2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum og Hansen, Columbus 2014 2.udg.
2.lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - I Lektien til 2.lektion: s.61-68 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum og Hansen, Columbus 2014 2.udg. Dagsorden og arbejdsformer Tjek-på-lektien-spørgsmål Gruppeøvelse Fælles opsummering og diskussion Individuel øvelse
Tjek-på-lektien-spørgsmål Hvad er det ’senmoderne’ samfund? Hvad mener Giddens med følgende begreber aftraditionalisering? individualisering samt adskillelsen af tid og rum’?
- Tæl samtidig op hvor mange i gruppen der har gået i børnehave Gruppeøvelse - Udfyld figuren ’fællesskaber’ og overvej betydningen af fællesskabet og individualiseringen for jeres liv - Tæl samtidig op hvor mange i gruppen der har gået i børnehave
Tilbagemelding fra grupperne Hvor mange har gået i børnehave? Fælles opsummering Tilbagemelding fra grupperne Hvor mange har gået i børnehave? Hvad kan vi bruge tallene til? Hvad kan vi ikke bruge tallene til?
Skriv: Hvad har jeg lært i dag? Individuel øvelse Skriv: Hvad har jeg lært i dag?