Sikkerhed og lovkrav – web og mobil. Kort om DIBS •Founded 1998 •Acquisiton of iDEB AB (2005) and Cardia AS (2007), DIBS-Debitech merger (2006) •Leading.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
Advertisements

Communications Awareness
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Formatér’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Dias Design’ 3.Vælg ’farveskema’ (højre side af skærmen). 4. Vælg et af de tilgængelige.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Danish local authorities’
Brødtekst her Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Overskrift.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
•Presentation subtitle: 20pt Arial Regular, green R223 | G255 | B102 Recommended maximum length: 2 lines •Confidentiality/date line: 13pt Arial Regular,
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Danmarks Ishockey Union Idrættens Hus Brøndby Stadion 20 DK-2605 Brøndby Phone: Fax: website:
HA-Intro 2013 Præsentation af 24-timers case Gruppenr.: Holdnr.:
Camptema 2013 Hvordan kan Henne-området udvikles og kvalitetsudvikles med fokus på børnefamilier ?
Select one of the 3 title pages and delete the others. Please do not create new title pages by using the layouts Title 1 – 3 as these layouts do not contain.
Klagens opståen, fremdrift og håndtering Klagedrevet innovation Complaint management Privat tilgang vs. Offentlig NB! Nyegaard + Brink Kommunikation.
Lone Møller Sørensen Director, SBi, Aalborg University ECTP- Denmark A national platform for Denmark
Titel og undertitel skal stå med store bogstaver (Versaler) og skal holdes indenfor de to vandrette grå linjer. Der kan frit vælges farver fra farvepaletterne.
Forside Titel Navn, sted eller begivenhed, dato. CHALLENGES FOR THE BANKING SECTOR - IN THE AFTERMATH OF THE CRISIS Louise C. Mogensen Deputy Chief Executive.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Unit 1 English Summative Assessment, Poem
C#: Udtryk og metoder. Indhold “With regards to programming statements and methods, C# offers what you would come to expect from a modern OOPL…” Udtryk.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
View Procedures Trigger og Function Jesper Tørresø DAB1 E07 1. november 2007.
Algoritmer og Datastrukturer 1 Greylisting Gerth Stølting Brodal.
Database Normalization without Mathmatics
PUMA kursus - ekstern finansiering 2011 Slide 1 For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Vis” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Udvikling med Microsoft 2007 Office System Michell Cronberg Microsoft MVP, MCT, MCAD ISV Innovation Day 2006 ServerServer.
Microsoft Solutions for Management Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Litteratursiden / forfattere / anmeldelser / analyser / lister / temaer / læseklubber / video / brugere Digital communication of performance literature.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
Delprøve 1, december 2011.
The Rethinking Resource Sharing Initiative Poul Erlandsen National Library of Education Copenhagen, Denmark.
Statistics Denmark DISCO Kenneth Christensen Labour Market responsibility: DISCO Birgitte Brondum Income and Registers responsibility: SOCIO DISCO = Danish.
Familien på Internettet Er du sikker på internettet - Er dit barn.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
Kapitel 4.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Tekst her 1 9. marts 2011 Chairman Vagn Sørensen Presentation.
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014.
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Reliable Architecture Ved Henrik Bærbak Christensen Reflective Architectures Emne: reflective architecture overview 11 december 2009.
Business case - Gevinstoverblik Forsikring eksempel
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Working for you. Ivan Grønning, Sun Chemical Kemiens Dag, 23 November 2013 REACH Manufacturer/Importer the Registrant.
AAALAC-akkreditering Afdeling for Eksperimentel Medicin.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
Microsoft Danmark Thomas Halse Partner Technology Strategist.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Buy Doxycycline Online Us
Dansk HL7 CDA profil til deling af aftaler Data i en aftale
Software Testing Software testing.
Denitrification in the root zone
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Science Fair Research Paper
Impact and usage of the UI in Regulations No. [148]/[149]/[150]
WiseFlow En introduktion i anvendelsen af Wiseflow
LionSpaceFIS Reports Space Manager Running Reports in Space Manager
Præsentationens transcript:

