2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Illustration fra Kort om kræft figur 3.1.
Advertisements

Kompetenceudvikling i mødet med det fiktive
Dannelsens indhold i det senmoderne samfund
IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden.
Kompetenceudvikling i mødet med det fiktive
6. Lektion: Ligestilling med politologiske briller
5.lektion: Økonomisk politik
7.lektion: EU og det danske politiske system – hvad er EU
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
2.Lektion: Velfærdsstatens udvikling, indtægter og udgifter
1. Lektion: Det politiske system
5. lektion: Ulrich Beck og risikosamfundet
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Socialgrupper Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
4.lektion: Politiske partier og standpunkt
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
3. Lektion: Ligestilling - Er der ligestilling mellem kvinder og mænd i Danmark? 3.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder”
4. Lektion: Ligestilling med økonomiske briller 4.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen.
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
6.lektion: Folketing og regering – hvem kontrollerer hvem?
3.lektion: De økonomiske mål
Det senmoderne samfund
Det senmoderne samfund
4.lektion: Velfærdsmodeller
2.lektion:Demokrati 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Det politiske system i Danmark” baseret på kapitel 6 i bogen Luk Samfundet Op! af Brøndum & Hansen,
1.Lektion: Identitet i forandring
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Politik og medier.
1.lektion:Behovspyramide og markedet
3.lektion: Velfærdsstatens indtægter og udgifter
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
Illustration fra Bogen om kræft figur 5.1.
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
3.lektion: De økonomiske mål
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
5.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
2.Lektion: Samfundsfag 2.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
6.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Social mobilitet Side i
Livsstilsanalyse i Danmark
Social mobilitet Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
1. lektion: Livsformer i Danmark
Ulighed Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
6.lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet.
3.lektion: Magt og indflydelse
Socialgrupper og social klasser
1.lektion: Samfundsfag – hvad er det?
8.Lektion: Er Demokratiet i Danmark i krise?
Ulighed Side i Brøndum & Hansen ( udg.): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
1. lektion: Danmark i verden
1.lektion: Samfund og individ
4. lektion: Thomas Ziehe og den kulturelle frisættelse
2.lektion:Nationalstaten
Lektion 2 Politisk spin.
Illustration fra Bogen om kræft figur 6.1.
Illustration fra Bogen om kræft figur 7.1. Figur 7.1. Kapitel om Telomere og telomerase.
Illustration fra Bogen om kræft figur 3.1.a Figur 3.1. Første del. Kapitel om Kræft i Danmark.
6. lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
3.lektion:”Ud i lokalsamfundet”
3. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - II
Kapitel 6: Teorier om social ulighed – fokus på funktionalismen og Bourdieus teori om social ulighed Ulighedens mange ansigter – perspektiver på social.
Illustration fra Bogen om kræft figur 8.1.
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Illustration fra Bogen om kræft figur 9.1.
Illustration fra Bogen om kræft figur 10.1.
Præsentationens transcript:

2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum og Hansen, Columbus 2014 2.udg.

2.lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - I Lektien til 2.lektion: s.61-68 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum og Hansen, Columbus 2014 2.udg. Dagsorden og arbejdsformer Tjek-på-lektien-spørgsmål Gruppeøvelse Fælles opsummering og diskussion Individuel øvelse

Tjek-på-lektien-spørgsmål Hvad er det ’senmoderne’ samfund? Hvad mener Giddens med følgende begreber aftraditionalisering? individualisering samt adskillelsen af tid og rum’?

- Tæl samtidig op hvor mange i gruppen der har gået i børnehave Gruppeøvelse - Udfyld figuren ’fællesskaber’ og overvej betydningen af fællesskabet og individualiseringen for jeres liv - Tæl samtidig op hvor mange i gruppen der har gået i børnehave

Tilbagemelding fra grupperne Hvor mange har gået i børnehave? Fælles opsummering Tilbagemelding fra grupperne Hvor mange har gået i børnehave? Hvad kan vi bruge tallene til? Hvad kan vi ikke bruge tallene til?

Skriv: Hvad har jeg lært i dag? Individuel øvelse Skriv: Hvad har jeg lært i dag?