Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHilmar Strøm Redigeret for ca. et år siden
1
SIMULATIONER OG COMPUTERSPIL 15.09.14 BO KAMPMANN WALTHER
2
”LEG” Materiel TING Ontologisk VÆREN Epistemologisk ERFARING Psykologisk MODUS (indstilling ”playfullness”)
3
LEG ER APPROPRIERENDE Okkuperende Voldelig Kontraktuel Redefinerende Omskabende
4
LEG ER KONTEKSTUEL Grænseløs Men alligevel lokationsbestemt
5
MAGISK CIRKEL
8
MANGE OVERSKRIDELSER
9
IKKE-LEGEN I LEG V L > V
10
LEG Først og fremmest er leg en tilstand, hvor det gælder om at være nærværende. Det er derfor, ba ̊ de børn og voksne aktivt opsøger leg, for herinde i legens magiske cirkel er der ba ̊ de selvforglemmelse og fokus pa ̊, at det er vitalt at »kunne« sin rolle. Man skal tage det dybt alvorligt, at man er cowboy, indianer eller nabodræber med maskin- gevær. Man tager altsa ̊ sig selv seriøst for at kunne tage »sig selv« seriøst.
11
SPIL Når man spiller, bygger man så at sige et lag ovenpå legen. Og det er mennesker langt bedre til end aber. Det er stadig vitalt at være nærvæ- rende, men nu handler det mindst lige så meget om fremdrift. Leg er en tilstand, spil er en udvikling.
12
LEG-SPIL
13
FRA LEG TIL SPIL
14
REGLER I LAG
15
øvelser
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.