Sikkerhed og lovkrav – web og mobil

Kort om DIBS •Founded 1998 •Acquisiton of iDEB AB (2005) and Cardia AS (2007), DIBS-Debitech merger (2006) •Leading payment sercvice provider for e-commerce in Nordic countries •Headquartered in Stockholm – branches in Gothenburg, Oslo, Copenhagen and Helsinki •Integrations to all leading card acquirers and banks in Nordic countries •PCI certified since 2005 •Listed on Stockholm Exchange (First North) SLIDE 2

Card not present •Reglerne er de samme »Web »Mobile web »App SLIDE 3

Abonnement (gem kort) Generelt: En abonnementsaftale er en aftale mellem din forretning og kunden. Det vil sige at kunden skal kunne tilmelde sig et abonnement, hvor der løbende leveres ydelser f.eks. et avis abonnement. Det er derfor vigtigt, at udarbejde en abonnementsaftale indeholdende betingelser, som kunden skal godkende. Det giver din forretning tilladelse til at gennemføre transaktioner på kundens kort. Bemærk: Kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre må aldrig gemmes i forretningens systemer. Abonnementsbetingelserne skal indeholde: 1.Oplysning om kriterierne (betingelserne) for at gennemføre træk på kundens kortnummer. 2.Oplysning om hvordan kvittering leveres/stilles til rådighed (f.eks. mail eller pr. post). 3.Oplysning om kortindehavers ansvars- og hæftelsesforhold (f.eks. hvilke forpligtelser kunden har). 4.Information om proceduren for fornyelse og sletning af kortnummer (f.eks. hvis kunden skifter kort). Procedure: 1.Kunden skal aktivt acceptere kundevilkår (abonnementsbetingelser) og prisen (f.eks. via et flueben). 2.Der skal sendes en skriftlig bekræftelse til kunden via mail eller almindelig post, hver gang der indgås en abonnementsaftale eller den nuværende abonnementsaftale ændres. 3.Vilkår og priser skal være tilgængelig for kunden ved tilmelding. SLIDE 4

Før købet The following information must be visible to the customer before payment takes place: •The shop’s contact info (name, address, and/or telephone number including the shop’s CVR number). •A complete description of the services/products offered. In other words, the customer must never doubt what he/she is paying for. •A clear itemization of the total amount charged to the credit card, including freight, value added tax, etc. •Specification of the currency used for the transaction (e.g. DKK, SEK, NOK or EUR). •Terms of sale and delivery, including the right to terminate the purchase agreement. •A clear statement of shipping policies (when will the customer receive the merchandise). •All credit card types honoured by the shop must be displayed in graphic form on one of the shop’s pages. Customers use various types of browsers and screen resolutions which should be taken into consideration. Card logos may be found here. •3-D Secure should be displayed wherever this is used. •Export restrictions, if applicable. SLIDE 5

Kvitteringen Immediately following the payment (on the shop’s website): •Transaction status (completed/accepted/declined) AFTER the purchase (on the order confirmation / receipt) the customer must be able to find: •The name of the shop. •The shop’s address. •A complete description of the services/products purchased. •An order number (the shop’s internal order reference number). •The transaction number (DIBS transaction number). •The transaction date. •The transaction currency (must show the standard international 3-letter code, e.g. DKK, EUR, NOK or SEK). •The total amount to be charged to the customer’s credit card (incl. charges, value added tax, freight, etc.). •The expected date of delivery. •The transaction status (completed/declined). •The amount indicated must not exceed the amount quoted in the order form. SLIDE 6

DIBS tjekker det hele •Site inspection før shoppen slippes live •Teknisk sparring i forløbet •Hjælp med indgåelse af aftaler SLIDE 7

Mobile tendenser

E-stores offering mobile commerce SLIDE 9 21% of the stores are about to launch m-commerce

Mobile payment methods consumers used in Denmark SLIDE 10 In Denmark, 58% of m-consumers have paid via SMS

What Danish mobile consumers buy with their phone SLIDE 11 Travel is a large part of the m- commerce market

Standard eller stylet?

DIBS Mobile – standard design

Mobile app/page - customized

Internet payment – standard design SIDE 15

Internet payment - custumized SIDE 16

Internet payment - custumized SIDE 17

Internet payment - custumized SIDE 18

Thanks for your time Bo Knoblauch SLIDE 19