Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Repetition af kendt stof Gruppearbejde Videndeling

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Repetition af kendt stof Gruppearbejde Videndeling"— Præsentationens transcript:

1 Repetition af kendt stof Gruppearbejde Videndeling
Øvelse 1 - Huskesedler Repetition af kendt stof Gruppearbejde Videndeling

2 Trin 1: Læreren uddeler et antal kort med ord eller begreber, der skal repeteres. Trin 2: Kortene placeres synligt midt på bordet og gruppemedlemmerne skriver deres initialer på dem de kan forklare. Trin 3: Kort med alle medlemmers initialer på lægges i ”det-kan-vi” bunken med det samme. Trin 4: Fra de tilbageværende kort vælger gruppemedlem 1 et kort med et ord/begreb, hun ikke kan forklare. Trin 5: De gruppemedlemmer, der har signeret kortet, forklarer, hvad de ved om ordet/begrebet. Trin 6: Når alle har forstået stofområdet/begrebet, skriver de sidste deres initialer på kortet, og den lægges i ”det-kan-vi” bunken. Trin 7: Gruppemedlem 2 vælger en ny seddel, osv. Der fortsættes til alle ord/begreber er forklaret.

3 Grupper A1 Camilla Emil Kasper Lasse Morten B A2 Laura Sarangan
Christina Jesper Kevin B1 Cecilie Jeppe Katja Morten L Søren B2 Martin Morten M Thomas Christoffer Jonas C1 Kim Mathias Rasmus Van Neih C2 Daniel Kamilla Kristoffer Mohamad Joachim

4 Øvelse 2 - Figuren Læse og forstå en figur
Formidle viden i en figur (skema, graf, tabel o.lign.)

5 Eksempler Kvindens menstruationscyklus (Biologibogen s. 142)

6 Gødningssaltes betydning for primærproduktionen (Biologibogen s. 26)

7

8 Energiforbruget ved forskellige typer arbejde (Biologibogen s. 94)

9 Øvelse 2 - fremgangsmåde
Gruppe A1 elever får en figurtekst samt en uddybende skriftlig forklaring og skal ud fra denne skabe en figur. Gruppe A2 elever får en figur, der matcher gruppe A1`s tekst og skal skrive en fyldestgørende forklaring til figuren. Resultatet af de to gruppers arbejde fremlægges for klassens øvrige elever, som skal diskutere om det de to grupper fremlægger, er fyldestgørende og samstemmende. På tilsvarende vis arbejder grupperne B1 og B2 samt C1 og C2 med sammenhørende tekster og figurer.

10 Afslutning Evaluering af de to øvelser


Download ppt "Repetition af kendt stof Gruppearbejde Videndeling"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google