Erhvervsplaymaker Hvem, hvorfor og hvordan…. Erhvervsplaymakeren  Hvem er jeg…  Kasper Bech Pedersen  Lærer i 11år, Lyne Friskole, Blåvandshuk Skole.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Faaborg Gymnasiums udbud og oprettelse af studieretninger
Handelsgymnasium Rønde
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Rungsted Gymnasium.
Nye udviklingstendenser i
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Informationsaften for forældre og elever
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
HTX – teknisk gymnasium
Skolereformen Overordnede mål:
Optagelseskrav på hf Afsluttet 10. klasse og direkte på hf
Roskilde Katedralskole stx – det almene gymnasium
Projektopgave klasse.
Temalinjer •Samfundsfaglig •Naturfaglig •Kunst & Design •Drama & Musik •Idræt •Karrierepilen •Medie og It Samt: •Base 10 •ITO.
International Linje.
Opmærksomhedspunkter
Velkommen til åbent hus på
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Det Danske Uddannelsessystem
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Udvikling af udskolingen Sortedamskolen Linjefagsudvalg Eva Susanne Lotte Oliver (Forældre) (Elever) (Lærer fra mellemtrinnet)
Folkeskolereform 2014.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
AT eksamen ”Mad og mennesker”
Temalinjer Samfundsfaglig Naturfaglig Kunst & Design Drama & Musik Idræt Karrierepilen Medie og It Samt: Base 10 ITO.
Orienteringsaften Brøndby Gymnasium. Program Kl Velkomst ved borgmester Kjeld Rasmussen Adm.dir. i Brøndby IF, Per Bjerregaard/bestyrelsesmedl.
Østre Borgerdyd Gymnasium
Gymnasiet (Stx)
Folkeskolereform Politiske mål
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
UU Ringkøbing Fjord Ungdommens Uddannelsesvejledning
Statusrapporter fra de faglige fora Indtryk fra en læsning
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Pecha Kucha over: Lærer Læreruddannelsen Folkeskoleloven Innovation i lærerfaget Rene , Anne-Louise , Caroline
Til UddannelsesCafeen i dag kan du høre mere om
1. Kommunikation 2. Årets gang – Skole/hjemsamtalerne 3. Prøverne 4. Dansk 1. Den daglige undervisning 2. Afleveringer 5. Matematik 6. Styrkebaseret undervisning.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Velkommen til Clio Island
Vejledning i 9. klasse Kollektiv vejledning i klassen
Velkommen til Hellebjerg Idrætsefterskole. Rundvisning Kaffe, information og spørgsmål.
1 Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium.
2010 FREMTIDENS LÆRINGSMILJØ Grundskole forløbet Elevens engagement Henrik Jacobsen Universe Research Lab.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
UU-vejleder Jette Skiveren Tlf:
350 emneforløb med objekter Matematik4.-6. klasse Matematik7.-9. klasse Biologi7.-9. klasse.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Lærer- og pædagoguddannelsen på Færøerne Birgir Sondum og Simone Christensen Helsinki 26/04-11 – 27/04-11.
Niveauer i ungdomsuddannelserne  A – Gymnasialt niveau ( 3 år )  B - Gymnasialt niveau ( 2 år )  C - Gymnasialt niveau ( 1 år ) / EUD  D - EUD-fag.
Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium
Portfolio Anders, 7.B.
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Program Kl : Velkomst ved studieleder Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende Mette Kirstine Skjødt Kl :
Program Kl : Velkomst ved studieleder Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende Signe Dahlerup Kl :
Ungdommens Uddannelsesvejledning Ungecenter Mariagerfjord
Program Kl : Velkomst ved koordinator for Åben Uddannelse, Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende, Charlotte.
Til UddannelsesCafeen i dag kan du høre mere om
10.Klassecenter Fr.havn 19/20 Velkomst Film
Det rullende Universitet
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

Erhvervsplaymaker Hvem, hvorfor og hvordan…

Erhvervsplaymakeren  Hvem er jeg…  Kasper Bech Pedersen  Lærer i 11år, Lyne Friskole, Blåvandshuk Skole (Skovstjernen), 10iCampus

Hvorfor  Åben skole – en fælles udfordring med ubegrænset læringsmuligheder  Erhvervslivet (Lytte, lære og samarbejde)  Et fælles samlet indsats (Erhvervslivet – Skolerne - Kommunen)

(Matematik, natur/teknologi, samfundsfag og dansk) (Håndværk og design, sprogfag, matematik og dansk) (Engelsk, innovation, historie, It og medier, håndværk og design) (Madkundskab, dansk, matematik og sundhedsundervisning) (Natur og teknologi, matematik og historie) (Historie, samfundsfag, sprog og It/medier) (Matematik, engelsk, håndværk og design, historie) (Matematik, natur/teknologi, samfundsfag og dansk) (Natur og teknologi, matematik, dansk, It og medier) (Tysk, engelsk, biologi, fysik/kemi, dansk og medier) (Sprogfag, dansk, historie, samfundsfag geografi, idræt og matematik) (It og medier, dansk, matematik, geografi og biologi) (Matematik, dansk, natur og teknologi) (It og medier, matematik, innovation og entreprenørskab) (Natur og teknologi, sprogfag, matematik og historie) (Sprogfag, It og medier, geografi, biologi og matematik) (Matematik, dansk, samfundsfag, sprogfag og historie) (Natur og teknologi, matematik, dansk, historie og biologi)

Hvordan  Færdige undervisningsforløb tilknyttet forskellige virksomheder  Fleksibilitet  Digital booking portal Hjemmesiden

Hvordan tænker I erhvervsplaymakeren kan komme i spil og bruges på jeres skole?