Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

– Ny sourcing disciplin eller? Core:Workers, København 21. Janaur 2015 Serious Games Interactive Simon Egenfeldt-Nielsen CEO, Stifter og Ph.d. Gamification.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "– Ny sourcing disciplin eller? Core:Workers, København 21. Janaur 2015 Serious Games Interactive Simon Egenfeldt-Nielsen CEO, Stifter og Ph.d. Gamification."— Præsentationens transcript:

1 – Ny sourcing disciplin eller? Core:Workers, København 21. Janaur 2015 Serious Games Interactive Simon Egenfeldt-Nielsen CEO, Stifter og Ph.d. Gamification

2 Background & Work MA Psychology PhD Games & Learning Between industry & research

3 -Founded in 2006 -Using games for more than entertainment - Won several awards for our productions - 20 Employees - 5 Nationalities We are…

4 Udvalgte referencer

5 Agenda Rationalet – Talent sourcing & employer branding Gamification 101: Hvad kan spil som værktøj Case studies #1: Maersk: Quest for Oil #2: Haldor Topsoe – Plant Manager #3: British American Tobacco – Bring your ideas. Konturer af fremtidens gamification til talent sourcing

6 New ways to engage… Rationalet i gamification vinklen Employer branding gennem gamiciation skaber fundamentet for pro-aktiv langsigtet pull talent sourcing. Det handler om på den lange bane at skabe relevante, meningsfulde, værdiskabende og engagerende oplevelse til potentielle kandidater som bygger en reel relation. Du skal give noget som du ikke kan få andre steder, og som tiltrækker de kandidater du søger og skaber værdi for dem! Den praktiske vinkel er ekstremt interessant for alle.

7 New ways to engage… Rationalet i gamification vinklen Lange træk skaber præference og interesse VED at skabe reel indsigt i virksomheden GENNEM autentisk, interaktiv, interessant og værdiskabende dialog

8 Source: Mr. Toledano

9 What this is about…

10 Spilmekanismer – Strukturer som øger engagement, læringseffekt og vidensoverførelse OG Teknologi– kraftfuldt & hurtigt værktøj til at skabe interaktive løsninger og visualiseringer Hvorfor er spil interessante

11 New ways to engage… Audiovisuelle Historie Problemrum Valg/beslutninger Konsekvenser Feedback Balance Belønninger Engagerende Udfordrende Interessant Substantiver Verber Hvad er spil for en størrelse

12 Case studies – Tre forskellige tilgange

13 Rationalet Ofte flere formål som bliver addresseret i samme spil. Employer branding Talent sourcing Onboarding B2B partnerships Medarbejderudvikling

14 “New times calls for new measures, and we want to use the computer game to tell the story of an extremely innovative business, which the entire world depends on, in a new and engaging way. We wish to engage in dialogue about our oil and energy business through gamification and at the same time give all interested the best opportunity to experience the underground,” - Claus V. Hemmingsen, CEO of Maersk Drilling. Quest for Oil Maersk

15 Quest for Oil Målgruppe Studerende, professionelle, samarbejdspartnere og andre interesserede Platform: Browser & tablets Teknologi: 3D Unity game engine Spilvarighed 8-16 minutes Udviklingstid 12 måneder Indhold: Realtime multiplayer strategispil hvor du skal udvikle oliefelter gennem seismisk analyse, boring og produktion. Du vinder ved at producere mest olie eller være mest profitabel. Maersk www.questforoil.com

16 Results Massive media exposure Total reach: +40 Millions Played games: +500.000 Awards: Nominations & wins

17 Topsoe Plant Manager Haldor Topsoe TopSoe Plant Manager giver gennem gamification et blik ind i en verden som ellers er lukket. Det er en mulighed for at Haldor Topsoe kan interagere med folk som er interesseret i vores innovative og teknisk komplekse produkter som skaber stor værdi i det skjulte i hele verden.

18 Topsoe Plant Manager Målgruppe Studerende & B2B kunder Platform: Tablet & smart phones Teknologi: 3D Unity game engine Spilvarighed 5-10 minutes Udviklingstid 3 måneder Indhold: Et puzzle game som tager udgangspunkt i virksomhedens centra produkter, og giver mulighed for at lege med dem. Du skal finde de rigtige katalysatorer ud fra den opgave du skal løse. Haldoe Topsoe

19 Bring Your Ideas British American Tobacco Result: “By indirectly assessing students during the game we could fast-track strong candidates through our recruitment scheme which ended up in several job offers, and at a fraction of our normal recruitment cost." - Wiktor Hjelm, PM, British American Tobacco

20 Bring Your Ideas Målgruppe Studerende Platform: Web Teknologi: PhP, html Spilvarighed 1 time Udviklingstid 1,5 måned Indhold: Spillet et forum med spilelementer hvor studerende konkurrerer og samarbejder om skabe de bedste bud på at løse en række forretningskritiske udfordringer for BAT. I forumet interagerer de med hinanden og BAT folk. British American Tobacco

21 Konklusion Hvor er vi nu Gamification er på vej til at blive et værktøj på linie med mange andre som især giver mulighed for en dybere interaktion og mere relevant relation med brugere. Den store udfordring er at få gamification til at indgå i tæt samspil med øvrige tiltag og aktiviteter så spiltiltag ikke flagrer. De skal også aktiveres og indlejres.

22 Konklusion Fremtiden Gamification er først ved at komme ud af hype cyklus og blive brugt seriøst. Gøre gamification endnu mere præcis og direkte. Ikke blot high-level og abstrakt employeer branding og talent sourcing. Gamification kan skabe præference over længere tid gennem en dybere og mere relevant relation. Gamification kan igennem interaktionen skabe relevant viden om kandidaten med en langt højere økologisk validitet end et cv, test eller interview kan… ‘glem dig selv’ – og ager i realistiske settings.

23 Konklusion Gamificaiton “You can discover more about a person in an hour of play than in a year of conversation.” - Plato “I hear and I forget; I see and I remember; I do and I understand.” - Kinesisk ordsprog

24 Contact info Company details Serious Games Interactive Viborggade 70 3-4, floor DK - 2100 Copenhagen www.seriousgames.net My details: Simon Egenfeldt-Nielsen sen@seriousgames.dk | +45 40 10 79 69 www.egenfeldt.eu © Serious Games Interactive


Download ppt "– Ny sourcing disciplin eller? Core:Workers, København 21. Janaur 2015 Serious Games Interactive Simon Egenfeldt-Nielsen CEO, Stifter og Ph.d. Gamification."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google