradition til måltradition LUP er kvalitetsredskab nummer 1 LUP kræver grundlæggende og løbende erhvervspædagogiske overvejelser: - pædagogik LUU og skolerne - erhvervskundskab LUU og skolerne - didaktik lærerne Torben Størner NCE 2010
3
LUU særlige opgaver Pædagogik – hvilke værdier skal eleverne bære og bidrage til erhvervet med? Erhvervskundskab – tydelige faglige profiler Skoler med høje faglige profiler på alle måder – ses, høres, lugtes, stolte faglærere – fælles projekt Fagstolte elever – hvad er fedt ved at være sosu/pass? – fælles projekt Torben Størner NCE 2010
4
Transformation Kernen i vekseluddannelse – lære noget et sted med henblik på at bruge det et andet sted Fra skole til praktik Fra praktik til skole Dobbeltåbning af: erhverv og elev Hvad skal åbne praktikken for eleven? Hvad skal åbne eleven for praktikken? Torben Størner NCE 2010
5
Læringsteori og vekseluddannelse et arsenal af muligheder
Illeris – kognition, psykodynamik og samfundsmæssighed Kvale/Nielsen – praksislæring Lene Tanggaard – kreative læreprocesser Dreyfuss x 2 – fra novice til ekspertice Klafki – dobbeltåbning Torben Størner NCE 2010
6
Det gode sosu-håndværk
Richard Sennett: håndværksmæssighed eller det gode håndværk – hvad er det i sosu? Hvilke bidrag skal uddannelsen give til erhvervet? Torben Størner NCE 2010
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.