Quiz – Uge 4 – torsdag – første time. Skov med hjorte (stag = hjort) Programmér metoden ofSpecies. Metoden skal returnere en hjort af arten species. Hvis.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan programmerer man?? STREAM - en model. Programmører arbejder ofte i teams Hver programmør arbejder på sin del af en større helhed.
Advertisements

Velkommen til Softwarekonstruktion
KONCEPT Klasser og objekter En klasse beskriver et World ArrayList
Array vs. ArrayList. Arrays Et array er en struktureret metode til at gemme flere værdier af den samme datatype. Data’en i et array ligger op ad hinanden.
Grundlæggende programmering Efterår 2001
Intro Forelæsning 6 Linux Install Party i PC-Cafeen i morgen.
1 Unified Expression Language Copyright © Lund & Bendsen A/S Unified Expression Language.
Forelæsning 3.1 Collections Javas for-each løkke
Forelæsning 5.1 Brug af klassen Collections og interfacet Comparable samt parametriserede typer Projektuge: Ants and Spiders / Lommeregner dIntProg,
Paradigmer i Programmering 2. Sammensatte typer Tupler og lister Programmering med rekursion Programmering med pipe-lines Programmering med polymorfe.
FEN IntroJava AAU1 Klasser og objekter Grundbegreber Student-Course.
03 – Udtryk og metoder. 2 NOEA2009Java-kursus – Udtryk og metoder Udtryk i Java Java har standard udtrykene… Værditildeling Subrutiner og funktionskald.
Opfølgning på Dygtig Skildpadde (Michael) To algoritmeskabeloner findEn findAlle Primitive typer (forfremmelse og begrænsning) Identitet versus lighed.
Forelæsning 7.1 – repetition
Identitet vs lighed. Spørgsmål Hvad udskriver run metoden? 1.”Ens!” 2.”Forskellige!” 3.Ved ikke public class Driver{ public static void run(){ String.
Effective Java Blå gruppe. Item 18: Interfaces frem for abstrakte klasser Kan implementeres i klasser der ikke nedarver Eksisterende klasser kan nemt.
Begreber og Redskaber 4. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Et par ord om objekt-orientering Håndkøring af programmer.
Begreber og Redskaber 3. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Overblik over klasser,objekter,nedarvning Et par ord om objekt-orientering.
Variabler, klassevariabler, identitet og lighed, collections
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering4B.1 Typer og tilstand i Java Typer, tilstand, erklæring, variable, primitive datatyper, reference- og.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering3B.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmeringkd.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering4B.1 Grundlæggende og Reference Typer i Java Typer, tilstand, erklæring, reference- og værdi semantik,
Klasser og objekter – grundbegreber.  Michael E. Caspersen, 2001Introducerende objektorienteret programmeringKlasser og objekter.2 Klasser og objekter.
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering4.1 Definition af begreber Interface, implements, klasse.
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering3A.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
Quiz Uge 2 – torsdag. Hvorfor har vi clicker quizzer? Formålet med quizzerne er –at afveksle undervisningsformen – så I ikke falder i søvn –at tvinge.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Introduktion af VDSL2 med frekvensplan 35b (“Vplus” – “Supervectoring”) 1 VULA Videreudvikling – møde 6. november 2015 Vers. 1.0.
Algoritmeskabeloner findOne, findAll, findNoOf, findSumOf Primitive typer (forfremmelse og begrænsning) Identitet versus lighed (for objekter, herunder.
Forelæsning Uge 5 – Mandag
Forelæsning Uge 5 – Mandag
Forelæsning Uge 2 – Torsdag
● Forelæsning Uge 6 – Mandag
Forelæsning Uge 3 – Torsdag
Forelæsning Uge 4 – Mandag
Forelæsning Uge 5 – Mandag
Forelæsning Uge 4 – Mandag
Forelæsning Uge 6 – torsdag – repetition
Quiz – Uge 2 – torsdag – første time
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
WebApi service x.
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 6 – Mandag
1.06 Udvikling.
Quiz – Uge 3 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 4 – Mandag
● Forelæsning Uge 6 – Mandag
Velkommen til B klassen
Programmering.
Forelæsning Uge 4 – Mandag
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Digitalisering af prøver i grundskolen
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Quiz Uge 2 – mandag.
Præsentation af app til Stafet For Livet Formålet med Stafet For Livet Appen er, at skabe en app, der fungerer som en samlet indgang til stafetten for.
Quiz – Uge 4 – mandag – første time
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Parametrisering En kort introduktion.
Quiz – Uge 3 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 4 – Mandag
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Log ind Du modtager login på din mail til appen I mailen finder du:
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 4 – Torsdag
Velkommen.
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Præsentationens transcript:

