Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afDaniel Lund Redigeret for ca. et år siden
1
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor egentlig iværksætte et måleprojekt?
2
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor målinger? Et redskab til udvikling af den offentlige sektor Målinger kan give konkret viden om fx: Holdning, arbejdsmiljø, effekt, tilfredshed mv.
3
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Tilfredshed Forventninger Oplevelser Holdninger
4
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Tilfredshed Brugernes forventninger til organisationens service og kvalitet. Brugernes oplevelser af organisationens service og kvalitet. BRUGERNES TILFREDSHED Kilde: Vejledning om brugerundersøgelser. Finansministeriet, KL og Amtsrådsforeningen, s. 13
5
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Forventninger Tidligere oplevelser med organisationen Holdningen til den offentlige sektor Brugernes behov og ønsker Viden om organisa- tionen og ydelsen BRUGERNES FORVENTNINGER Kilde: Vejledning om brugerundersøgelser. Finansministeriet, KL og Amtsrådsforeningen, s. 14
6
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Oplevelser Mødet mellem bruger og organisation Resultatet af mødetBrugerens omkostninger ved mødet BRUGERENS OPLEVELSE AF SERVICE OG KVALITET Kilde: Vejledning om brugerundersøgelser. Finansministeriet, KL og Amtsrådsforeningen, s. 15
7
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Holdninger ?
8
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Oplæg til gruppearbejde om problematikker ved målinger Problematikker i en måling Mål med gruppearbejdet: deltagerne skal være med til at skabe deres eget billede på målinger 1. Hvilke holdninger møder I positive/negative til målinger? 2. Hvorfor snakke om målinger – fordele og ulemper? 3. Har I selv været del af en måling? a. Havde det en positiv effekt? b. Skabte det nogle frustrationer?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.