Page 1 GOVERNMENT /7/365
Program for ”government 2.0 – nytte eller hype?” Onsdag d. 6. april 2011, kl – :Velkommen ved Michael Holk Wätjen, Visma Sirius 13.40:Hvordan kan digital dialog med borgerne udnyttes i en offentlig myndighed? ved Susanne Bødker, Århus Universitet 14.00:Er Facebook lykken for offentlige myndigheder? ved Anna Ebbesen, Advice Digital 14.20:Det Europæiske Miljøagenturs erfaringer med government 2.0 ved Jan Juul Jensen, Informi GIS 14.40:Paneldebat 15.25:Afslutning ved Michael Holk Wätjen, Visma Sirius
Michael Holk Wätjen Salgschef Visma Sirius A/S Formand Digital Forvaltning udvalg, IT Branchen 20 års erfaring som sælger og forretningskonsulent mhwaetjen.wordpress.com Page 3
Page 4
Hvilke kanaler skal vi bruge? A: Facebook B: Twitter C: LinkedIn D: Online chat E: Smartphone applikation F: Blog G: Det offentlige skal slet ikke anvende sociale medier Eksempel: Send teksten ”VISMA D” til 1231, hvis du mener det offentlige bør anvende online chat. Page 5
Vi bruger Twitter Det er OK at tweete mens vi taler! Brug både #DD11 og Følg sporene: #offsek, #borgericentrum, #tekogten, #vækst, #værkstedet, #denfri
Tre indlæg & paneldebat… Hvordan kan digital dialog med borgerne udnyttes i en offentlig myndighed? Susanne Bødker, Århus Universitet Er Facebook lykken for offentlige myndigheder? Anna Ebbesen, Advice Digital Det Europæiske Miljøagenturs erfaringer med government 2.0 Jan Juul Jensen, Informi GIS Page 7
Debat… Page 8
Page 9
Page 10
Page 11
Skal vi have national helpdesk? Page 12 National helpdesk til at supportere brugere og fjerne barrierer for brug af Government 2.0
Hvad kan Folketinget gøre? Page 13
Hvilke kanaler skal vi bruge? A: Facebook B: Twitter C: LinkedIn D: Online chat E: Smartphone applikation F: Blog G: Det offentlige skal slet ikke anvende sociale medier Eksempel: Send teksten ”VISMA D” til 1231, hvis du mener det offentlige bør anvende online chat. Page 14
Page 15
Kontaktinformation… mhwaetjen.wordpress.com Twitter: mhwaetjen Page 16
Page 17