Quiz – Uge 4 – torsdag – første time

Skov med hjorte (stag = hjort) Programmér metoden ofSpecies. Metoden skal returnere en hjort af arten species. Hvis der ikke findes en sådan hjort returneres null. Udvid Stag- klassen med de nødvendige get-metoder. Programmér metoden noOfTines. Metoden skal returnere det samlede antal takker (tines) for de hjorte, der er tungere end den angivne vægt. Udvid Stag-klassen med de nødvendige get-metoder. Afprøv noOfTines i exam-metoden. 1 findOne 2 findAll 3 findNoOf 4 findSumOf 5 Andet

Biograf med film Programmér metoden titleOfShortest. Metoden skal returnere titlen på den korteste film. Hvis der ikke findes en sådan film returneres null. Udvid Movie-klassen med de nødvendige get-metoder. Programmér metoden longerThanAndIn3D. Metoden skal returnere antallet af film, der varer mere end t minutter og er produceret i 3D. Afprøv longerThanAndIn3D i exam-metoden. 1 findOne 2 findAll 3 findNoOf 4 findSumOf 5 Andet

Hotel med gæster Programmér metoden stayingForAtLeast. Metoden skal returnere alle de gæster, der bliver boende i mindst d dage. Udvid Guest-klassen med de nødvendige get-metoder. Programmér metoden totalStay. Metoden skal returnere summen af de dage gæsterne bliver boende på hotellet (daysToStay). Afprøv totalStay i exam-metoden. 1 findOne 2 findAll 3 findNoOf 4 findSumOf 5 Andet

Index med musikudgivelser Programmér metoden recordFromPeriod. Metoden skal returnere en pladeudgivelse, der ligger inden for perioden specificeret af de to int- parametre (inklusive). Hvis der ikke findes en sådan pladeudgivelse returneres null. Udvid Record-klassen med de nødvendige get-metoder. Programmér metoden longestAverageLength. Metoden skal returnere den pladeudgivelse, der indeholder de gennemsnitligt længste numre. Hvis der ikke findes en sådan pladeudgivelse returneres null. Udvid Record-klassen med de nødvendige get-metoder. Afprøv longestAverageLength i exam-metoden. 1 findOne 2 findAll 3 findNoOf 4 findSumOf 5 Andet

Motorcykelklub med bikers Programmér metoden leastRespectedBiker. Metoden skal returnere den motorcyklist der er blevet skudt færrest gange. Hvis der ikke findes en sådan motorcyklist returneres null. Udvid Biker-klassen med de nødvendige get-metoder. Programmér metoden readyBikers. Metoden skal returnere en liste af kampklare motorcyklister (dvs. motorcyklister, der ikke ligger på hospitalet). Den returnerede liste må højst indeholde maxAmount elementer (men skal ellers være så lang som muligt). Udvid Biker-klassen med de nødvendige get-metoder. Afprøv readyBikers i exam-metoden. 1 findOne 2 findAll 3 findNoOf 4 findSumOf 5 Andet

Mobiltelefon med apps Programmér metoden ratedAboveAndFree. Metoden skal returnere en gratis applikation, der har en rating på threshold eller mere. Hvis der ikke findes en sådan applikation, returneres null. Udvid App-klassen med de nødvendige get-metoder. Programmér metoden totalDownloads. Metoden skal returnere summen af downloads på de applikationer, der er på smartphonen. Udvid App- klassen med de nødvendige get-metoder. Afprøv totalDownloads i exam- metoden. 1 findOne 2 findAll 3 findNoOf 4 findSumOf 5 Andet

Quiz – Uge 4 – torsdag – anden time

Sammenligning af personer 1 I hvilke af nedenstående fire situationer evaluerer udtrykket person1 == person2 til true – og hvorfor? Både 3 og 4 == operationen tester om de to referencer peger på SAMME objekt person1 :Person "Anna" person2 :Person "Peter" person1 :Person "Anna" person2 :Person "anna" person1 :Person "Anna" person2 :Person "Anna" person1 :Person "Anna" person2 :Person "Peter"

Sammenligning af strenge input == "bye" input.equals("bye") input.equals("Bye") Både 1 og 2 Både 1 og 3 Hvilke af nedenstående tre udtryk evaluerer til true – og hvorfor? Resultatet afhænger af compileren HUSK: Strenge skal ALTID sammenlignes ved hjælp af equals metoden i String klassen equals skelner mellem store og små bogstaver "bye" input :String

Slut – Quiz – Uge 4 – torsdag