Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Obligatorisk digital selvbetjening

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Obligatorisk digital selvbetjening"— Præsentationens transcript:

1 Obligatorisk digital selvbetjening
Hvad er status på de obligatoriske, kommunale løsninger?

2 Bølgeplanen Der er aftalt en bølgeplan for obligatorisk digital selvbetjening, hvor områder i ”bølger” gøres digitale frem mod 2015 Bølge 1 er trådt i kraft 1. dec. 2012 Bølge 2 træder i kraft 1. dec. 2013 I økonomiaftalen for 2014 er der aftalt indehold i bølge 3, der træder i kraft 1 dec. 2014 Bølge 4 forventes at blive aftalt som del af økonomiaftalen for 2015

3 henvise til Katjas oplæg vedr. bølge 3

4 Hvordan går det?

5 Status på bølge 1

6 Top 5 kommunerne i bølge 1

7 Top 5 kommunerne i bølge 1

8 Top 5 kommunerne i bølge 1

9 Top 5-kommunerne har fokuseret på disse indsatsområder
Kommunens hjemmeside Kampagnearbejde Mødet med borgeren Medarbejderkompetencer Kanalstrategisk arbejde

10 Status for bølge 2 KL/KOMBIT projektet Effektiv digital selvbetjening (EDS) er i dialog med leverandører om at sikre brugervenlige løsninger EDS støtter kommunerne i opgaven med anskaffelse og implementering af brugervenlige og tilgængelige løsninger

11 Hvad er status i kommunerne lige nu?
Kommunerne anskaffer løsninger til de 12 nye områder i bølge 2: 64 kommuner havde i maj løsninger på 10 eller flere områder 18 kommuner havde løsninger på alle områderne Kommunerne gør sig klar til at møde de, der ikke kan selv Kommunerne har fokus på implementering og gevinstrealisering Kun 6 kommuner mangler mere end 5 løsninger

12 De næste milepæle 1. april 2014: mobil NemID mobile løsninger
1. december 2014: bølge 3 Henvisning til Katjas oplæg vedr bølge 3


Download ppt "Obligatorisk digital selvbetjening"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google