Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBertha Clausen Redigeret for ca. et år siden
1
Simulation Simulation og computerspil 27.10.14 Bo Kampmann Walther
2
Dagsorden Basale grundelementer i ”simulation” Øvelser Opgaveskrivning, fortsat: form/elementer
3
”Simulation …”..?? GENRE eller MODELLERINGS-PRINCIP ?? Lokalt eller fundamentalt?
6
Game AI Term refers to the algorithms controlling: – The computer-controlled units/opponents – Gaming conditions (e.g., weather) – Path finding Attack Kung-Fu style is an example of game AI for the computer opponent Programming intentional mistakes is also part of controlling the computer opponent “ AI ”
7
Simulationens grundlove Simulationer simulerer EN MODEL af virkeligheden Simulationer forsøger at repræsentere (eller virkeliggøre) STRUKTURELLE operationaliteter ved virkeligheden Derfor er simulationer IKKE efterligninger af virkeligheden – men virtuelle repræsentationer baseret på modellerede lovmæssigheder
8
Struktur Ikke hvor lidt eller hvor langt hopper en figur, men SELVE STRUKTUREN ”at hoppe” – defineret ved diskrete steps ”Vejr”: ikke gradvis skiften, men algoritmer, der betinger diskrete states fra én til en anden
9
fortsat Det der simuleres er et SYSTEM Dermed må man foretage en række FØLGESLUTNINGER, dvs antagelser om systemet For at se hvordan systemet virker, må man lave en MODEL af det
10
Typer af systemer DISKRETE systemer (bank-overførsler) KONTINUERLIGE systemer (fly)
11
Typer af simulation-modeller – Static vs. dynamic – Deterministic vs. stochastic – Continuous vs. discrete
12
Øvelse Hvad karakteriserer AI’s som eksempler på simulerede systemer? Og er det ”ægte” intelligens, der simuleres?
13
øvelse Lav en differentieret liste over de simulationer, der forekommer i FIFA 2014 (eller 15 …)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.